Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stag 300 Octavia 1.4 BCA - Zaraz po przełączeniu wraca na benzyne

20 Lip 2014 13:20 4656 37
  • Poziom 13  
    Witam,
    Problem wygląda tak że po rozgrzaniu silnika w momencie gdy powinien przełączyć się na gaz na chwilke (ok 1-2s) zapali się dioda na kontrolce (tak jak by pracował na gazie) i zaraz wróci na benzyne, dioda zaczyna szybko migać tak jak by brakło gazu. Problem pojawił się nagle po zatankowaniu (podejrzewam liche paliwo).
    Do tej pory wymieniłem filtry fazy ciekłej i lotnej (z tego drugiego wysypałem troszke czegoś o rozmiarze ziarenek piasku i kolorze czarnym), rozebrałem i wyczyściłem dokładnie listwe wtryskową (valtek 1ohm), sprawdziłem czy styki w kostce przy komputerze nie są zaśniedziałe (wyglądają ok), oraz przedmuchałem kompresorem dysze w kolektorze i map sensor. Problem nie ustąpił, gazownik u którego byłem po porade (no i wpiąć się pod komputer) mówi, że to już musi działać. Czasem uda się przełączyć na gaz i wtedy auto chodzi jak najbardziej ok do momentu aż znowu przełączy samo na benzyne. Podpowiedzcie co to może być, co sprawdzić bo dziennie robie ok 150km i ten gaz poprostu mi potrzebny :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Jak nie uda mi się samemu rozwiązać problemu to tak zrobie :)
  • Moderator Samochody
  • Poziom 13  
    No tak, powiedział mi że przerwa na 4 wtryskiwaczu, ale jak rozepne wtryskiwacz ręcznie (wypne kostke) to potem nie moge przełączyć spowrotem na gaz bez gaszenia silnika, a gdy usterka wystąpi to nie mam problemu żeby przełączyć go spowrotem (pomijając że za 2s wróci do benzyny), to mnie troszke zastanawia.
    Dodam że jak już załapie na gazie to czasem lubi się dusić i spaliny śmierdzą zgniłymi jajami, ten problem rozwiązuje przeciągnięcie silnika pod 4000-5000 obr.
  • Moderator Samochody
    Marcin230693 napisał:
    Dodam że jak już załapie na gazie to czasem lubi się dusić i spaliny śmierdzą zgniłymi jajami, ten problem rozwiązuje przeciągnięcie silnika pod 4000-5000 obr.
    Więc kategorycznie natychmiast oddaj samochód do naprawy, bo dalsza eksploatacja w tym stanie grozi uszkodzeniem katalizatora jak i silnika.
  • Poziom 13  
    Domyślam się dlatego chce to naprawić jak najszybciej, na benzynie jest wszystko ok więc narazie jeżdże tak. Powiedzcie mi czy to może być wina wtryskiwacza o którym wspomniałem wcześniej ? Bo ta diagnoza jakoś mi bardzo nie pasowała. W środe rozbieram reduktor a jak to nie pomoże to umyje butle w środku.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Po Twoim rozebraniu listwy trzeba teraz ją wyregulować.
    Z tego co napisałeś to widać że nie masz pojęcia co robisz.
    Skoro to niby wina wtryskiwacza to wystarczy zamienić go z innym i zobaczyć czy wtedy też błąd będzie się tyczył 4.
    Moim zdaniem pewnie problem w MAPie który jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia gazu.
    Ten nie widzi ciśnienia LPG i przełącza na PB tak jakby nie było paliwa w butli.
    Bardzo dobry pomysł aby dmuchać sprężonym powietrzem w MAP sensor.
    Za chwilę trzeba będzie połowę osprzętu wymieniać po Twoich naprawach.
    Odpuść rozbieranie reduktora i czyszczenie butli.
    Oddaj to auto do kogoś kto się zna na LPG bo zrobisz sobie niepotrzebne koszty lub krzywdę czego Ci nie życzę.
    Naprawdę taniej wyjdzie dać to komuś innemu niż później wymieniać reduktor i go ustawiać.
    Bez podpięcia sterownika LPG do komputera nic nie wskórasz bo nie wiesz gdzie leży przyczyna. Szukasz po omacku.
    Na komputerze po odczycie błędów i przejrzeniu parametrów będzie wiadomo co mu dolega.
  • Poziom 13  
    grala1 napisał:
    Po Twoim rozebraniu listwy trzeba teraz ją wyregulować.

