Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłaczenie alternatora 12v 36A

mateuszmajster 17 Lip 2014 21:27 1743 14
  • #1 17 Lip 2014 21:27
    mateuszmajster
    Poziom 9  

    Witam

    Mam alternator 12v 36A który chcę założyć do sama tylko nie bardzo wiem jak go podłączyć ,myśle że :
    B+ do aku
    D- masa
    DF ? (obrotomierz)?
    C wzbudzenie czyli + po stacyjce
    Dobrze myśle ?
    Czy do niego potrzebny regulator napięcia ?

    Podłaczenie alternatora 12v 36A Podłaczenie alternatora 12v 36A Podłaczenie alternatora 12v 36A Podłaczenie alternatora 12v 36A

  • Pomocny post
    #2 17 Lip 2014 22:14
    I-H
    Poziom 11  

    A toto ma wirnik z uzwojeniem jakimś? Jakoś nie widać tutaj na tych zdjęciach. Prąd do wzbudzenia powinien iść na uzwojenie wirnika przez jakiś regulator, a tu też go nie widać. Chyba, że to złącze DF.

    Jak się nie znajdzie nikt, kto na takich cudach się zna, to ja bym proponował w imadło zamocować, podłączyć wiertarkę, podać zasilanie na wzbudzenie i pomierzyć co tam z tego wyjdzie.

  • #3 17 Lip 2014 22:35
    mateuszmajster
    Poziom 9  

    Tak ma uzwojenie na wirniku. Myslałem tez nad wiertarka tylko czy obrotów w wiertarce starczy :)

  • Pomocny post
    #4 17 Lip 2014 22:45
    I-H
    Poziom 11  

    Obrotów wystarczy oczywiście.
    Najpierw bym spróbował zakręcić i zobaczył miernikiem co się pojawi na zaciskach. Potem podał bym zasilanie do wzbudzenia na ślizgi od wirnika (wygląda mi to na DF).
    Generalnie na wirnik powinien iść prąd przez regulator, a tu go jakoś nie widać.
    Może da się wyśledzić dokąd idzie podłączenie szczotek - do regulatora, czy prosto do zacisków. Nie widzę też do czego podłączony jest ten niebieski kabel.

  • #5 17 Lip 2014 22:51
    mateuszmajster
    Poziom 9  

    Ten niebieski kabel nie jest wcale podłaczony ,po zakreceniu nic nie daje we wszystkich kombinacjach podłaczenia jutro spróbuje podłaczyc wzbudzenie i zakrece. Na razie dziekuje za porady :)

  • Pomocny post
    #6 18 Lip 2014 00:27
    markpp
    Poziom 10  

    Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach jeśli oczywiście uzwojenia są w stanie dobrym a diody sprawne i łożyska nie szumią, powinien hulać aż miło.
    A zacząłbym od rozkręcenia i porządnego umycia całości np. środkiem Tenzi Truck Clean i wypłukanie myjką (jeśli luźna emalia to odpadnie od razu a nie zrobi zwarcie po czasie).

  • #7 18 Lip 2014 07:30
    766630
    Usunięty  
  • #8 18 Lip 2014 20:11
    mateuszmajster
    Poziom 9  

    Witam ponownie
    zakreciłem wiertarka i przy podłaczeniu wyjscia (pod DF sa szczotki ) DF z B+ i daniu wzbudzenia juz produkuje prad , teraz niewiem czy to prad zmienny czy stały jak to sprawdzic???

  • #9 18 Lip 2014 23:29
    Teodor85
    Poziom 19  

    Kolego najlepszym rozwiązaniem będzie wybranie się na złomowisko i zakup jakiegoś ładnego altka. Wydasz mniej niz 100 zł i będziesz miał spokój.
    Do tego dorobisz mocowanie, dołożysz regulator i pochodzi trochę i się rozleci bo wygląda tragicznie, a potem i tak będziesz szukał następnego i kombinował z mocowaniem.

  • Pomocny post
    #10 18 Lip 2014 23:40
    I-H
    Poziom 11  

    mateuszmajster napisał:
    teraz niewiem czy to prad zmienny czy stały jak to sprawdzic???


    Ten prąd spokojnie możesz uznać za stały, choć teoretycznie nie do końca tak jest. Jak do obwodu wejdzie jeszcze akumulator, wszystko będzie o'k. Pamiętaj tylko o jakimś regulatorze napięcia.

    Teodor85 napisał:
    Kolego najlepszym rozwiązaniem będzie wybranie się na złomowisko i zakup jakiegoś ładnego altka. Wydasz mniej niz 100 zł i będziesz miał spokój.


    ...co prawda, to prawda, ale... pewne rzeczy są bezcenne (nawet jeśli drogo wychodzą)

    Teodor85 napisał:
    ...pochodzi trochę i się rozleci bo wygląda tragicznie...


    Czasami stare rzeczy okazują się solidniejsze niż nowe, nie mówiąc o tym, że pewnie nie ma w tym cudactwie rzeczy która byłaby niewymienna i jednorazowa.

  • #11 19 Lip 2014 11:04
    Teodor85
    Poziom 19  

    I-H napisał:
    Czasami stare rzeczy okazują się solidniejsze niż nowe, nie mówiąc o tym, że pewnie nie ma w tym cudactwie rzeczy która byłaby niewymienna i jednorazowa.


    Zgodzę się, ale na rdze nie ma mocnych tym bardziej że wszystkie połączenia masz skorodowane, aluminium utlenione. Części może i wymienne, ale jakim sposobem chce znaleźć nowe to ja nie mam pojęcia.

  • #12 19 Lip 2014 12:10
    mczapski
    Poziom 38  

    Skoro na zdjęciu wyraźnie widać mostek prostowniczy to chyba nie ma wątpliwości jaki prąd jest na wyjściu urządzenia. Chyba żeby mostek zjadła korozja a to idzie sprawdzić. Montujesz do układu regulator zewnętrzny i jest szansa na pożytek. Ale łożyska to jednak sprawdziłbym.

  • #13 19 Lip 2014 14:05
    mateuszmajster
    Poziom 9  

    Montuje to co mam, altka wyczysciłem dołoze regulator napiecia i ma działac co co wiem o nim mnie przekonuje do montazu go tylko jeszcze niewiem gdzie kontrolke ladowania podłonczyc :/

  • #14 20 Lip 2014 13:59
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam. Alternator jest bardzo podobny do tego co miała Dacia. DF to wzbudzenie. Podłączasz do niego regulator napięcia od Fiata 125p. Najlepiej ten stary elektromechaniczny bo wtedy możesz sobie ustawić ładowanie na 14,20- 14,50 V. W samym regulatorze 15 to prąd po zapłonie 67 do DF alternatora.

  • #15 23 Wrz 2014 20:39
    mateuszmajster
    Poziom 9  

    Dziękuje za porady alternator już kupiłem na szrocie, a ten może kiedyś wykorzystam do budowy wiatraka ;)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME