Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Severin S2 ONE TOUCH KV 8003 pali grzałkę

Kris1809 16 Lip 2014 19:42 5448 23
  • #1 16 Lip 2014 19:42
    Kris1809
    Poziom 14  

    Witam Serdecznie! Zajmuję się naprawą ekspresów i spotkałem się właśnie z takim o to problemem, iż Ekspres po włączeniu pokazuje komunikat płukanie oraz podgrzewania. W tym czasie załącza pompę ciśnieniową i zaczyna wręcz palić/przegrzewać jedną z grzałek przepływowych. Podstawiłem czujnik NTC również nic mi to nie pomogło, zabezpieczenia termiczne za każdym razem zostają rozłączone, podstawiłem moduł wykonawczy tzw Moduł Mocy i również te same objawy, podstawiłem Moduł Sterujący i również nic mi to nie pomogło czy może spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Podkreślam że drożność w układzie jest jak najbardziej. Akurat tych ekspresów jest mało i nawet nie spotkałem się z postami na ich temat jak na razie. Dziękuje i liczę na pomoc. Pozdrawiam Kris 1809

    1 23
  • #2 12 Paź 2014 20:18
    miki22222
    Poziom 12  

    Witam czy udało się uporać z tym problemem,u mnie załancza płukanie i podgrzewanie ale nic się nie dzieje,grzałki zimne,pompa nie startuje i wyskakuje komunikat bład z dopływem wody:-)

    0
  • #3 16 Paź 2014 19:09
    Kris1809
    Poziom 14  

    Witam.
    Tak rozwiązałem problem po raz drugi ale chciałem zasięgnąć porady być może innego serwisanta.Sprawdź zabezpieczenia termiczne na obydwu grzałkach i czekam na odpowiedź.Pozdrawiam!

    0
  • #4 16 Paź 2014 19:48
    miki22222
    Poziom 12  

    Witam 2 zabezpieczenia były uszkodzone po wymianie jednak bez zmian podejrzewam że co jeszcze z małą płytką mocy.

    0
  • #5 21 Paź 2014 17:59
    Kris1809
    Poziom 14  

    Witam
    Ma Pan uszkodzony Moduł Mocy chłodzony wodą która przepływa przez Radiator.Po wymianie modułu usterka zostanie usunięta.Ma Pan teraz uszkodzone tranzystory BTA jak się nie mylę,można spróbować ją zreanimować ale ja bym stawiał na wymianę danego modułu.Sprawdzał Pan wszystkie zabezpieczenia termiczne ? czy moduł Mocy podaje napięcie na grzałkę ?

    0
  • #6 23 Paź 2014 17:04
    Devion
    Poziom 10  

    Korzystam z okazji, że pisze tu ktoś mający pojęcie o tym ekspresie i podłączę się ze swoim problemem.
    Opisywałem mój problem w innym wątku ale bez odzewu.
    Albo te ekspresy są tak niezawodne, albo jest ich mało.
    Mój ekspres do kawy Severin S2 przestał spieniać mleko.
    Podaje mleko, ale go nie spienia.
    Po kilku naprawach w autoryzowanym serwisie ciągle ten sam problem.
    Nadal po jakimś czasie od "naprawy" przestaje spieniać mleko.
    W między czasie z skończyła mi się we wrześniu gwarancja i teraz kolejne "naprawy" już chyba na mój koszt, na co nie mam za bardzo ochoty.
    Może mi ktoś podpowie jak rozebrać ten ekspres aby dobrać się do wężyka spieniania mleka, sam bym przeczyścił.

    1
  • #7 23 Paź 2014 18:24
    Kris1809
    Poziom 14  

    Witam Devin
    Jeśli opisze mi Pan co się dzieje tak dokładniej bd mógł w jakiś sposób ocenić co powoduje taką usterkę.Jest bardzo mało tych ekspresów,dostępność do części również znikoma.Pozdrawiam!

    0
  • #8 23 Paź 2014 19:25
    Devion
    Poziom 10  

    Mój ekspres ma już ponad dwa lata.
    Po roku zaczął się psuć.
    Zawsze takie same objawy - nie spienia mleka podawanego do late i cappuccino.
    Mleko podaje ale bez piany.
    Oczywiście odsyłałem go do serwisu, wracał "naprawiony" . Serwisant twierdził, że resztkami mleka zatyka się wężyk podający powietrze do spieniania mleka. Tak dosłownie powiedział.
    Para z wylewki wydostaje się chyba normalnie.
    Rozumiem, że do zrobienia pianki mleko jest pobierane podciśnieniem przez gorącą parę , mieszane z dodatkowym powietrzem (i chyba wężyk do tego powietrza się zatyka ) i tak powstaje piana. Nie wiem dlaczego u mnie występuje ten problem, zawsze po kawie z mlekiem obwód jest czyszczony (inaczej się nie da -ekspres się upomina o wyczyszczenie obwodu mleka).
    Zaglądając do środka od tyłu, po wyjęciu zespołu zaparzającego, widać w jednym z wężyków dochodzących do wylewki kawy cząstki mleka. Wydaje mi się, że mleko jest jakoś zasysane do tego wężyka i zastygając (normalne płukanie już go nie osuwa) przytyka go.
    Najlepsze , że po powrocie z serwisu w tym wężyku też widziałem te cząstki zaschniętego białka, tak jakby wyczyścili jedynie wylewkę .
    Chciałbym dobrać się do tej wylewki i wężyków i je przeczyścić. Ale potrzebuję porady które śruby wykręcić, by nie rozkręcić za wiele.

    0
  • #9 26 Sie 2015 09:12
    DirtYH@rry
    Poziom 11  

    Witam, chciałbym dołączyć się do tematu, poszukuję uszczelek do jednostki zaparzającej, czy ktoś już może ten temat przerabiał?

    0
  • #10 26 Sie 2015 21:01
    Devion
    Poziom 10  

    Niestety, obawiam się że zostaje Ci tylko serwis Severin.
    Ja z moimi problemami poradziłem sobie tak, że na All kupiłem ekspres z niesprawną elektroniką (zainteresowany wie który) i na nim ćwiczyłem rozbiórkę i naprawę. Teraz mam na jakiś czas spokój, bo mam też części zapasowe na wypadek jak powyżej.

    0
  • #11 04 Wrz 2015 15:25
    DirtYH@rry
    Poziom 11  

    Witam!!
    Poszukuję uszkodzonej jednostki zaparzacza, ewentualnie samej śruby skręcającej

    0
  • #12 06 Wrz 2015 21:24
    Kris1809
    Poziom 14  

    Witam,
    Chodzi Ci o cały zespół zaparzający ?

    0
  • #14 14 Wrz 2015 23:32
    Arfik
    Poziom 9  

    miki22222 napisał:
    Witam czy udało się uporać z tym problemem,u mnie załancza płukanie i podgrzewanie ale nic się nie dzieje,grzałki zimne,pompa nie startuje i wyskakuje komunikat bład z dopływem wody:-)

    Mam dokładnie ten sam problem, a Serwis czeka już na ekspres :(.
    Widzę, że to raczej typowa usterka, skoro piszecie tutaj o niej, a Serwis po samym monicie: "Błąd w dopływie wody", kazał go przysłać.
    Jestem w stanie sam go zrobić, czy muszę go wysłać?
    Rozbierałem go już kilka razy, bo wcześniej miałem defekt pompy (podobno stara wersja i się zapowietrzała - wymienili w Serwisie), a potem trafił się kawałek deski w kawie i zablokowało mi młynek - robiłem sam. Niestety, do części nie mam dostępu.
    Pzdr.

    2
  • #15 29 Wrz 2015 09:24
    Devion
    Poziom 10  

    Arfik napisał:

    Mam dokładnie ten sam problem, a Serwis czeka już na ekspres :(.

    Pzdr.


    Tak z ciekawości, co Ci powiedzieli w serwisie?

    0
  • #16 29 Wrz 2015 09:47
    Arfik
    Poziom 9  

    Jeszcze nic nie wiem. Nie dzwonili do tej pory, a ja dopiero wróciłem z trasy :| .