    Świetnie zdaje sobie z tego sprawe.

    grala1 napisał:
    Z tego co napisałeś to widać że nie masz pojęcia co robisz.
    Skoro to niby wina wtryskiwacza to wystarczy zamienić go z innym i zobaczyć czy wtedy też błąd będzie się tyczył 4.

    Mierzyłem cewki zaworków i opór wyszedł poprawny 1ohm każda, jak znajde troche czasu to pomierze jeszcze wiązke.

    grala1 napisał:
    Moim zdaniem pewnie problem w MAPie który jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia gazu.
    Ten nie widzi ciśnienia LPG i przełącza na PB tak jakby nie było paliwa w butli.
    Bardzo dobry pomysł aby dmuchać sprężonym powietrzem w MAP sensor.

    Też tak podejrzewałem, czemu dmuchanie sprężonym powietrzem to zły pomysł ?

    grala1 napisał:
    Bez podpięcia sterownika LPG do komputera nic nie wskórasz bo nie wiesz gdzie leży przyczyna. Szukasz po omacku.

    Fakt, myślałem że uda się coś zdziałać bez tego ale zaczynam w to wątpić.

    Tak swoją drogą, lubie dłubać przy aucie i chciałem się czegoś nauczyć :)

    Dodano: Pomierzyłem wiązki od komputera do wtrysków i do map sensora ... sprawne.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Trzeba zobaczyć jakie ciśnienie gazu widzi MAP.
    Czemu dmuchanie w czujnik to nie najlepszy pomysł? Tam są dwa czujniki - jeden jest do pomiaru ciśnienia gazu a drugi do pomiaru podciśnienia w kolektorze ssącym. Nie służy mu dmuchanie ciśnieniem większym niż atmosferyczne, można go w ten sposób uszkodzić.
    Skoro lubisz sam coś zrobić to może pomyśl o zakupie interfejsu LPG i sprawdzeniu parametrów - od tego trzeba zacząć.
    Na tą chwilę nawet nie wiemy jaki masz sterownik LPG.
    Czasem pomiar omomierzem nic nie daje bo niby jest ok a po chwili jak wzrośnie temperatura cewki wtryskiwacza w czasie jego normalnej pracy i może powstać przerwa w obwodzie.
    Cewki wtryskiwaczy można sprawdzić też podając na nie 12V.
  • Poziom 13  
    Sterownik to stag 300 która dokładnie wersja niestety nie wiem. Idąc za twoją poradą zamawiam interfejs :) Dzieki za porady jak kabelek przyjdzie to napisze jakie błędy pozapisywał.
  • Poziom 38  
    Jak masz reduktor AC R01 to sprawdź czy pracuje stabilnie i wartość ciśnienia w programie odpowiada temu odczytywanemu. Często są z tym problemy. Zastąp Valteki choćby AC W01 lub OMVL RegFast jak ma być tanio.
  • Poziom 13  
    Reduktor to alaska at09. Załączam screen z ustawieniami

    Stag 300 Octavia 1.4 BCA - Zaraz po przełączeniu wraca na benzyne. Błędy w sterowniku to tylko ten dotyczący 4 wtryskiwacza, gdy go wyłącze ustaje stukanie ale stukanie przy valtekach to podobno norma, innej poprawy nie widać. Po skasowaniu nie wrócił. Podmieniać ten wtryskiwacz ?

    Załączam jeszcze mape:

    Stag 300 Octavia 1.4 BCA - Zaraz po przełączeniu wraca na benzyne
    (troszke ucieło mi screen a nie zwróciłem na to uwagi jak byłem przy aucie, jeżeli potrzeba zrobie nowy)
    Pewnie przydały by się też screeny na porządnie rozgrzanym silniku, dołącze je jutro.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zamień cewki na wtryskiwaczach i zobacz czy błąd pojawi się na innym cylindrze czy tym samym - będzie wiadomo gdzie jest problem.
    Też mam u siebie w 2 autach Valteki i nie mam z nimi problemów. Czy stukają? - nie powiedziałbym, słyszałem głośniejsze wtryskiwacze znanych firm.
    Grzebałeś w listwie więc teraz przydało by się teraz wyregulować skoki tłoczków co zmniejszy głośność listwy wtryskowej.
    Jak dokładnie brzmiał ten błąd?
  • Poziom 38  
    Gość sobie nie zrobi kalibracji, będzie musiał komuś to zlecić i powtarzać co 5kkm oraz co 10kkm regenerować to jaki sens to trzymać pod maską. Screen wskazuje na jakieś problemy z map sensorem, jakim cudem dla max czasu wtrysku wychodzi podcisnienie jak na wolnych? Albo w aucie nie dziala cutoff. Screen nie pokazuje ciśnienia gazu itp, nagraj plik osc.
  • Moderator Samochody
    psooya napisał:
    Screen wskazuje na jakieś problemy z map sensorem, jakim cudem dla max czasu wtrysku wychodzi podcisnienie jak na wolnych?
    To jest jeden jedyny punkt zebrany na benzynie. Może jakieś zakłócenie. W każdym razie źle zebrana mapa bazowa benzyny. Widać, że w zakresie średnich obrotów jest nieco za dużo gazu (za duży mnożnik).

