Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router, Komputer, a może dostawca internetu?

PajacRoku 19 Lip 2014 00:52 1026 3
  • #1 19 Lip 2014 00:52
    PajacRoku
    Poziom 2  

    Witam serdecznie,

    Od pewnego czasu mam pewien problem. Notuję wzrosty pingu i spadek prędkości łącza(duże lagi w grach, nie-buforowanie się filmów na YT, czasami nie wczytywanie się stron, rozłączanie podczas rozmowy na TSie, czy skype). Nie jest to stały problem, ale powtarza się na tyle regularnie, że po prostu jest to irytujące. Zwykle, jeżeli takie zjawisko zachodzi to trwa 10-15 minut. Udaje mi się zarejestrować takie sytuacje na speedtest.pl(nie mogę dodawać screenów, więc przepiszę):
    Download: 0.7Mb/s
    Upload: 0.0Mb/s

    Co przy 20Mb/s które oferuje dostawca internetu wypada dość marnie ; /

    Problem jest o tyle dziwny, że z wszystkich użytkowników routera tylko ja mam taki kłopot.

    Posiadany router: TP-LINK TL-WR740N v4

    Firmware Version: 3.16.3 Build 130104 Rel.55864n

    Router rozdziela łącze na 2-3 komputery + mój telefon. 1 komputer jest podłączony kablem do routera, reszta bezprzewodowo. Początkowo myślałem, że problem leży po stronie pozostałych użytkowników(pobieranie/oglądanie filmów itp.) jednak nawet gdy nikt nie korzysta z urządzeń połączonych z routerem, to i tak takie problemy występują, więc to raczej nie jest to.

    Drugie skojarzenie? Skoro tylko ja mam takie problemy, musiałem ściągnąć jakiś badziew z wirusem, no to przeinstalowuję system. Niestety nie pomogło.

    System który mam teraz: Windows 8
    System który miałem przed przeinstalowaniem systemu: Windows 8.1

    Problem jak występował tak występuje nadal. Teraz to sam już nie wiem gdzie może leżeć problem. Laptopa zazwyczaj używam w swoim pokoju, czyli w tym w którym znajduje się router. Jedyną przeszkodą między komputerem, a nim jest(oprócz powietrza) moja głowa, więc nie można mówić o problemach z zasięgiem. Problem występuje w zasadzie od niedawna, chodź nie potrafię podać dokładnej daty rozpoczęcia tych problemów.

    Jestem studentem, wynajmowałem mieszkanie z kumplami, mieliśmy swój router. W tym momencie nie jestem w stanie przypomnieć sobie modelu, ale to był też jakiś TP-LINK i tam ten problem nie występował.

    Dodatkowe informacje, które mogą być przydatne, czyli informacje menadżera urządzeń z zakładki "Karty sieciowe"(nie mogę dodawać):

    -Karta sieciowa debugowania jądra firmy Microsoft
    -Ralink RT3290 802.11bgn Wi-Fi Adapter
    -Realtek PCIe FE Family Controller
    -Urządzenie Bluetooth (Protokół TDI RFCOMM)
    -Urządzenie Bluetooth (sieć osobista)

    Gdy daję aktualizację sterowników do któregoś z urządzeń, to uzyskuję informację, że jest on aktualny.

    0 3
  • #2 19 Lip 2014 06:19
    2431334
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 19 Lip 2014 12:23
    PajacRoku
    Poziom 2  

    Niestety problem nadal występuje, nie pomógł twój pomysł.

    0
  • #4 19 Lip 2014 12:49
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Zrób diagnostykę sieci bezprzewodowej -Link plus stabilność łącza na WinMTR podczas problemów ze stabilnością.

    0