Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Mascott 3.0dci 155KM 2005r. - wchodzi w Tryb Awaryjny

20 Lip 2014 15:42 4848 8
  • Poziom 7  
    Moje renault to mascott 3.0 półciężarówka świeci się SERVIS i ABS po ruszeniu zapala się jeszcze kontrolka świec komputer pokazał czujnik ABS lewy tył wymieniony pokazał prawy też wymieniony auto zaczęło jeździć normalnie i po ok.2 tygodniach znowu to samo wymieniona pompa ABS i nic komputer pokazuje lewy przód i lewy tył czujnik abs nie działa a czujniki dają napięcie prawidłowe 1.3 więc to napewno nie czujniki sprawdzałem prawą też 1.3 czyli tak samo jak i lewa pomóżcie bo już mam dość tego masakrycznie po wejściu w tryb kreci do 2200 obr. i jego predkość w trybie to 76km\h
  • AdexAdex
  • Poziom 13  
    Możesz mieć problemy z instalacją, bo kumulacja objawów kilku awarii jest mało prawdopodobna o ile auto wcześniej było sprawne. Spróbuj gdzieś podłączyć autko do kompa....
    Oczekiwanie, iż na podstawie lakonicznego opisu można na odległość zdiagnozować auto to jak oczekiwanie wróżenia z fusów. Za podłączenie auta zapłacisz 50-100 zł.... a za grzebanie na czuja i tego skutki mogą być tysiące!
    Daj szanse mechanikom
  • AdexAdex
  • Poziom 7  
    Już pół roku go robią mechanicy pod komputer podpinam go co tydzień i tylko wkładam pieniądze nie wiem po co wymienie a mechanik zdziwiony że dalej nie działa ile można wytrzymać
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Parę francuskich aut udało mi się naprawić i wiem, że samo wymienianie kolejnych urządzeń dla wymieniania nie ma sensu o ile nie zdiagnozuje się w sposób prawidłowy rzeczywistego źródła usterki...
  • Poziom 7  
    audax tyle to ja wiem ale jak ja daje mechanikowi auto on mówi przepływomierz jest kopnięty ja płace 4 stówki za nowy wymieniam kasuje błąd odpalam ruszam kontrolki z powrotem się zapalają i znowu to samo już znalazłem że to prawdopodobnie ABS więc wzięli się za to i co naprawili a 2 tygodnie później to samo i weź sie nie zdenerwuj przecież to jest jakaś masakra czujnik ABS nowy zamawiają z serwisu twierdząc że nie ma zamienników i kosztuje on 600zł już 2 wymieniłem 1200 im zapłaciłem i jeszcze pare innych rzeczy i popłynąłem n 4000 ponad a auto jak jeździło tak jeździ
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Sam prowadzę warsztat i wiem jak czasami trudno diagnozować usterki, ale mi klienci płacą za naprawę samochodu a nie za naprawianie....

    Kiedyś miałem podobny problem z traficiem i tam sterownik abs wykluczyłem zamieniając przy sterowniku miejscami kable czyli stronę lewą z prawą. Okazało się, że trzepnięta była wiązka na belce silnika.... najprawdopodobniej podczas demontażu silnika lub skrzyni. Działało jak kierunkowskaz....szczególnie kiedy pojawiała się wilgoć.

    Instalacje można sprawdzić mierząc poziomy napięć wchodzących do sterownika i wychodzących z czujników, np w przepływce. Clip pozwala odczytać parametry przez ECU, bo czasami uszkodzony sterownik nieprawidłowo generuje napięcie odniesienia +5V (zasilania) sterowników. Jeżeli to napięcie pływa to rozjeżdżają się wskazania jakie odczytuje sterownik i można tak wymienić połowę sterowników w samochodzie. Czasami uszkodzony zawór EGR a dokładnie czujnik położenia zaworu jak robił zwarcie do +12 lub masy rozwalał wszystkie pozostałe wskazania w silniku.... (1,9 i 1,5 dci)... Najgorzej jest z podmienianiem sterowników, ale jak ktoś wie jak przenieść Twoje immo do używki to też w najgorszym przypadku za sterownik zapłaci 700-1000 zł a nie 3500 zł w serwisie!

