Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 4 VR6 vs Audi S3 1,8L

Mateo2014 18 Lip 2014 21:33 3129 7
  • #1 18 Lip 2014 21:33
    Mateo2014
    Poziom 2  

    Witajcie!
    Mam do Was takie pytanie.
    Do tej pory jeździłem dużo rodzinnymi autami - były to samochody mocne grubo ponad 100 KM, silniki 1,8, 2,0 itd..

    Obecnie w rodzinie jest Golf VI 2,0 TDI 140 KM, chciałbym coś dla siebie ale mocnego w okolicach 200 KM.
    Niestety budżet ograniczony bo tylko 15 tys zł.
    Zastanawiam się nad Golfem IV VR 6 2,8 204 KM - miał ktoś jakąś styczność?
    Ewentualnie ale to chyba nie ten budżet Audi S3 1,8 210 KM

    Problem jest taki, są golfy V GTI ale drogie i pewnie składaki jak większość.
    z kolei nie interesuje mnie auto typu Golf IV 1,6 100 KM czy 1,9 TDI 90 KM.
    Ja chce coś szybkiego, że jak mam ochotę to przyspiesza w niecałe 8 sek, a jak nie to jeżdzę łagodnie.
    WIem, że wiele osób mnie będzie przeklinać no ale..lubie po prostu moc, bo jeździłem różnymi, prawo jazdy mam od 10 lat.
    Zaczynam poważne życie zawodowe i w ciągu 6 miesięcy planuje coś zakupić.
    Ale ciężko będzie poświęcić na to nie wiem 30 tys..
    Dlatego się zastanawiam.

    Jakie są plusy i minusy tych jednostek? 2,8 4 motion?
    Droższe naprawy niż zwykłe 1,8? albo 1,9 tdi?
    No nie sądze abym coś dobrego kupił do 15 tys. z innych marek

    Ma ktoś jakieś rady? wskazówki?

    P.S. zastanawiam się jeszcze nad np 1,9 TDI 150 KM ARL i wtedy program w okolice 200 KM - powinno być okej. A samo TDI - jestem wstanie "wyjeździć" nie będę zapalał i gasił, tylko czy te silniki nie są za słabe na takie podnoszenie mocy?
    Bo lądować w to kasę? zmieniać turbiny itd? Czy nie lepiej od razu cos mocnego fabrycznego?

    0 7
  • #2 18 Lip 2014 23:46
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    Jak chodzi o golfika, za zapraszam na forum http://forum.vwgolf.pl/ tam dostaniesz fachową poradę.

    Sporo jest auto z mocnymi silnikami, ja teraz poluję np. na Volvo V40 2.0T.

    Zastanów się także nad Leonem Cuprą. Fajnym silnikiem też jest 1.8 Turbo, bardzo podatny na modyfikację, a jak chcesz to możesz nawet go spokojnie zagazować.

    0
  • #3 19 Lip 2014 08:54
    chojinka
    Poziom 27  

    1.8T vw, seata czy audi powinno wystarczyć. można podnieść moc lub po prostu kupić mocniejszy model ale często jest już po grubszych przejściach.
    1.9 czy 2.0 TDI też ma swoje zalety ale i wady.
    Osobiście do szaleństw wolał bym benzynę w gazie niż diesla.

    0
  • #4 20 Lip 2014 00:48
    Mateo2014
    Poziom 2  

    Ok, to chyba już wiem czego szukać.
    Wydaje mi się że najlepsza wersja 1,8 T 180 KM po chipie powinna przekroczyć 200 KM.
    Poza tym ma lepszą turbinę, mocniejsze sprzęgło takie auto itd..
    Problem jest tylko taki że głównie Audi A3 występują w PL w tych wersjach do kupienia.
    VW Golf IV też niby był z tym silnikiem ale jakby ich mniej..

    A może to jest tak że ci co sprzedają Audi A3 180 KM to może to już wersja po chipie? Chociaż powinni napisać w ogłoszeniu wg mnie.

    Jeszcze tylko zapytam czy lepiej kupić auto tańsze za 8 tys np 2000 rok czy droższe o 6 tys czyli 14 tys 2001 rok?
    Czy to nie jest aby tak, że jeden i drugi będzie wymagał nakładu finansowego typu rozrząd, sprzęgło, jakieś inne wymiany więc i tu i tu trzeba by dołożyć?
    To może lepiej kupić tańszy? i do tego 4 tys na naprawy?
    Czy to jest tak że jak jeden kosztuje 8 tys a drugi 14 to tamten jest w lepszej kondycji? i żadnych napraw przez rok?

    0
  • #5 20 Lip 2014 07:08
    chojinka
    Poziom 27  

    każdy chce zarobić a przynajmniej nie stracić, więc ten droższy może być w gorszym stanie niż ten tańszy itd. Sam ostatnio sprzedałem auto za grosze, (a było w super stanie) byle żeby się pozbyć bo stało już prawie rok nie używane i szkoda było patrzeć jak się marnuje, ale inni cierpliwie czekają...

    0
  • #6 20 Lip 2014 09:12
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Mateo2014 napisał:
    No nie sądze abym coś dobrego kupił do 15 tys. z innych marek

    To powinno być mottem tego działu. "Jakie auto kupić do kwoty X i dlaczego Golfa". Inni producenci wyparowali z planety i w ogóle ich nie ma.

    Za 15 tysięcy z mocą 200 KM wszystko będzie wymagało remontu lub choćby kilkutysięcznego wkładu, jeśli ma być czymś więcej niż ozdobą trawnika. Marka nie ma żadnego znaczenia, mocnych samochodów nie kupuje się, żeby jeździć nimi grzecznie po bułki do Biedronki.
    Nie ma generalnej reguły poza tą, że im taniej kupisz, tym więcej dołożysz później. Kupisz złudzenia i marzenia za 8 tysięcy z myślą, że dołożysz 4 i wyjdzie ci to samo co w opcji 15+4, to kupisz potężne rozczarowanie.

    Może poszukaj czegoś mniejszego i lżejszego, ale równie szybkiego jeśli nie szybszego jak ociężałe germańskie krowy? Citroen ma wersję VTS lub VTR, to oczywiście tylko przykład, konkretnego egzemplarza musisz poszukać sam.

    0
  • #7 20 Lip 2014 15:24
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    Golfy 1.8T wychodziły tylko 150 konne, natomiast Audi 150 i 180 koni.
    Obejrzyj oba autka, jeśli nie będzie żadnej diametralnej różnicy to bierz tańsze. Za 4 tyś doprowadzisz auto do świetnego stanu. Zrobisz podstawę(rozrząd, płyny), do tego uszczelnisz turbo czy jakieś inne pierdoły.

    wichurewicz napisał:

    Za 15 tysięcy z mocą 200 KM wszystko będzie wymagało remontu lub choćby kilkutysięcznego wkładu, jeśli ma być czymś więcej niż ozdobą trawnika.

    Dlaczego tak uważasz? Takie auto jest zrobione do tego, żeby szybciej jechało. Naturalne, że nikt nie sprzedaje w 100% zrobionego auta. Trzeba się liczyć, że coś tam trzeba będzie zrobić na początku jak w każdym aucie. Ja u siebie od razu jak kupiłem to w ten sam dzień dałem na warsztat i wymiana simerbloków. Bardziej martwił bym się o auta z silnikiem o małej mocy, a ostro katowane(przykładem może być mój znajomy, od którego auta bym w życiu nie kupił).

    0
  • #8 22 Lip 2014 23:32
    Mateo2014
    Poziom 2  

    No ok ale czy moc silnika odgrywa istotną rolę w cenie?
    to znaczy że co Golf III rocznik 95 z silnikiem jakimś tam turbo ok 150 koni - o ile były takie będzie kosztować 12 tys bo mocny?
    Wg mnie niekoniecznie..
    Audi A3 do roku 2003 to już starocie, tak samo Golf IV bo przecież jest już VII generacja.
    Jeśli za 17 tys można kupić z 2004 Golfa V z Niemiec co prawda mocno wyjeżdżonego ale zawsze 5 generacja to ja kupie za 16 tys Golfa IV?

    Tak samo w okolicach 20 tys można kupić Audi S3 1,8 T 210 KM np..
    Czyli takie bardziej ekskluzywne wydania Audi tych małych.
    Ale ja wole A3 zwykłe ale mocne 1,8 T 180 KM i nie sądze żeby z 2001 roku auto za 15 tys tego typu nie wymagało żadnego wkładu.
    Ja widziałem za 11 900 A3 2001 rok igła stan, no ale i tak wkład byłby jakis, a z kolei jak 4-5 tys nie starczy żeby w niego włożyć to co tam musi być do zrobienia?
    Cała skrzynia? Tarcze, Rozrząd a może malowanie?
    Nie sądzę.
    Kolega kupił za niecałe 20 tys Golfa V 2006 rok 1,9 tdi co prawda Niemcy i robiony ale miał też opcje zakupu od babki też 2006 pierwszy właściciel o połowę mniej przejechane i ona 28 tys chciała za niego..
    a on zrobił sprzęgło i rozrzad i ma piekne autko za nieco ponad 20..łącznie..

    Nie wiem czy warto kupować A3 i to jeszcze przed liftingiem za 15 tys..
    Chyba głupi pomysł wg mnie przed liftigniem czyli jakoś w okolicach 2000 roku tak do 10 tys max..a po lifcie i np wersja 5 d tak do 15zł..cudów wg mnie nie ma.
    w każdym do zrobienia rozrząd bo nie wiadomo kto jak eksploatował auto i pewnie coś też dodatkowo.

    0