    psooya napisał:
    Gość sobie nie zrobi kalibracji, będzie musiał komuś to zlecić i powtarzać co 5kkm oraz co 10kkm regenerować to jaki sens to trzymać pod maską.
    To racja, ten cud techniki trzeba regulować max co 10 tys. km... a jeszcze biedaki pracują przy granicznym ciśnieniu gazu. Swoją drogą w parametrach kalibracji ciśnienie gazu 1,14bar, a zmierzone 1,35bar...
  • Poziom 13  
    psooya napisał:
    Gość sobie nie zrobi kalibracji, będzie musiał komuś to zlecić i powtarzać co 5kkm oraz co 10kkm regenerować to jaki sens to trzymać pod maską.

    Wymiana wtrysków poprawi tą sytuacje ? Oglądałem te OMVL RegFast i cena jak najbardziej akceptowalna.
    grala1 napisał:
    Zamień cewki na wtryskiwaczach i zobacz czy błąd pojawi się na innym cylindrze czy tym samym - będzie wiadomo gdzie jest problem.

    Skasowałem ten błąd i jak wspomniałem nie pojawił się jak do tej pory. Zaraz zamienie cewki.
    grala1 napisał:
    Jak dokładnie brzmiał ten błąd?

    "Błąd wtryskiwacza: 4" dodam że był w błędach zarejestrowanych, w aktualnych się nie pojawiał.
    tzok napisał:
    W każdym razie źle zebrana mapa bazowa benzyny

    Zatem spróbuje zebrać nową mape. Ten punkt na końcu też mnie zastanawiał, mnożniki można zawsze delikatnie poprawić.
    tzok napisał:
    Swoją drogą w parametrach kalibracji ciśnienie gazu 1,14bar, a zmierzone 1,35bar...

    Zaraz to poprawie :)
    psooya napisał:
    Albo w aucie nie dziala cutoff.

    Według komputera pokładowego działa, chwilowe spalanie spada do 0, ale przy odpuszczaniu gazu lubi szarpnąc, domyślam się, że to od tej mapy.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Marcin230693 napisał:
    Zatem spróbuje zebrać nową mape. Ten punkt na końcu też mnie zastanawiał, mnożniki można zawsze delikatnie poprawić.
    Tylko zanim ją zbierzesz to najlepiej wyzeruj adaptacje w sterowniku benzyny i przejedź się z 20-30km na benzynie lub nieco większy dystans bez kasowania adaptacji.
    Marcin230693 napisał:
    Zaraz to poprawie
    Raczej zmniejsz ciśnienie na reduktorze, niż ustawiaj wyższe w programie.
  • Poziom 13  
    tzok napisał:
    Tylko zanim ją zbierzesz to najlepiej wyzeruj adaptacje w sterowniku benzyny i przejedź się z 20-30km na benzynie lub nieco większy dystans bez kasowania adaptacji.

