Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Primera P11 97r 2.0 16V - Grzeje się przednie prawe koło

martin531 16 Jul 2014 13:05 3558 7
  • #1
    martin531
    Level 12  
    Witam.
    Problem jak w temacie. Z góry przepraszam za długa lekturę ale chcę opisać ten przypadek dokładnie mając nadzieję na uzyskanie pomocy.
    Od 3lat (od chwili kupna auta) paliła mi się cały czas kontrolka ABS, który oczywiście nie działał. Kilka dni temu korzystając z wolnej chwili wziąłem się za ten problem, pomierzyłem czujniki i okazało się że coś jest nie tak z czujnikiem w przednim prawym kole. Uszkodzony był przewód który wymieniłem, kontrolka zgasła i ABS działał jak należy. Po krótkiej jeździe próbnej zadowolony z sukcesu wybrałem się na zakupy do marketu oddalonego 10km od mojego domu. Po przejechaniu 8km auto "straciło moc". Od razu zorientowałem się że trzyma hamulec w którymś z kół. Pedał hamulca stał się piekielnie twardy mimo działania serwa. Doczłapałem się powoli na parking do marketu. Oczywiście dym z koła i zaczerwieniona tarcza. Zostawiłem auto na parkingu na pół godziny mając nadzieję że hamulec przestygnie i odpuści. Niestety zacisnął się jeszcze bardziej i nie mogłem w ogóle ruszyć z miejsca. Nie mając innego wyjścia zdjąłem koło i poluzowałem przewód hamulcowy przy zacisku (nie mając zbyt wielu narzędzi nie chciałem ryzykować ukręcenia odpowietrznika) oraz odpiąłem kostkę czujnika który naprawiałem. Gdy ciśnienie płynu zeszło z przewodu hamulec odblokował. Od razu pojechałem do sklepu i kupiłem reperaturkę zacisku i wróciłem do domu. W drodze powrotnej nie miałem już problemu. W domu wyjąłem zacisk, wyczyściłem i założyłem nowe osłonki (tłoczek był lekko skorodowany ale wyczyściłem go drobnym papierkiem ściernym, tłoczek nie ma wżerów od rdzy). Prowadnice suwają się lekko, klocki w jarzmie także. Złożyłem wszystko i odpowietrzyłem hamulce. Niestety po odpowietrzeniu hamulec dalej nie odpuszczał prawidłowo i lekko przytrzymywał tarczę. Skoro mechanicznie wszystko dobrze to dzieje się coś z hydrauliką... I faktycznie po poluzowaniu odpowietrznika na puszczonym pedale hamulca wycieka z zacisku trochę płynu i hamulec puszcza pięknie. Wtedy pierwsza myśl przewody... Sprawdziłem zarówno przewód elastyczny jak i stalowy od pompy abs do koła. Obydwa okazały się drożne. Wtedy skończyły mi się pomysły i postanowiłem przedstawić mój problem na forum. Jak myślicie czy był to zbieg okoliczności i dzieje się coś z pompą hamulcową, czy po takim długim czasie dezaktywacji pompy ABS po jej uruchomieniu zawiesił się w niej któryś zawór i blokuje przepływ płynu. Proszę o wszelkie sugestie. Jeżeli jest coś niejasne to postaram się dopowiedzieć. Pozdrawiam Marcin
  • #3
    guard10
    Level 28  
    Witam plyn do wymiany,czyszczenie calego ukladu hamulcowego,kontrola tloczkow hamulcowych i czyszczenie jezeli nie ma jeszcze wzerow,sprawdzenie ale wskazana wymiana oringow na tloczkach i najgorsze doglebna kontrola samego abs-u mozliwe ze po takim czasie znalazla sie woda w abs-ie i skorodowala sprezynka w modulatorze.Jezeli masz mozliwosc zakupic lub podstawic po uprzednim sprawdzeniu ukladu samego ABS-u to sklanialbym sie do tego gdyz naprawa tylko w u specjalisty z glowa i to kosztowne.Pozdrawiam
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    guard10
    Level 28  
    Witam pominolem ten punk z pobudek oczywistych,moge doradzic ze do plukania jezeli bedziesz robil to proponuje bryndke(denaturat) bo dobrze rozpuszcza caly syf w ukladzie i staraj sie wyplukac przed zalozeniem nowych oringow a jak bedziesz skladal tloczyska to posmaruj delikatnie czystym plynem hamulcowym bo lepiej wchodza tloczyska.Pozdrawiam
  • #6
    martin531
    Level 12  
    Płyn zmieniałem jakieś 2 lata temu przy wymianie przednich tarcz i klocków oraz klocków tylnych. Co do pompy hamulcowej to nie sprawdzałem jej. Zastanawiałem się nawet czy to nie jej wina ale pomyślałem że gdyby był problem z jedną sekcją to powinno blokować dwa koła. Hamulce pod względem mechanicznym są w bardzo dobrym stanie. Niedawno zmieniałem osłonki w tylnych zaciskach i usprawniałem je gdyż ręczny nie odbijał do końca. Wszystkie prowadnice oraz jarzma są czyste i działają bez oporów więc w 100% można to wykluczyć (zawsze smaruje tłoki płynem). Na allegro jest sporo takich pomp ABS ale mam obawy że może być taka sama jak moja bo nie mam pewności ile czasu i w jakim miejscu leżała. Pozdrawiam
  • #7
    Abada37
    Level 15  
    Witam. Sprawdziłbym przewód elastyczny na przepływ może tłok słabo się cofac
  • #8
    martin531
    Level 12  
    Przewody sprawdzałem i są drożne. Gdy poluzuję przewód metalowy przy pompie ABS hamulec puszcza tak samo jakbym poluzował odpowietrznik więc musi być drożny