Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Remont generalny silnika WSK 125

15 Lip 2014 23:12 2367 3
  • Poziom 11  
    Witam.Panowie potrzebuje pomocy a mianowicie zacząłem remontować wsk wiadomo wał poszedł do regeneracji nowe łożyska ,smmeringi.Tylko mam pewien dylemat czytałem że w wsk 125 było tak że simmering oddzielał dwa łożyska a u mnie w wsk było tak jak rozbierałem że oba simmeringi były pierwsze prawy i lewy czyli nic nie oddzielało były na zewnątrz i właśnie nie wiem jak będę ją składał to tak jak było czy jak to powinno być ? czy tak czy tak będzie jeździło bez różnicy? podpowiedzcie ? W prawym karterze pomiędzy łożyskami zauważyłem pierścień zabezpieczający.A i pytanko jeszcze jedno czy w środku sprzęgła wałka wchodzą dwa drążki i tam powinna iść jakaś kulka?
  • Poziom 16  
    karol654 napisał:
    czytałem że w wsk 125 było tak że simmering oddzielał dwa łożyska

    Na wale sa 4 łożyska takie same jak w komarze czy romecie. 3 sztuki pracują na oleju z mieszanki a 1 pracuje na oleju ze skrzyni i ten jest przed simmeringiem.
    karol654 napisał:
    czy w środku sprzęgła wałka wchodzą dwa drążki i tam powinna iść jakaś kulka?

    Tak, walec-kulka-walec.
  • Poziom 15  
    Oryginalnie od strony zapłonu simmering jest po zewnętrznej stronie, a od strony sprzęgła miedzy łożyskami. Zębatka osadzona na stożku powinna dobrze dolegać do łożyska, zapobiegając wyrobieniu się jego gniazda.

    Od sprzęgła są 2 kulki:
    - jedna miedzy "grzybkiem" a popychaczem
    - druga miedzy popychaczem a ślimakiem