Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Od czego zależy spalanie silnika?

Seba19963580 17 Lip 2014 17:59 2598 10
  • #1 17 Lip 2014 17:59
    Seba19963580
    Poziom 2  

Witam. Jestem zielony jeśli chodzi o motoryzacje (co nieco próbuję czytać i się uczę)
    Planuję kupić auto, mam jakieś 4-5 tysięcy. Przede wszystkim musi być ekonomiczne (nie licząc tego że będzie w LPG). Jak poznać który silnik będzie mało palił? Wiem że liczy się pojemność, ale jaka w tym rola ilości zaworów (V8/V16/V24 itd.)? Jaki rodzaj silnika wybrać (TSI/VTEC itd.) z wtryskiem/gaźnikiem...
    Pomóżcie bo przeszperałem internet ale nie znalazłem łopatologicznej odpowiedzi. Z góry dziękuję :)

0 10
  • #2 17 Lip 2014 19:37
    karolark
    Poziom 40  

Oprócz rodzaju silnika spalanie zależy od - opon, ciśnienia w nich - rodzaju drogi sposobu jazdy - obciązenia itd - odpowiedz wymaga posiadania szklanej kuli :-(

0
  • #3 17 Lip 2014 20:11
    Seba19963580
    Poziom 2  

Ok, to co jest w mojej mocy, co mogę zrobić i jak będę jeździł to inna bajka :) Chodzi mi o techniczną stronę.

1
  • #4 17 Lip 2014 21:07
    chojinka
    Poziom 27  

mając 4-5 tys zł to szukasz auta sprawnego, małe i najlepiej z silnikiem 1.2 lub 1.4 ewentualnie 1.6. Omijasz 1.0 oraz większe 1.8 i 2.0, chyba że chcesz kupić większe auto to nawet lepiej większy motor niż mniejszy zajechany.
    spalanie zależy od stylu jazdy - szybsza - więcej, spokojniejsza jazda to mniejsze spalanie, opony oraz ich szerokość jak i ciśnienie w nich, stan hamulców, relingi na dachu, dodatkowe graty w aucie itd to wszystko przyczynia się na wyższe spalanie. ukształtowanie terenu oraz ilość osób w aucie też wpływa na ekonomie. stan silnika, wydechu, katalizatora itd też wpływa na spalanie.
    raporty spalania znajdziesz na autocentrum, jest tam wiele informacji ale stan techniczny odbija się na spalaniu i prowadzeniu auta.

0