Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciągnik Władimirec - Drgania amperomierza

trzy8 15 Jul 2014 22:02 4401 18
  • #1
    trzy8
    Level 21  
    Witam.
    Teściu zakupił taki wynalazek , po kilkudniowym szaleństwie sprzęt nie odpala.
    Próbowali z synem i sąsiadem i porażka .
    Zawezwali :)) zięcia {( to ja) ale tv , agd i elektronika } , pierwsza opcja styki przekaźnika od blokady rozrusznika ( chyba tak to się nazywa ) , traktorek odpala .
    Po zmierzeniu napięcia ładowania następny problem , wskazania 14-16,5V (a aku nowe).
    Podregulowałem docisk sprężynki regulatora (widoczne ślady walki ) i ustawiłem zakres napięć 13,9-14,5V , alee:)) amperomierz "waha" się w przyjęciu odpowiedniej prądu (przyjmuje różne wartości ) żarówka ładowania też "miga się " ale napięcie trzyma, jak wyżej.
    Pytania :
    1)(s)Kończy się alternator
    2) Skoki amperażu uszkodzą akumulatory .
    Proszę o odpowiedź.
  • #2
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Jaki masz regulator napięcia (mile widziane zdjęcie alternatora i regulatora) ile zacisków dochodzi.Skoki napięcia nie są dobre dla akumulatora.Niekoniecznie powiedziane że alternator się kończy,prędzej regulator do wymiany ,jeżeli mechaniczny.Jak zrobisz zdjęcia to postaram się podpowiedzieć.
  • #3
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Przecież mu skacze natężenie prądu a nie napięcie.
    Jeżeli alternator utrzymuje napięcie ładowania jakie podałeś to wszystko jest ok. Pewnie ktoś grzebał w regulatorze i sknocił ustawienia. Skoki natężenia sprawdź innym amperomierzem. Mam ruska a w nim wskazówka też nie utrzymuje jednej pozycji wskazania tylko goni ta k z 4 mm mimo że wszystko jest w najlepszym porządku.
    Podłącz inny amperomierz.
  • #4
    trzy8
    Level 21  
    Regulator mechaniczny , amperomierz chyba dobry , jego wskazania zależne od położenia styków przekaźnika ładowania ( są ciągle w ruchu ) , ustawiłem trzymanie przekaźnika (zwarty zestyk środkowy i wewnętrzny ) to amperomierz na minus i brak ładowania (napięcie 12V z groszami) , przeregulowałem aby zwarte były zestyki środkowy i zewnętrzny ładowanie 15-16V i amperomierz na maxa .
    Możliwe że uszkodzony regulator.
    Zastanawiam się nad zmianą na normalny dwuprzewodowy altek.
  • #6
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    Nie wiem czy bez wielkiego problemu? Trzeba by dołożyć diody wzbudzenia i przerobić zasilanie cewki wzbudzenia, bo w tym alternatorze jej koniec dołączony jest na stałe do masy, a ten nowy regulator wymaga uzwojenia izolowanego od masy.
  • #7
    trzy8
    Level 21  
    Przerobienie na inny regulator nierealne .
  • #9
    nikusert
    Level 40  
    Regulator podaje (+)na wzbudzenie,więc problemu nie widzę.Miałem zastosowany taki regulator i pracował dobrze.
  • #10
    SKM 1964
    Level 33  
    Witam
    Właśnie że realne.Dawno temu przerabiałem to ustrojstwo na regulator elektroniczny,bodajże od dużego fiata bo one jeszcze miały alternatory 6 diodowe.Z podłączeniem też nie było żadnych problemów.Trzeba tylko rozszyfrować te ruskie wyjścia altka i mieć na uwadze że on jest bez szczotkowy.
    Pozdrawiam :|
  • #11
    nikusert
    Level 40  
    Wszystko się da jak się chce,i ma się pojęcie.Dobrze pisze kolega SKM 1964.
  • #12
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Tylko że to pozbawione sensu. Przecież używany alternator można za niewielkie pieniądze kupić i to lepszy od ruskiego.
  • #13
    nikusert
    Level 40  
    Tak tylko że jeżeli ma sprawny alternator,a kwestia tylko regulatora ,to kupi go za 25zł na Alegro i będzie działać.
  • #14
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    No mechaniczny jakiś czas, na elektroniczny wywali kasę na przeróbkę a używka kosztuje stówkę. Wywala połowę kabli od ruskiego altka, mniej drutów mniej problemów w przyszłości. Nie wspominając o tym że ruskie alternatory są kiepskie.
  • #15
    nikusert
    Level 40  
    Montaż innego też wymaga pewnych przeróbek elektrycznych ,oraz mechanicznych (mocowanie alternatora,wymiana koła pasowego).Nie każdy ma smykałkę do czegoś takiego ,nie wspomnę o tokarzu który przerobi lub dorobi koło pasowe.
  • #17
    nikusert
    Level 40  
    Zakładałem parę sztuk kilkanaście lat temu i nie było z nimi problemu.Zaleta to jak napisał kolega SKM 1964,to duża zaleta(brak szczotek ,pierścieni).
  • #18
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Elektryczną przeróbkę a wiele tego nie ma zrobi samemu z opisu kolegów na forum, mocowanie to kwestia tylko wyobraźni. Koło pasowe może wymusić odwiedziny u tokarza. to tyle. A zyskuje alternator na którym napięcie na wolnych obrotach nie spada do 11 V przy zapalonym stopie.
  • #19
    trzy8
    Level 21  
    Dzięki wszystkim za metoryczną dyskusję , poszerzyłem wiedzę :
    1) Przerobię na elektroniczny regulator
    2) Jeżeli wynik "no satysfaction " montaż alternatora.