Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elmark
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbicie ładowania z 24V na 12V - Jaki regulator napięcia zastosować?

Feiro 16 Lip 2014 16:48 2055 8
  • #1 16 Lip 2014 16:48
    Feiro
    Poziom 7  

    Witam. Otóż problem tkwi w tym że dostałem traktorek spalinowy do koszenia trawy w celu zrobienia instalacji elektrycznej, m.in. stacyjki, ponieważ poprzedni właściciel zrobił wszystko na "odpieprz" przez co nie było np ładowania akumulatora.

    Instalacja jest 12V DC, lecz okazało się iż ładowanie daje 24V AC.

    I tutaj moje pytanie: Jaki regulator napięcia zastosować aby "zbić" to napięcie do tych 12V?
    Oczywiście o mostku prostowniczym pamiętam. Czy regulator napięcia z samochodu wystarczy? Nie zaszkodzi mu 24V na wejściu?

    Ewentualnie myślałem nad zastosowaniem Simsonowskiej Elby 12V(regulator ładowania) lecz również nie jestem pewien czy 24V nie zrobi mu krzywdy.

    0 8
  • Elmark
  • #2 16 Lip 2014 16:52
    miecho18
    Spec od komputerów

    Jaka pojemność akumulatora? Simsonowska Elba nie wytrzyma takiego napięcia.

    0
  • #3 16 Lip 2014 17:00
    ociz
    Moderator Samochody

    Feiro napisał:
    daje 24V AC

    Obciąż to choćby jakąś małą żarówką i wtedy sprawdź.
    miecho18 napisał:
    Simsonowska Elba nie wytrzyma takiego napięcia.

    To sprawdź sobie jakie jest w Simsonie bez żadnego obciążenia. Nie sprawdzałem, ale strzelam że ze 40V pokaże na wyższych obrotach.

    0
  • Elmark
  • #4 16 Lip 2014 17:40
    Feiro
    Poziom 7  

    ociz: Obciążyłem żarówką 12V i pokazało 24V, oczywiście żarówka świeciła jak słońce... tylko przez chwilę. Bez obciążenia nie mierzyłem. Akumulator 12V 30Ah.

    0
  • #6 16 Lip 2014 20:51
    miecho18
    Spec od komputerów

    ociz napisał:
    miecho18 napisał:
    Simsonowska Elba nie wytrzyma takiego napięcia.

    To sprawdź sobie jakie jest w Simsonie bez żadnego obciążenia. Nie sprawdzałem, ale strzelam że ze 40V pokaże na wyższych obrotach.

    Dlatego nawet w instrukcji napisane jest, żeby przy odpiętym akumulatorze zewrzeć ze sobą przewody od akumulatora. Naprawiłem nie jedną Elbę, więc wiem o czym piszę. Zastosuj regulator od chińskich skuterów. Na allegro można takie dostać już za 15 - 20zł.
    Wpisz w allegro nr 4361531666.

    0
  • #7 17 Lip 2014 14:46
    Feiro
    Poziom 7  

    Panowie, dziękuję za odpowiedź. Mam nadzieję że ten regulator który podałeś miecho18 zda egzamin i wytrzyma. Mógłbyś jeszcze tylko wytłumaczyć mniej więcej jak podpiąć się pod te 4 piny?

    Chodzi oczywiście o jak najmniejsze skomplikowanie sobie życia bo instalacja którą wykonałem z założenia ma być bardzo prosta. W skrócie jest to:
    - przełącznik z 3 pozycjami: STOP(kabel gaszenia z cewki świecy, masa), pozycja neutralna, światła(+ z akumulatora, dalej kabel biegnący do świateł)
    -przycisk odpalania podłączony do przekaźnika rozrusznika
    -no i sam przekaźnik

    Jako że głównie naprawiam stare Romety i Jawki to nie jestem jako tako obeznany w temacie i mam jeszcze dwa małe pytanka:
    1. Mostek Graetza zastosować przed czy po regulatorze?
    2.Regulator przepuszcza prąd tylko w jedną stronę?

    0
  • #9 17 Lip 2014 16:56
    Feiro
    Poziom 7  

    Serdecznie dziękuję. Myślę że moje wątpliwości zostały rozwiane. Temat można zamknąć.

    1