    Wszystko jest do zrobienia, kwestia tylko wiedzy, sprzętu i czasami czasu....
  • Poziom 7  
    Dzięki teraz powiedziałeś coś konkretniej w sumie opisałeś:) muszę zacząć od EGR'a bo tam mam jakieś zwarcie bo jak przekręcam kluczyk na zapłon zaczyna on działać i nieraz nawet bardzo głośno pracuje i dopóki nie wyłączę zapłonu to on chodzi a wcześniej nie kojarzę żeby takie coś się działo EGR był czyszczony i było ok a po tym jak wymienili mi ręczny hamulec to zaczęło wszystko się dziać akurat EGR to musiał być czysty przypadek bo on nie ma nic wspólnego z ręcznym ale ABS niestety był urwany uchwyt od czujnika niby go dorobili ale jak mówiłem wcześniej wymienili ten czujnik i zaczęło auto normalnie chodzić i tak jak mówisz dostało wilgoci po deszczu i koniec kontrolki się z powrotem zaświeciły tylko u mnie nie zgasły już po zapłonie wszysko gaśnie lecz ABS i SERV jak rusze po chwili kontrolkaświec napewno że usterka i odcina i już koniec z tego co pamiętam o ile się nie mylę to gdyby coś z ABS'em było nie tak to przy prędkości 20KM\H powinno wejść w tryb awaryjny a ono potrafi się rozpędzić przykładowo do 120KM\H i odcina koniec więcej jak 76KM\H to można jedynie z górki pojechać aha i jeszcze jedno nie byłem przy rozbiórce auta bo niestety brak czasu oni niby sprawdzali czujnik rozkręcali tył cały ale im nie ufam po tym co widzę jak oni robią mam papiery mechanika pare programów ogarniam typu VAG czy nawet CLIP który jest trudnym programem i jak widziałem jak oni robią inne auta to stwierdzam że praktykanci są bardziej ogarnięci od nich a jak już zaczęli to ja nie zapłacę im ani grosza dopóki nie naprawią i za dodatkowe części też tylko przepływomierz sprawdziłem był sprawny 2 dni później blaszka wyłamana mówią że była i niestety muszę zapłacić za rękę nie złapałem a i jak byś mógł to powiedz mi czy jest opcja że uszkodzili czujnik ABS podczas składania tyłu (na tarczo-bębnach) i on jak dostał wilgoci to poszła zwara i czujnik znowu poszedł bo jak tak by było to znajduje dzień wolnego lecę do nich i przy mnie rozbierają to i wymieniają jeżeli jest uszkodzony to na swój koszt w dodatku zobaczę ile im to zajmie bo na fakturze wpisane jest 7h jeszcze nie wspomniałem że prędkościomierz idzie w góre nagle cofnie się wraca do normalnej prędkości i w tym momencie wchodzi w tryb za każym razem jak zaświruje to wiem już że załączył się właśnie tryb

    Dodano po 19 [minuty]:

    jeszcze nie wspomniałem o tym że dzisiaj podpinałem auto i CLIP pokazał tylko lewa strona czujniki ABS nie działają a jak je nawet rozepnę z wtyczki to nie działa prędkościomierz jeszcze myślę czy to nie pierścień ABS'u może być uszkodzony tak prawdę mówiąc to już chyba wszystko co jest możliwe zrobiłem sam oprócz ABS'u bo tam nie mam zawsze czasu zajrzeć a tak to już no nie wiem czy coś jeszcze może być poza ABS'em co wprowadzi to auto w tryb :\
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Działanie ABS też ma wpływ na sterownik silnika. ECU pobiera informacje o prędkości pojazdu niezbędnej do określenia obciążenia silnika na podstawie prędkości kół. W w większości układów ABS pomiar prędkości pojazdu to uśredniona wartość kół przednich. Uszkodzony pierścień koła potrafi wyczyniać cuda, ale to możesz sprawdzić clipem poprzez procedurę testu pierścienia. Jeżeli auto nie może zidentyfikować rzeczywistej prędkości też przełączy się w tryb awaryjny.

    Do EGR podawane są dwa napięcia +12V i +5V do czujnika położenia. Sprawdź czy występują oraz jakie masz napięcie odniesienia na wyjściu czujnika położenia. Ciągła praca EGR może świadczyć o problemie z pomiarem położenia zaworu. Jeżeli napięcie powracające do ECU odpowiadające zamkniętemu zaworowi nie jest z przedziału 0,5...1,2V to ECU próbuje wysterować EGR dla sprawdzenia jego rzeczywistego położenia. Miałem też do czynienia z partią chińskich podróbek, które robiły zwarcie zasilania do masy przez sterownik silnika (obwód czujnika położenia) Czasami paliło bezpiecznik a czasami sterownik.

    I jeszcze jedna drobna sugestia. Sprawdź jak działa CAN. ECU komunikuje się z budzikami i ABS po CAN i jeżeli masz na nim zwarę, bo np ktoś wpiął alarm lub niefachowo naprawiał instalację to również będziesz miał problemy

    Dodano po 21 [minuty]:

    Jeżeli miałeś uszkodzone mocowanie czujnika ABS to może się okazać, iż jest teraz zamontowany w niewłaściwej odległości od pierścienia. Przy małej prędkości czyta impulsy ale przy dużej zaczyna gubić co powoduje generowanie błędu i tryb awaryjny.
    Czasami łożysko z pierścieniem nie jest doprasowane do końca i daje podobny efekt...
  • Poziom 7  
    Dzięki za pomoc wziełem dzisiaj dałem chłopakom wolny dzień rozebrałem tylną lewą stronę i co się okazało uchwyt nie był dorobiony tylko jakieś pomysły mechanika filozofa wyżucilem je dorobiłem uchwyt czujnik doszedł do pierscienia ABS'u maxymalnie ile się dało i wszystko pogasło auto zaczęło jezdzić jak wczesniej a im zapłaciłem za przepływke i czujnik powiedział a reszte pózniej to odpowiedziałem mu że niedostaną ani grosza za naprawę bo to co zrobili to jest max 2h roboty i nigdy więcej nie dostaną mojego auta a egr odpiełem na pare dni pózniej kumpel ma mi to ogarnąć bo znalazł przyczynę zwarcia :)

    Dodano po 9 [minuty]:

    od 7 rano walczyłem z tym i powiem ci o 11 już było auto sprawne a EGR na sobotę umówiłem się z kumplem myślę ze nic się nie stanie do tego czasu robię średnio 200 km dziennie dzisiaj zrobiłem ponad 1000 i nic się nie działo mam nadzieje tylko że przynajmniej pół roku pochodzi bez napraw jeżeli nie to sprzedam i kupie jakiego volkswagena lub mercedesa tylko to jest fajne ja worze po 4-5 ton i jedzie bez problemu więc tutaj jest sprawdzony chociaż :)ale jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC