Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód kupić który mało pali

Pawel125534 21 Lip 2014 09:29 18603 32
  • #1 21 Lip 2014 09:29
    Pawel125534
    Poziom 6  

    Witam. Chciałbym sie spytac uzytkowników samochodów w TDI jakie samochody polecacie, które sa mało awaryjne i take co mało palą. Mam zamiar kupic samochód
    Tylko Diesel. Cena tak do 14 tys. Autem bede dojezdzal do szkoly 40km. Bedzie to moje pierwsze autko.
    Z góry dzieki :)

    2 29
  • #3 21 Lip 2014 13:21
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Panda 1.3 Multijet.

    0
  • #4 21 Lip 2014 14:09
    chojinka
    Poziom 27  

    Arosa / Lupo 1.2TDI 3l. Mistrz jazdy na kropelce.

    2
  • #5 21 Lip 2014 20:09
    zed71
    Poziom 22  

    jak tdi to tylko grupa Vw ;-) a wiec ałdi, polo, golf, lupo, passat, i skody: octavia i fabia.

    Moderowany przez manta:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    Ostrzeżenie.

    2
  • #6 21 Lip 2014 20:36
    TIGIS
    Poziom 14  

    Lupo...3,5l/100km
    Octavia I, silnik 1,6l - średnio 5-5,5l

    1
  • #7 22 Lip 2014 00:16
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Silnik 1.6 od VW nie pali ani "średnio" ani w trasie 5 litrów, chyba że w bajkach giełdowych.

    Jest jeszcze Citroen Saxo z 1.5 D oraz Fabia 1.9 SDI, ale to już wiekowe modele.

    0
  • #9 22 Lip 2014 13:23
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Sprawdź koszty OC dla takiego samochodu jeśli ma to być twoje pierwsze auto.

    Swoją drogą wychodzi z deklarowanego przebiegu, że Niemiec jeździł tym mniej niż 20k km rocznie.

    0
  • #10 22 Lip 2014 13:41
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Pawel125534 napisał:
    Ok dzięki z odpoiedzi :) a co powiecie o VW golf 4 1.9 SDI ?? Z tego co wiem to tez duzo nie pali i jest mało awaryjny... no i wygląd fajny =D np taki http://olx.pl/oferta/sprzedam-vw-golfa-4-1-9-sdi-CID5-ID5U1Ht.html#8d0febd1f7;promoted
    Ja bym nie kupił (pomijam cenę, nie dostanie, od rozsądnego kupca, aż tyle), pierwszy właściciel w Polsce czyli co najmniej drugi...Polak jak sprzedaje autko, to coś musi być nie tak (wszystko wymienione, nie wymaga wkładu finansowego tylko w drogę...), wszystko OK, mało pali a sprzedaje bo mu się znudził......Zawsze kupuję nierejestrowane w kraju (tak już mam) i dotychczas się nie sparzyłem...

    0
  • #11 22 Lip 2014 14:02
    Pawel125534
    Poziom 6  

    cirristrato w sumie to masz racje :) ale jeszcze mam troche czasu wiec sie nie spiesze napewno wybiore cos sprawdzonego i co w miare chodzi. Mój brat jest dobrym mechanikiem =D
    Wichurewicz a auto bedzie zarejestrowane na mojego ojca :) on ma duze znizki xd

    0
  • #12 23 Lip 2014 19:54
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    cirrostrato napisał:
    Ja bym nie kupił (pomijam cenę, nie dostanie, od rozsądnego kupca, aż tyle), pierwszy właściciel w Polsce czyli co najmniej drugi.

