Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mocne kombi za ok. 10 tyś

Krzycho_L 19 Lip 2014 14:46 7521 18
  • #1 19 Lip 2014 14:46
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    Witam.

    Poszukuję jakiegoś fajnego, praktycznego, mocnego kombi.
    Interesuje mnie tylko i wyłącznie benzyna. (Będzie gazowany)

    W oko wpadło mi Volvo V40 2.0T. Sporo o V40 poczytałem i jestem już na nie zdecydowany, ale może macie jeszcze jakieś fajne typy.

    0 18
  • #2 19 Lip 2014 15:02
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Lepszy byłby silnik wolnossący, a nie chciałbys cos z grupy Vw? Ja kupiłem 2 lata temu Golfa 4 kombi 1,6 l. z przebiegiem 200 kkm, założyłem gaz i smigam. Zrobiłem 70 kkm, inst lpg-BRC Seqent24 i zero problemów. Auto i silnik proste, części w bród i niedrogie. Nastepne może być np. Octavia ale muszę się spieszyć bo dobre silniki do lpg kończą sie

    0
  • #3 19 Lip 2014 16:45
    chojinka
    Poziom 27  

    volvo to dobry pomysł a jak byś trafił lub sobie ściągnął mazdę 6 to tez bys był zadowolony ale już mniej bo brakuje turbo. Golf i Octavia to małe auta ale nie każdy potrzebuje wiekszego więc tam znajdziesz silnik 1.8T.
    Mondeo ma też mocarza w swojej stajni 2.5 benzynka. są tanie więc łatwo znajdziesz coś dla siebie i może zostanie na opony.
    Focus
    Zafira to nie kombi ale masz wersję OPC 200koni.
    Opel Vectra też ma swoje mocne strony
    BMW E46 ma wile silników które mogły cię zadowolić.
    na koniec Nissan i Toyota, tutaj wielkiego szału też nie ma ale 2.0 bez turbiny też sa dobre.

    0
  • #4 19 Lip 2014 17:24
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Zakładając lpg nie wybierałem w ciemno lub chybił trafił markę i typ silnika, jak pisałem wyżej nie załuję. Trudnię się mechanika i nie ryzykuję. Popytaj dobrze bo niektóre marki/silniki nie nadają się do gazu lub źle go znoszą Tak jest z Mazdą, Toyotą, Fordem, będziesz musiał założyć LPG z lubryfikantem albo liczyć się z późniejszym uszkodzeniem głowicy.

    0
  • #6 20 Lip 2014 15:17
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    Golfa IV mam w hatchbacku. Jak z Niemca to tylko Audi A6, bądź Passat. No ale do 10 tyś to nic nie kupię. Z tym że nie chcę 3 Niemca w domu.
    V40 też jest raczej małym kombi. Mondeo i Focusa na pewno nie wezmę, słabą mają blachę i jeszcze parę innych przypadłości, do tego zupełnie mi się nie podobają. Mazda 6 piękny samochód, ale za 10 tyś nie kupię, a i koszty eksploatacji są ogromne. Vectry C i E46 też za 10 tyś nie wyhaczę.(coś słabego na pewno można kupić, tak jak Audi A6 2.5 TDI Quattro prawie na full opcji-z tym że wsadzasz drugie tyle w naprawę)

    0
  • #7 21 Lip 2014 13:08
    SQLmaster
    Poziom 24  

    Krzycho_L napisał:
    Witam.
    Poszukuję jakiegoś fajnego, praktycznego, mocnego kombi.
    Interesuje mnie tylko i wyłącznie benzyna. (Będzie gazowany)


    Lancer kombi 2.0 (2003-2006) - niezbyt piękny ale nie do zdarcia, bardzo bezawaryjny co na własnej skórze potwierdzam, własnościami jezdnymi bije nawet świetnie prowadzącego się Focusa (no ale Focus + LPG to nie jest dobry mix). Lancer dobrze znosi gaz.

    Ew Corolla E12 kombi - lepsza dostępność części jak w powyższym i bezproblemowe auto (ładnych parę lat temu obserwowałem kilka takich, tłuczonych jako flota służbowa i nic się nie działo). Ale chyba nie było mocniejszych jak 1.6 - nie wiem czy taki silnik zaspokoi Twoje wymagania. Acha - one miały gaz zakładany w salonie ale nie pamiętam co to było. Nie sprawiał problemów.

    0
  • #8 22 Lip 2014 11:03
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    jofa-j1 napisał:
    a nie chciałbys cos z grupy Vw? Ja kupiłem 2 lata temu Golfa 4 kombi 1,6 l

    A jaki silnik z VW ( mocny) nadaje si,e do gazu? Żaden.
    Jedynie rozsądna propozycja jak na razie to mondeo 2,5L.
    W tej kwocie szukaj peugeota 406 TS 3,0 208KM lub 2,2 160KM. Dobre i oszczędne silniki, nie gnijąca buda, 30% tańsze od golfa i 100% lepsze i wygodniejsze.
    Jeszcze rover 75 kombi 170KM lub MG ZT-T 190KM. Ale pamiętaj, że rozrząd na pasku w takichch silnikach 2,5-3,0 kosztuje 1500+ robota.

    0
  • #9 22 Lip 2014 12:59
    wichurewicz
    Poziom 24  

    jofa-j1 napisał:
    Golfa 4 kombi 1,6 l.

    To nie jest "mocne" kombi.