    Tak dokładnie zrobiłem (skasowałem wyuczone wartości vagiem oraz stare mapy w sterowniku gazu), niestety autko na gazie odmówiło współpracy i mam tylko mape benzynową, wygląda tak:
    Stag 300 Octavia 1.4 BCA - Zaraz po przełączeniu wraca na benzyne
    Myśle, że powinna być ok.
    Widać też w czym problem z gazem ... ciśnienie momentalnie spadło do 0,07 ... zaraz potrafi skoczyć do normy 1,17 (takie ustawiłem na reduktorze, powinno być ok ? Czy ustawiać równe 1,14 ?) i znowu spaść, skacze od 0,00 do 0,30.
    Słyszałem, że uszkodzony map pokazuje cały czas 0, w czym problem u mnie ? Reduktor ?
    Jak ściągnąłem wężyk z listwy przy tym spadku ciśnienia to coś gazu uszło.
  • Poziom 38  
    Jak masz kompresor, to sprawdź czujnik redukując ciśnienie i zapodając na "MAP".
  • Poziom 13  
    Ustawiłem na kompresorze 1.5bara i podłączyłem go w miejsce reduktora. Map pokazał 1.48bar więc sprawny. Czy map może się przycinać ? Gdy po próbie z kompresorem odpaliłem auto odrazu pokazał też prawidłowe ciśnienie gazu. Jadę spróbować dokończyć tą mape.

    Dodano: Teraz map znowu pokazał 0 ... i na reduktorze i na kompresorze, wychodzi na to że raz działa raz nie. Jest jakiś sposób na przywrócenie go do życia ? Czy odrazu zamawiać nowy ?
  • Poziom 38  
    Sprawdź złączkę, sprawdź czy jak w niego stukasz to się sypie, można go przepłukać benzynką ekstrakcyjną ale pewnie niewiele mu to pomoże, sprawdź czy jak pokazuje 0 w programie to ma zasilanie oraz napięcie na wyjściu tego czujnika też jest bliskie 0 (chyba tyle ma). Jak tak to padł ....
  • Poziom 13  
    Złączke już potraktowałem sprayem na zaśniedziałe styki. Miernik pokazuje 11.7v przy zgaszonym silniku więc zasilanie ok. Napięcia na wyjściu czujnika zaraz posprawdzam, przy okazji go przepłukam.

    Dodano: przepłukany, napięcie na wejście podałem 12v z zasilacza komputerowego, na wyjściu było 1,15v bez ciśnienia i napięcie rosło razem z ciśnieniem (przy 1.5bara na kompresorze na wyjściu mapa było 2,87v). Stukanie powoduje zmiany w odczycie w programie.
  • Poziom 38  
    Spróbuj tak się nad tym poznęcać aż uzyskasz odczyt 0 i wtedy pomierz co i jak.
  • Poziom 13  
    Map sensor prawdopodobnie był uszkodzony, przy moczeniu go w benzynce wysuneła mi się ta zalana kostka z platikowej obudowy, była popękana od góry (wcześniej to było schowane pod plastikiem), w szczelinie było widać uszkodzone luty, przy próbie otworzenia tego do końca uszkodziłem kilka rezystorów smd, zamówiłem nowy map i mam nadzieje, że to będzie koniec problemów.

    Dodano: Przyszedł nowy map, wszystko poskładane, odpalone, ciśnienie już nie wariuje, auto prawidłowo pali na gazie. Zrobiłem autokalibracje i spróbowałem zebrać mapy ale ... jakoś nie bardzo to poszło. Zbiera punkty i to całkiem sporo ale nie chce mi ich wyrysować, wygląda to tak
    Stag 300 Octavia 1.4 BCA - Zaraz po przełączeniu wraca na benzyne
    Co robie źle ? (obroty staram się trzymać między 2000 a 3500 i tylko operuje gazem żeby zbierać punkty na całym wykresie)
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Ten soft czasem tak ma ale w czym ci to przeszkadza lub do czego jest ci to potrzebne? Strojenie na mapki jest obarczone sporym błędem mimo ich pokrycia. Stroj na tą goniaca kropke lub odczyt korekt z ecu pb i wyposrodkuj mnożnik. Ustaw w OL bogato i będzie.
  • Poziom 13  
    Blokuj miałem odznaczone przy jeździe, musiałem dotknąć touchpada przy robieniu screena.

    psooya napisał:
    Ten soft czasem tak ma ale w czym ci to przeszkadza lub do czego jest ci to potrzebne?

    Myślałem, że tak najdokładniej ale skoro mówisz, że można bez tego to tak sobie to wystroje. Wsumie przy aktualnych ustawieniach jeździ się dużo przyjemniej niż wcześniej.
  • Poziom 38  
    Najlepiej to po OBD ale tym stagiem to nic nie zdziałasz
  • Poziom 13  
    Wystroiłem na podstawie korekcji lambda sterownika benzyny. Autko chodzi pięknie :) Dzięki wszystkim za pomoc :)