Potrzebuję zamienić alternator, obecnie samochód posiada alternator zwykły, który nie jest sterowany przez komputer a muszę zamontować taki ze sterowaniem - który widzi aktualne obciążenie prądowe i odpowiednio załącza alternator, nie wiem do końca czy jest to wykonalne, czy można jakoś zasymulować obciążenie na alternatorze tak aby pracował, ew. jak to rozwiązać?
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji, więc ktoś doszedł do wniosku, że po co drugi układ przy alternatorze który robi to samo, niech ECU steruje wzbudzaniem alternatora.
Każdy alternator jest sterowany, w tradycyjnym rozwiązaniem jest zamontowanym przy alternatorze regulator napięcia. Program sterujący w ECU, przy sterowanym alternatorze, realizuje tę samą funkcję co autonomiczny stabilizator w tradycyjnym rozwiązaniu.
Kolego,
Mam wrazenie, ze kpiny z nas sobie robisz.
Najwyrazniej nie masz pojecia o tym, za co sie bierzesz.
Dodano po 2 [minuty]:
tzok wrote:
... Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji, więc ktoś doszedł do wniosku, że po co drugi układ przy alternatorze który robi to samo, niech ECU steruje wzbudzaniem alternatora.
....
Niezupelnie. ECU "steruje" (wielkie slowa) alternatorem w celu obciezenia (podniesienie napiecia) lub odciazenia (obnizenie napiecia) silnika w pewnych warunkach w celu spelnienia wymagan norm emisyjnych.
silnik to k20z4, którym będzie sterował komputer SA, w tym przypadku najlepiej będzie zastosować alternator z własnym regulatorem napięcia, moim zapytaniem było czy są jakieś inne możliwości aby nie było konieczności zmiany alternatora, nie wiem dlaczego niektórzy od razu oburzają się twierdząc że robię sobie z kogoś kpiny
Nic nie rozumiem z tej paplaniny.
Takie postawienie pytania, to dla mnie kpiny z powaznych ludzi. Nie wiesz, o czym mowisz i zawracasz glowe.
Takie jest moje zdanie i nie wazne, czy sie to komus podoba, czy nie.
to może Łaskawca mi pomoże i nakieruje - jak nie to dziękuję Panu za pomoc, można udzielać się w innym miejscu.
po to jest forum aby zadawać pytania nikt się alfą i omega nie urodził.
Moderated By manta:
To teraz Ty posłuchaj, to że sobie składasz TYPE-R to Twoja prywatna sprawa,
ale nie udzielając informacji co robisz i z czym, masz:
3.1.15. Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
Do tego dyskutując bez sensu i obrażając, masz:
3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.
Ostrzeżenie i 30 dniowy odpoczynek.
To że ja wiedziałem co robisz, nie zwalnia Ciebie od przedstawienia potrzebnych informacji.
dziękuję za bana jakbyś prześledził moje konto to da się zauważyć, że NIGDY nie wypowiadam się w tonie jak wyżej, jednakże koledzy sami sprowadzili dyskusję do tego poziomu patrz choćby pierwszą odpowiedź. Fakt że nie podałem marki i modelu nie wydawał mi się najistotniejszym elementem zapytania, sam zauważyłeś że wiedziałeś co robię - dla fachowca w tym zapytaniu nie powinno to być najistotniejsza informacją, tym bardziej że nie składam typ r jak się domyślałeś tylko korzystam z jego silnika.
fakt, że nie zaznajomiłem się z podstawami, miałem mało czasu i chciałem uzyskać naprowadzenie na forum, niestety zostałem tylko objechany co mnie zezłościło. Skończmy z ta wyniosłością i dziecinadą. Ja przepraszam za swoje zachowanie w stosunku do kolegów i proszę o możliwość dokończenia tematu na forum.
T_M
Moderated By ociz:
Pierwsze konto też mam zbanować? Na razie ma tylko tymczasowo zablokowane pisanie, ale mogę to poprawić jak kolega sobie życzy.
3.1.2-3.1.3. Zabronione jest rejestracja/korzystanie z więcej niż jednego loginu lub udostępnianie danych umożliwiających korzystanie z loginu Użytkownika osobom trzecim. Ban.
Jeśli ECU (PCM) ma wyjście i potrafi sterować to właściwie nie jest to problem, gorzej jeśli trzeba będzie podmienić jednostkę sterującą.
Oczywiscie można byłoby pomyśleć o jakiejś hybrydzie - tzn alternator z sterowaniem PWM i układ konwertujący napięcie na PWM by sterować alternatorem ale po co?
temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio
od początku.
samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4
w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio do ECU, jeden służy do sterowania alternatora i jest sygnałem PWM, drugi służy do odczytu czy alternator pracuje i czy prawidłowo pracuje - i tutaj pytanie czy jest to sygnał PWM choć wyczytałem że nie jakie może być napięcie - napisane jest że to jest napięcie fazowe alternatora - ale czy jak myślę jest to około 13,4-14V czy może 7V (wyczytałem w jakimś manualu że właśnie ma około 7V), czyli w tym przypadku jeżeli nie jest to sygnał PWM, można symulować prace alternatora podłączając napięcie o określonej wartości - jednostka ECU w tym przypadku będzie widzieć że alternator pracuje i wyłączy kontrolkę ładowania na tablicy - sygnał idzie po CAN.
i teraz druga cześć pytania, alternator Hondy jest to alternator L-IG-FR-C, do prawidłowego działania wystarczy podłączyć IG pod zapłon i L przez lampkę kontrolną.
W maździe nie ma lampki kontrolnej w normalnym tego słowa znaczeniu, jest ona diodą sterowaną mikro kontrolerem, oczywiście można zrobić to na krótko, ale mi się taka rzeźba nie podoba (z tego co się dowiedziałem dioda ta wystarcza do wzbudzenia bez dodatkowych oporników), ale moje pytanie jest następujące - czy można rozwiązać to stosując następujące:
alternator hondy podłączyć IG pod zapłon, pin L podłączyć pod przekaźnik alternatora stosowany w colt cj0 wg poniższego schematu a sygnał z lampki kontrolnej podać na ECU mazdy na P tak aby widział ładowanie. I tutaj pytanie jeżeli da się tak zrobić to czy w przypadku gdyby napięcie na P mogło być jedynie 7V to zastosować przetwornicę - reduktor napięcia - jaki?
proszę o wyrozumiałe podejście do tematu i opinie czy moja logika jest prawidłowa?
Ten sterownik musi wiedzieć, ile prądu zużywa auto/jaki jest pobór, do tego celu współpracuje z układem pomiarowym ELD siedzącym w module MICU, bez niego sterownik wysteruje alternator na max.