Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Grand Scenic 1,9 DCI fuel injection fault

19 Lip 2014 17:32 9720 20
  • Poziom 6  
    Witam 4 tygodnie temu kupiłem Renault Grand Scenic 1,9 DCI z 2004 roku i od samego początku mam z nim problemy. Mój komputer w aucie był od Meganki i mechanik powiedział że się nie zgrał z samochodem i się poprostu spalił. OK...
    Wymieniłem cały komputer w samochodzie... Właśnie jakąś godzine temu byłem go odebrać bo niby jest ''gotowy''. Wyjechałem z warsztatu i elegandzko. Wcześniej nie miał siły wogóle jeździł na trybie servisu a teraz miodzio. A więc jadę sobie i jadę po opuszczeniu warsztatu, przejechałem aż 1km, daję mu gazu oczewiście czuję że ma kopa jak nigdy aż tu nagle zgasł podczas jazdy i koniec... Wyświeltił się komunikat FUEL INJECTION FAULT. Więc ostro wkur....y dzwonię do niego i pytam. CO JEST DO H..A. On na to...Nie wiem wyjmij kostkę wtyczki z miejsca gdzie jest listwa i ją wepnij bo mi to pomagało w warsztacie. Więc go pytam...że co? Gościu miałeś to wszystko co z elektyką zrobić... A on że nie wie co ma mi poradzić, więc powiedziałem że nie interesuje mnie to i że ma to zrobić. Więc mianowicie piszę do was w sprawie pomocy. Co może być tego przyczyną? Moze ktoś miał podobne sytuację albo zna się dobrze na tych autach, bardzo proszę o pilną pomoc.
  • HELUPOWER
  • Poziom 28  
    Witam :) sprawdz czy jest paliwo jezeli tak to podlaczyc pod komputer diagnostyczny jakis konkretny blad musi pokazac komputer,czy podaje cisnienie z pompy w baku, czy jest cisnienie paliwa na rampie zasilajacej.Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam i zmien elektryka jak lubi grac w kosci
  • Poziom 14  
    Sprawdź czy nie ma wycieku paliwa
  • Poziom 6  
    Wyświetla błąd PO190 i nie wiem co on oznacza... Wycieku paliwa nie mam, paliwo też jest zatankowane do pełna. Podczas gdy troszkę mu przycisnąłem i poczułem że turbina zaczyna go rozpędzać od razu zgasł i wyświetlił się ten oto błąd, bo zaraz przyjechał ten mechanik i podłączył go pod kompa do renault. mówi że w poniedziałek sie nim zajmie

    Dodano po 4 [minuty]:

    Właśnie znalazłem co oznacza P0190,"Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - usterka" ... Co ten błąd może oznaczać bo ja to nie za bardzo znam się na tym, tylko podstawowo...
  • Poziom 28  
    Witam P0190 -czujnik cisnienia paliwa umieszczony w pompie wysokiego cisnienia ,po prawej stronie pod przewodem metalowym paliwa,czarny okragly przykrecony na srubki torx bodajrze 2 lub 3.,zlacze 2 bolce w czujniku.Opornosc po odlaczonej wtyczce 2-4ohm ,zasilanie po wlaczonej wtyczce do czujnika 12-13V -zasilany wlacznie z czujnikiem EGR z zespolu przekaznikow nr 106.Moze pomoze to meczanikowi.Pozdrawiam
  • HELUPOWER
  • Poziom 14  
    diller2442 napisał:
    błąd PO190
    diller2442 napisał:
    podłączył go pod kompa do renault
    to w końcu jak?
  • Poziom 13  
    Odmiennie do tego co pisze użytkownik guard10 muszę powiedzieć, że do pompy wtryskowej wkręcony jest zawór elektryczny, który odpowiedzialny jest za dawkowanie pompy CR - utrzymanie ciśnienia w listwie. Zasilany jest w ten sposób, że +12 jest wspólne jak z zaworem EGR natomiast masa jest kluczowana (PWM). Pod żadnym pozorem nie sprawdzaj tego zaworu podłączając bezpośrednio do akumulatora !!!
    Czujnik ciśnienia paliwa jest przykręcony do listwy CR. Podłączony jest trzema przewodami (+5V, masa i wyjście w zakresie 0,5.... 4,5V) Charakterystyka liniowa. Do uruchomienia silnika musisz mieć ciśnienie w listwie powyżej 300 bar a więc napięcie powyżej 1,2V na czujniku. Problemy z tym czujnikiem to twarda praca i przełączanie w tryb serwisowy podczas próby wkręcania na obroty!