    0
  • #17 21 Sty 2016 18:20
    rexsiu
    Poziom 11  

    Wiem, że post stary i może nieaktualny.
    Może ktoś posiada moduł mocy do severina,może być uszkodzony.Potrzebny wsumie sam układ bo wsad do niego pewnie nieosiągalny. Stary moduł trafił z typową usterką uszkodzonych triaków. Po naprawie okazało się że uszkodzone jest jeszcze sterowanie pompami. Usterka usunięta lecz triak od pompy do pary nie jest wysterowany. Wszystko wymienione lecz brak sterowania z procka
    Wszelkie informacje mile widzane

    0
  • #18 01 Mar 2016 14:26
    halski1986
    Poziom 2  

    Mam taki sam problem jak inni. Ekspres kupiony we wrześniu 2015, raz byłwysyłany w grudniu, naprawili pompę i coś tam jeszcze i znów błąd w dopływie wody dosłownie dwa miesiące później.

    W obu przypadkach stało się to jak zabrakło wody. Espres nie ma żadnego systemu ostrzegawczego, że kończy się woda, więc nie zawsze jest człowiek wstanie dolać wody na czas. Jest to na pewno jakieś nie dopracowanie ze strony Severina i wkurza bo znów kilka tygodni bez ekspresu. Kupowany był w Ole Ole, więc przynajmniej oni szybciutko załatwiają reklamacje.

    0
  • #19 01 Mar 2016 15:48
    miki22222
    Poziom 12  

    Witam jeśli jest gwarancja to nie ma się co zastanawiać,uszkodzony może być modół mocy chłodzony wodą.Jak naprawią lub wymienią na nowy wolny od wad sprzedać i kupić prawdziwy ekspres np saeco :-)

    0
  • #20 01 Mar 2016 15:58
    halski1986
    Poziom 2  

    reklamacja już zgłoszona, jutro odbiór kurierem. Damy mu jeszcze jedną szansę, ale jeśli się to powtózy to wtedy zdecydowanie zmienimy ekspres, bo jak tu przez dwa tygodnie rano wytrzymać bez kawy w pracy ;)

    0
  • #21 12 Mar 2016 11:41
    cieniutki16
    Poziom 9  

    Witam!
    Poszukuje śrubę zespołu zaparzającego do ekspresu Severin.Ewentualnie kupie cały zespół zaparzający. Tel: 504 138 837

    0
  • #22 03 Kwi 2016 13:06
    Arfik
    Poziom 9  

    halski1986 napisał:
    ... Ekspres nie ma żadnego systemu ostrzegawczego, że kończy się woda, więc nie zawsze jest człowiek wstanie dolać wody na czas. Jest to na pewno jakieś nie dopracowanie ze strony Severina i wkurza bo znów kilka tygodni bez ekspresu...

    Ten ekspres podaje informację ostrzegawczą na wyświetlaczy z prawej strony, w postaci ikonki znaku ostrzegawczego właśnie :). Trzeba tylko nacisnąć przycisk pod tą ikonką i zobaczyć o co chodzi, bo to info dotyczy wszystkich informacji. M.in. małej ilości wody.

    Dodano po 1 [minuty]:

    cieniutki16 napisał:
    Witam!
    Poszukuje śrubę zespołu zaparzającego do ekspresu Severin.Ewentualnie kupie cały zespół zaparzający. Tel: 504 138 837

    W serwisie cała jednostka zaparzająca to chyba 180zł, ale może sprzedadzą też sama śrubę. Spróbuj tam.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A może ktoś bawił się już z tą śrubą od jednostki zaparzającej i znalazł sposób na dobre prasowanie kawy?
    Nie wiem jak u Was, ale u mnie fusy wypadają do kosza jakieś takie luźne. Tak, jakby ta śruba zbyt słabo ściskała zmielona świeżo kawę w zaparzaczu. No bo przecież na końcu śruby jest docisk :). Kombinowałem już z jej dokręcaniem i odkręcanie (góra-dół), ale to nic nie daje. Macie jakiś pomysł? Czy może tak wygląda kawa w każdym Severinie? :(

    0
  • #23 16 Kwi 2016 13:58
    dimek6
    Poziom 12  

    Witam wszystkich. Ostatnio otrzymałem taki uszkodzony ekspres. Chciałbym go uruchomić dla siebie i problem wygląda podobnie jak u poprzedników:
    [1] - Włączam ekspres
    [2] - Napis płukanie, pasek postępu zatrzymuje się w połowie, słychać buczenie pompy, ekspres się nagrzewa, ale brak wody z przodu ekspresu(z dyszy?).
    [3] - Zatrzymanie całej akcji i komunikat "błąd w dopływie wody"

    rozebrałem wszystko, dostałem się nawet do tego modułu mocy ale wydaje się być w porządku.

    Wcześniej czyściłem moduł zaparzacza i źle go złożyłem, zapomniałem włożyć plastikową tuleje w tłok przez co nie było szczelności i woda z płukania czy z kawy wylatywała dołem więc świadczy to chyba o poprawnej pracy elementów dopływu. Zastanawiam się czy problem może być w pompie - zakamieniona, zużyta?

    Czy spotkaliście się z takimi problemami bądź wiecie co może być przyczyną?
    Dodam, że moduł zaparzacza rozbierałem, płukałem w odkamieniaczu i czyściłem z resztek kawy.

    0
  • #24 23 Kwi 2016 12:55
    Arfik
    Poziom 9  

    dimek6 napisał:
    [1] - Włączam ekspres
    [2] - Napis płukanie, pasek postępu zatrzymuje się w połowie, słychać buczenie pompy, ekspres się nagrzewa, ale brak wody z przodu ekspresu(z dyszy?).
    [3] - Zatrzymanie całej akcji i komunikat "błąd w dopływie wody"

    Czy przypadkiem nie zabrakło Ci wody w trakcie pracy ekspresu? Pompa mogła się zapowietrzyć. Miałem już taki przypadek.
    Podobno w pierwszych ekspresach montowali pompę z takim defektem, po prostu się nie odpowietrzała :(.
    Ja zanim wymieniłem pompę, to wziąłem dużą strzykawkę z wężykiem pcv i wymusiłem pod ciśnieniem przelanie pompy. Proponuję Ci zadzwonić do serwisu i dopytać. Całkiem mili ludzie - wytłumaczą Ci, czy to ta przyczyna.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Podaję potrzebne dane. Może komuś się przydadzą :D .
    Cytat:
    PROCEDURA SERWISOWA FIRMY SEVERIN POLSKA DOTYCZĄCA NAPRAW WIELOFUNKCYJNYCH EKSPRESÓW DO KAWY ONE TOUCH S2, S2+, PICCOLA
    Modele: KV 8001, KV 8003, KV 8005, KV 8009, KV 8011, KV 8021, KV 8023,
    KV 8025, KV 8027, KV 8055, KV 8061, KV 8062
    Firma Severin udziela 24- miesięcznej gwarancji od daty zakupu na podstawie paragonu zakupu, oraz 12- miesięcznej gwarancji od daty zakupu na podstawie faktury VAT.
    W przypadku reklamacji wielofunkcyjnych ekspresów do kawy firmy Severin zakupionych na terenie Polski lub Unii Europejskiej, należy zastosować się do procedury (poniżej):
    Uszkodzony ekspres firmy Severin należy wysłać firmą transportową UPS (kuriera można zamówić pod numerem tel. 22 534 08 00) do serwisu centralnego w Opolu, podając jako płatnika numer serwisu 0R8A11- w ten sposób za transport płaci serwis.
    Do uszkodzonego ekspresu proszę dołączyć kopię paragonu zakupu (albo faktury VAT), oraz wszystkie dane teleadresowe klienta (imię i nazwisko, adres, numer telefonu).
    Adres wysyłki:
    SERV-SERWIS SP. Z O.O.
    UL. WSCHODNIA 4
    46-070 CHMIELOWICE K/ OPOLA
    Po naprawie serwis odeśle ekspres bezpośrednio do klienta, lub na życzenie do sklepu w którym dokonano zakupu. Jeżeli usterki nie uda się naprawić, wówczas serwis wystawi oświadczenie o niemożności naprawy, które jest podstawą do zwrotu pieniędzy klientowi przez firmę u której dokonano zakupu lub na wymianę uszkodzonego sprzętu na nowy w tejże firmie. Oświadczenie serwisowe jest podstawą do wystawienia przez firmę Severin faktury korygującej na uszkodzony ekspres.
    W przypadku dodatkowych pytań, proszę kontaktować się z serwisem:
    SERV-SERWIS SP. Z O.O.
    centralny(malpa)serv-serwis.pl
    tel./ faks 77 453 86 42
    kom. 697 295 489

    Mój oczywiście był po gwarancji, ale nie było problemu z naprawą.

    Dodano po 6 [minuty]:

    No i jeszcze druk procedury reklamacyjnej lub zgłoszeniowej w załączniku :).

    0