Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pioneer mvh-x360bt - wymiana w peugeot 307

Bladefist 16 Lip 2014 22:31 4458 0
  • #1 16 Lip 2014 22:31
    Bladefist
    Poziom 7  

    problem wygląda tak:
    auto:
    peugeot 307, 2005, 1,6 benzyna, hatchback

    obecnie używane radio:
    clarion rd3-01 pu-2471a(J) pioneer mvh-x360bt - wymiana w peugeot 307

    W internecie znalazłem taki oto rozpis pinów na złączy ISO-A (czarny)(zasilanie)
    pioneer mvh-x360bt - wymiana w peugeot 307
    zabrałem miernik i polazłem do auta, rozpiąłem wtyczki wbiłem jedną sondę w pin-8 (gnd) i mierzyłem napięcia pomiędzy pozostałymi pinami a wygląda to tak:
    przy wyjętym kluczyku ze stacyjnki
    8-7 12 V
    8-6 0 V
    8-5 0 V
    8-4 12 V
    8-3 1 V
    8-2 4 V
    8-1 brak pinu
    przy załączonej stacyjce (wszystkie kontrolki świecą, ale silnik nie pracuje)
    8-7 12 V
    8-6 12 V
    8-5 0 V
    8-4 12 V
    8-3 1 V
    8-2 4 V
    8-1 brak pinu

    oczywista różnica to pojawienie się napięcia na pinach 8-6 czyli mamy sterowanie.
    Nie mam pewności czy prąd bezpośrednio z akumulatora znajduje się na pinie 7 (pod gnd) czy na pinie 4?
    W kostce od nowego radia mam tylko 4 a w zasadzie 3 piny
    zgodnie z instrukcją to jest:
    pioneer mvh-x360bt - wymiana w peugeot 307
    - zasilanie z akumulatora (4) żółty
    - kontrola z kluczyka (6) czerwony
    - przewód czarny - gnd
    - przewód niebieski - sterowanie zdalne - olać

    Dodam, że spróbowałem najpierw podłączyć radio na żywioł przy firmowym układzie pinów, ale po krótkim czasie padł bezpiecznik 15A odpowiedzialny za całą deskę (zegary + kontrolki + display z komputera) - niefajnie. Bezpiecznik znalazłem i wymieniłem, działa, ale pioneera nie podpinałem znów. Teraz się boję :) i wolę najpierw podpytać zanim spalę bezpiecznik.
    Firmowo gnd był na pinie 8, przewód żółty na pinie 4, czerwony na pinie 7.

    Ostatecznie moje pytanie wygląda tak:
    czy mogę bezpiecznie założyć że bezpośredni kabel z akumulatora jest na pinie 7, i czy słusznie zakładam, że kontrola z kluczyka jest na pinie 6?
    Pinu 8 (gnd) jestem pewien :) bo miernik robi biiip jak się drugą sondą dotknie dowolnego niepolakierowanego elementu karoserii.

    Dodam, że na sterowaniu z kolumny kierownicy mi kompletnie nie zależy.

    1 0