    Komunikat z budzików to za mało. Spróbuj odczytać wartości mierzone przez ECU najlepiej charakterystykę ciśnienie w listwie/obr. silnika.
  • Poziom 6  
    Dzięki wielkie za wasze podpowiedzi panowie. Czyli z tego co zrozumiałem to usterka jest poważna tak? Oczewiście przekaże mechanikowi wasze sugestie... Naprawde już nie mam siły do tego samochodu. Tylko wkładać i wkładać i końca nie widać, już mam go dosyć. Na moje nie szczeście jestem w anglii i tutaj za dużo możliwości to ja nie mam. Mam tylko jego którego znam z mechaników

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dzięki wielkie za wasze podpowiedzi panowie. Czyli z tego co zrozumiałem to usterka jest poważna tak? Oczewiście przekaże mechanikowi wasze sugestie... Naprawde już nie mam siły do tego samochodu. Tylko wkładać i wkładać i końca nie widać, już mam go dosyć. Na moje nie szczeście jestem w anglii i tutaj za dużo możliwości to ja nie mam. Mam tylko jego którego znam z mechaników i do tego każdy z moich znajomych go poleca... heh
  • Poziom 13  
    Usterka może być banalna. Nieszczelność układu paliwowego daje podobne efekty. Im wyższe ciśnienie tym większa zdolność do przecieków. Może być to również uszkodzony wtrysk lub w ostateczności problem z pompą CR, w szczególności problem zaworu.

    Sugeruję sprawdzenie przy jakim ciśnieniu pojawia się ta usterka. Masz duży dostęp do części używanych i kompa a inwestycja w kabelek lub clipa to nakład nieduży do kosztów profesjonalnego mechanika !
  • Poziom 27  
    P0190 - obwód czujnika paliwa w kolektorze paliwa. Wadliwe działanie

    Czujnik na rampie CR do wymiany.
  • Poziom 14  
    CommonRail napisał:
    Czujnik na rampie CR do wymiany.
    A przedmuchać się nie opłaca?????/
  • Poziom 27  
    Układ paliwowy dobrze sprawdzic łącznie z podłożeniem paliwa na samą pompe CR.
    A propo kupiłeś scenika i wymagasz od niego cudu te auta są najbardziej awaryjne zaraz po lagunie II.
  • Poziom 27  
    poduszki napisał:
    A przedmuchać się nie opłaca?????/

    Żeby znowu padło za pare mil?
  • Poziom 6  
    A więc panowie jakich kosztów mogę się spodziewać jeżeli było by to o czym piszecie... Rozumiem, oczewiście cudów nie wymagam ale już w tej chwili w przeliczeniu na pl złotówki dołożyłem do niego 2 tysie i z tego co widzę końca nie widać. Nie wiem co mam robić. Myśle tylko o tym aby juz jeździł i mam zamiar się go pozbyć zaraz po zrobieniu. Niestety nie znam się na kosztach takich rzeczy a chciałbym uniknąć naciągania mnie na inne rzeczy. Od czego najlepiej zacząć? Co sprawdzać najpierw krok po kroku aby także unikąć wymiany połowy silnika?
  • Poziom 29  
    to nie jest silnik poczytaj co piszą koledzy, ten blad może oznaczać regulator ciśnienia, albo wtrysk, albo czujnik ciśnienia na rampie. zapraszam do mie london
  • Poziom 6  
    Dzięki kolego PANAM za zaproszenie z pewnością ty wiesz co i z czym a tu jak narazie to samych tłumoków spotykam. Tylko sama laweta by mnie wyniosła tyle co pewnie robocizna... W ostateczności z pewnością się z tobą skontaktuje. Zostaw jakiegoś e-maila lub coś...
  • Poziom 10  
    witam szanownych kolegów,

    mam podobny problem, mianowicie:
    jeżdżę Scenic-iem II rok 2004 i borykam się z szeregiem problemów, ostatni to osławiona panewka, obróciła się, tak więc padło na remont silnika.
    tak więc wykonałem szlif wału, wymianę panewek, regenerację korbowodów, wymiana pierścieni, a przy okazji zmiana dwumasy, a także turbiny. wszystko już poskładane trafiło na miejsce i próba odpalenia. Udało się bez większego problemu, zapalił dość łatwo, ale szybko zgasł, i tak kilka razy. okazało się że pomimo gruntownego odpowietrzenia samochód pracuje tylko wtedy gdy pompuję gruszką, jak przestaję silnik gaśnie po 5-8 sec.
    proszę o radę czy mogły się uszkodzić czujniki bo od strony mechanicznej pompa nie była ruszana
    rozważę wszelkie sugestie

    z góry dziękuję
  • Poziom 10  
    Scenic 1,9 dci, nie ma elektrycznej pompki zasilającej. pompa wtryskowa zasysa paliwo z baku
  • Poziom 27  
    Pomyłka, po prawej stronie, obok obudowy rozrządu powinna być elektryczna. Pracuje?
    Scenic na EDC15?
  • Poziom 10  
    niestety kolego
    elektryczna była w SC I w SC II jest grucha i pompa musi zassać,
    w lagunie spotkałem obie wersje czyli albo elektryk, albo grucha.
    mam EDC16