    0
  • #10 22 Lip 2014 19:07
    Marian B
    Poziom 35  

    Jak się trafi Octavia kombi z silnikiem benzynowym 2.0, brać bez zastanawiania się. Mam taką już 14 lat. Załatwione są wszystkie potrzeby transportowe bo bagażnik to ponad 600 l, i stosunkowo nie dużo pali. Jeżeli oczywiście niezbyt ciężka noga, można zmieścić się w 6 l poza miastemi około 8 l w mieście. Silnik idealny do gazu.

    0
  • #11 22 Lip 2014 20:30
    SQLmaster
    Poziom 24  

    Marian B napisał:
    Jak się trafi Octavia kombi z silnikiem benzynowym 2.0 (...)Jeżeli oczywiście niezbyt ciężka noga, można zmieścić się w 6 l poza miastemi około 8 l w mieście. Silnik idealny do gazu.

    A jeśli zdarzy się ekologiczna noga to taka Octavia nawet produkuje paliwo i co jakiś czas trzeba je odlewać z baku.

    Co takiego jest w niektórych włascicielach aut że zaniżają spalaniezwojego samochodu ponizej granicy absurdu? Nawet producent podaje wyższe spalanie (a wiemy jak wyśrubowane są to dane): http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/sko...tchback/silnik-benzynowy-2.0-115km-1999-2005/

    0
  • #12 22 Lip 2014 20:31
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    Napisałem, że Mondeo odpada, Rover raczej też/
    Co do Golfa to obecnie mam 2.0, tylko że hatchbacku. I jakoś nie porywa mnie osiągami, a co najważniejsze to mi się znudził. Szczerze, to ja bym nikomu nie polecił 2.0, jeśli już to 1.8 i 1.8 Turbo.

    0
  • #13 22 Lip 2014 22:51
    Marian B
    Poziom 35  

    Z "startu z pod świateł" po pewnym czasie się wyrasta. W normalnej, nie męczącej jeżdzie nic nie zastąpi pojemności silnika. Przy większej pojemności nie straszne górki i większa liczba pasażerow, ewentualnie większy ładunek. Co do "zaniżania spalania", to właśnie od kilkunastu lat wyrosłem od ostrych startów z pod światel, i podane przeze mnie spalanie dla Octavii 2.0 jest jak najbardziej prawdziwe, a przejechałem nią przez te już 14 lat 233000 km. Jeżeli się chce dorównać ścigantom, to ten silnik przy ponad 200 km/h spali i 16 l. Udalo mi się to swego czasu osiągnąć, co nie uważam za zbyt chwalebne.

    0
  • #14 24 Lip 2014 20:28
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Miało być w miarę mocne kombi , a nie 105, czy 115 KM... Do powyższych dorzuciłbym xantię II z 3,0 tym samym co w peugeocie 406 i lagunę II z tym samym silnikiem. W tym budżecie wiele nie pofikasz. Na solidne auto z naprawdę dobrym i mocnym i oszczędnym silnikiem np modndeo MK3 ST220 trzeba dać 2 x tyle.

    0
  • #15 24 Lip 2014 23:43
    Draico
    Poziom 2  

    Jeśli szukasz dużego kombi to poleciłbym BMW e39 jeśli troszkę mniejszego to e46. silnik 2.8 193HP na podwójnym vanosie. Solidna i polecana przez użytkowników jednostka. Do tego bardzo dużo miejsca wewnątrz. NA trasie jesteś w stanie osiągnąć 11l w mieście 12-14 ;) osiągi bardzo zadowalające i tylny napęd ;] znam 2 osoby posiadające instalacje LPG w tym silniku. Użytkują auta już ponad rok i żadnych problemów.

    Ceny plasują się od 6 do 20 tyś. w zależności od rocznika, wyposażenia i stanu.

    0
  • #16 27 Lip 2014 11:06
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Miało być w miarę mocne kombi , a nie 105, czy 115 KM...

    Zgadza się... Powiedzmy, że moc 150 KM+

    Wolał bym jakiś mniejszy silnik z turbo, żeby opłaty nie były za duże. Napaliłem się na Volvo V40, ale konkretny egzemplarz, który mi się spodobał został sprzedany.

    0
  • #17 27 Lip 2014 16:27
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Do benzyny turbo realnia zaczyna się od 1,8-2,0 wzwyż, więc opłaty będą wbrew pozorom podobne jak w aucie powyżej 2L.
    V 40 to klasa średnia niższa, a raczej polecałbym min klase średnią.

    Draico napisał:
    poleciłbym BMW e39 jeśli troszkę mniejszego to e46. silnik 2.8 193HP na podwójnym vanosie.
    Znajdź sprawnego vanosa w tym budżecie...
    Draico napisał:
    NA trasie jesteś w stanie osiągnąć 11l w mieście 12-14 :wink: osiągi bardzo zadowalające

    W trasie powinno spalic mniej, ale jak wszystko sprawne ( patrz wyżej) w mieście 15 benzyny może być mało.
    Dlatego polecam 406 z silnikiem3,0 24V. Uane auto z dobra blacha i wyposażeniem, w wcale nie psujne, jak myślą posiadacze aut niemieckich. Za 10 tys kupisz w dobrym stanie, silnik udany, ale trzeba uważać na wycieki przy zakupie i rozrząd zaczyna się od 1200 zł.

    0
  • #19 03 Sie 2014 23:46
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    V70 jest zdecydowanie za duże.

    0