Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podpiac "wsteczny" w 7-pin gniezdzie przyczepy

alan78 08 Mar 2008 22:14 115299 51
  • #31
    mayzel
    Poziom 13  
    Witam wszystkich
    Rozbabrałem 13 stykowe gniazdo(korozja). Zostało założone w serwisie niemieckim, wraz hakiem holowniczym.
    Mam zasadniczne pytanie, jak mogę ustalić masę faktyczną....
    W tej chwili nie mogę sobie poradzić. Mam dwa przewody optycznie o przekroju około 1,5 mm i nie wiem jak je ustabilizować.
    Różowy z białym paskiem
    Czarny z białym paskiem
    dodam że obydwa świecą przy połączeniu z Masą samochodu(mocowania haka)
    Opel Frontera 97, hak założony w serwisie Opla, Niemcy
    Jak ktoś z Was podłączał 13 stykowe gniazdo, to proszę o informację

    Z góry jestem wdzięczny
    Irek
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    sigi
    Spec od samochodów
    Wygląda, że się nie znasz - najczęściej w tych gniazdach jest masa na grubym brązowym...

    Pozdrawiam.
  • #33
    mayzel
    Poziom 13  
    i tu mam dylemat
    bo jak próbowałem na przyczepie, to były świecidełka
  • #34
    sigi
    Spec od samochodów
    Nigdy nie bierze się kolorów na 100% - zawsze należy sie upewniać!
    Jak masz problemy na początku nie pchaj się dalej, bo mozesz narobic kaszany...

    Pozdrawiam.
  • #35
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    W 13 - pinowym masz dwie masy
  • Relpol przekaźniki
  • #36
    sigi
    Spec od samochodów
    goldwinger napisał:
    W 13 - pinowym masz dwie masy

    To wiem, ale jemu potrzeba tylko jednej...

    Pozdrawiam.
  • #37
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    no to której by nie wziął to bedzie dobrze
    Jeżeli oznaczyłeś sobie przewody przy rozbiórce to weź masę z pinu 3

    Ps. pomyłka z mojej strony - są 3 masy
  • #38
    sigi
    Spec od samochodów
    goldwinger napisał:
    no to której by nie wziął to bedzie dobrze

    Ps. pomyłka z mojej strony - są 3 masy

    Pewny jesteś, że są trzy???

    Pozdrawiam.
  • #39
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    pin 3 pin 11 i pin 13
    akurat w czwartek przerabiałem temat na ducato
  • #40
    sigi
    Spec od samochodów
    Akurat w ducato tego nie przerabiałem... ale wątpię...

    Pozdrawiam.
  • #41
    emeryt2
    Poziom 42  
    Witam.Gniazdo 13 pinowe:
    1.kierunkowzkaz lewy
    2.przeciwmgłowe
    3.masa dla pinów 1 - 8
    4.kierunkowzskaz prawy
    5.pozycyjne prawe
    6.stop
    7.pozycyjne lewe
    8.światło cofania
    9.staly plus
    10.zacisk ladowania
    11 i 12 NC
    13.masa dla pinow 9-12
    Nie mostkować 5 i 7!!!
  • #42
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    A ja mam o takie:
    Jak podpiac "wsteczny" w 7-pin gniezdzie przyczepy
    I tak też było połączone w tym ducato
  • #43
    emeryt2
    Poziom 42  
    Witam. No to masz 14/czternaście/ pinów,pewno Włosi dodali jeden pin.
    Pozdrawiam
  • #44
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Faktycznie w opisie tak jest nie zwróciłem uwagi.
    Ale gniazdo normalnie 13 pin i połączenia zgadzały się z opisem
    Auto z niemiec było przyciągnięte, jeszcze nawet nieprzerejestorwane
  • #45
    emeryt2
    Poziom 42  
    Witam. Wystko jest w porządku, te gwiazdki przy masach świadczą o opcjach,a NC 11 i 12, w Ducato wykorzystano w opisany przez Ciebie sposób.
    Pozdrawiam.
  • #46
    viper555
    spec od auto-elektro
    Obecnie są 13,14,15 pinowe gdzie te dwa ostatnie są zarezerwowane dla komunikacji danych.P
  • #47
    jacekcbb
    Poziom 11  
    Mam propozycję:
    Posiadam przyczepę Niewiadów i też miałem taki dylemat.
    Dołączyłem do samochody jeszcze jedno gniazdo i do przyczepy oczywiście wtyczkę na dodatkowe przydatne funkcje np: zasilanie bezpośrednio z akumulatora samochodowego całej przyczepy,cofania oczywiście,możliwość podładowania w trakcie jazdy akumulatora w przyczepie.
    Orginalne gniazdo masz zawsze do innych przyczep(znormalizowane) a na dodatkowym robisz w/g uznania.
    Mając przyczepę z wstecznym warto na przekaźniku zrobić ominięcie wstecznych w samochodzie(przeszkadzają przy cofaniu w nocy z przyczepą)
    pozdrawiam.
  • #48
    lukkluza
    Poziom 1  
    Witam Panów.
    Właśnie zakończyłem pracę nad instalacją w przyczepce lekkiej wyposażonej w światło wsteczne, światła pozycyjne podpiąłem pod prawą pozycję, a pod pozostały wolny przewód podpięty został wsteczny, wszystko gra i buczy. Jeśli chodzi o współpracę przyczepy z innym samochodem to wystarczy wyciągnąć żarówkę od wstecznego i będzie wszystko w porządku.
  • #49
    GAJDZINA
    Poziom 1  
    PRZESYŁAM WAM SCHEMAT PODPIĘCIA NA 7 I 13 PIN TO POWINNO ROZWIĄZAĆ WĄTPLIWOŚCI Z PODŁĄCZENIEM

    Jak podpiac "wsteczny" w 7-pin gniezdzie przyczepy
  • #50
    1mirko
    Poziom 11  
    dopisze-styk 2a lub (14) bardzo przydatna rzecz :)
    a to dlatego ,ci ktorzy często śmigają nocą z przyczepami a w szególności duzymi (szerokimi) , strasznie oślepia w lusterku l. lub i wewn. jeśli się ma odbicie światła przeciwmgłowego na przednim elemencie konstrukcykjnym przyczepy i po 1000 km człowiek ma dość.W małych przyczepkch (wąskich) jest to mniej uciązliwe. Szkoda ze najczęściej są zwykłe 13 pin-owe. lub zwykłe 7.
    Jeśli ktoś nie wierzy ,ze razi takie coś w oczy to niech se pomiesza w instalce a potem niech sie męczy.
    Mi sie ostatnio trafił Transit w Holandi z pomieszanymi kostkami i po podłączeniu świecił mi się stop przez całą drogę na aucie i mnie oślepiała a na przyczepie podczas postojowyych świecił się lewy kierunek :[
    A co do cofania-Cofania nie trzeba rozłączać by sie go krócej używa i nawet pomaga z auta co oświetla ,chyba ze ktoś ma szperacz w aucie hahaha
    Ostatnio nawet zauwazyłem , ze naczepy juz oryginalnie wyposaża się w dodatkowe światła boczne cofania -mądre i praktyczne
    Co do masy na elementy metalowe PRZYCZEPY-odradzam , ewentualnie jako dodatkowa masa ale gdy i tak się straci ta oryginalna ze styku we wtyczce to ta na "ramie" lubi "zardzewieć" i ledwo co świeci przyczepa lub ma choinke -stary problem,no i czasem lubią się kable przetrzeć przy mocnej eksploatacji przyczepie lub fatalnej oryginalnej pociągniętej instalce (na ostrych krawędzich-nie wymienie producenta bo by był wstyd) i wtedy gdy jest masa na "budzie" robi się mała zaćma za nami :/ i godziny stracone na usterce oraz garść bezpieczników.
    Dobrym rozwiązaniem jest 13 pinowe gniazdo-wtyk -a na naszym rynku jest juz tego duzo a przejście z 13-nastki na 7-dem jest od 12 do ok 24 złotych do kupienia co załatwia problem wszystkich-schemat tez juz tu macie ,choćby ten z Ducato-bo jest najbardziej zobrazowany dla najbardzie rozbudowanych instalajach-powodzenia w łączeniu . Kazdy se coś wybierze dla siebie co potrzebuje.

    mirek
  • #51
    qw9
    Poziom 9  
    Kolega pisał o palącym się bezpieczniku , odp. jest 1 w przyczepie jest masa podpięta do tego przewodu z styku gniazda nr 31.
    W aucie 31 cofanie w przyczepie masa, i cofać chce a tu kicha
    Sprawdż to Omomierzem :)
  • #52
    maciek.sobie1
    Poziom 8  
    To prawda są przyczepki gdzie światło cofania jest w miejscu masy. Uwaga tylko taka że wtyczka i gniazdo nie są plastykowe a metalowe. Wtedy masa jest sama wtyczka. :) To tak jak z komputerami. Piny od resetu startu i diody HDD i startu nie są unormowane żadną normąi zawsze jest szukanie głupich pinów + i - bo dioda nie świeci tak i tu. Siedmio pianowe gniazda to padaka i powinny być minimum 8-9 pianowe. Ale nie byle kasa z tego był.