    Za tą kase kupujesz 2 lata nowsze , 2x ładniejsze auto. Jeśłi masz ropę za pół ceny to diesel, ale na 40-kilometrowe odcinki wyjddzie cie taniej w utrzymaniu 2-litrowa 140KM benzyna z LPG , a nie 70-konny rechot diesel , który nie chce jechać i budzi całą wieś/dzielnicę przy rozruchu. Jak staniesz tym cudem w zime w lesie przy -15 st wspomnisz moje słowa.
    Mam vana z benzyną i LPG i pali w kosztach tyle co ten diesel. Masa 1800kg i opory powietrza nieporównywalne. Też na na liczniku 275 tys i myślę , że jakieś 70 tys "ekstra od handlarza" . Ten diesel maiał 400 tys. jak wjechał do Polski kilka lat temu, a teraz ma 275...
    Ma mało palić to kup np stilo z silnkiem 1,4 95KM, albo mazdę demio i zamontuj gaz.

    1
  • #13 24 Lip 2014 10:58
    my41s
    Poziom 32  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    na 40-kilometrowe odcinki wyjddzie cie taniej w utrzymaniu 2-litrowa 140KM benzyna z LPG , a nie 70-konny rechot diesel

    Również jestem za taką opcją. Jeśli chcesz bardzo tani w utrzymaniu to trzymałbym się z dala od diesla i to (co by nie mówić) dość taniego. Spalanie to nie wszystko.

    0
  • #14 24 Lip 2014 13:12
    Pawel125534
    Poziom 6  

    Ten VW to był tylko przykład. A ja osobiscie wole jezdzic dieslem niz benzyna o wiele inna jazda. I jako pierwsze auto nie bede kupywał duzego samochodu po 1. Sa dla mnie za duze a po 2. Nie podobaja mi się. Myślałem teżo golfie V tez w SDI. Albo jakieś Audi :)

    0
  • #15 24 Lip 2014 13:39
    my41s
    Poziom 32  

    Pawel125534 napisał:
    I jako pierwsze auto nie bede kupywał duzego samochodu po 1. Sa dla mnie za duze a po 2. Nie podobaja mi się.

    No to jakiś mały, zadbany japończyk.

    0
  • #16 24 Lip 2014 19:55
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Pawel125534 napisał:
    A ja osobiscie wole jezdzic dieslem niz benzyna o wiele inna jazda.

    No rzeczywiście super jazda, 17 sekund do setki, trzęsąca sie kierownica naa postoju, i spalanie średno 5-6l ropy, jaak jest sprawny.
    Przykładowe oszczędne auto ( japończyk) mazda demio z silnikiem 1,3 68 KM przyspiesza w 14 s do setki, spalanie średnie ok 7 l benzyny, ( o LPG już nie wspomnę), a silnika prawie ne słychać. Inne auta ( najlepiej dla Ciebie 1,4 16V) to stilo , getz. Moc 95 KM i spalanie średnie 6-7 l benzyny. W zimę zero stresu i ogrzewanie po 2 km, a nie po 20-tu...
    Jak miałbym przepłącać 30% drożej za golfa czy najtańsze audi, ( ludzie już czas odrzucić mity z przed 20 lat) wolałbym wziąc inne auto klasę wyższe ( lepsze, bezpieczniejsze, wygodniejsze, lepiej wyciszone itd) za ta samą kasę i silnik benzynowy 1,8-2,0 120-140KM + LPG i koszty utrzymania będa porównywalne z SDI, a komfort jak sam napisałeś nieporównywalny.
    Przejedź się Kolego np peugeotem 406 w benzynie i tym golfem SDI. Różnica jak między Paryżem a Ułan Bator...

    1
  • #17 24 Lip 2014 21:09
    Pawel125534
    Poziom 6  

    A wiec tak:
    *To auto nie musi mies super osiagów wystarczy zeby w miare malo palilo i było zgrabne
    *Napisales ze trzesaca sie kierownica to chyba w starych autach tylko i tez nie w kazdym
    *Nie chce auta w benzynie poniewaz jezdzilem w benzynie i dieslu autami i osobiscie wole diesla (kwestia gustu)a po za tym maja lepsze silniki i bardziej niezawodne
    *W poprzednim poscie napisalem ze myslalem o golfie V lub audi a Ty na to odpisałes ( ludzie już czas odrzucić mity z przed 20 lat) moim zdaniem golf V jest bardzo dobrym autem prawie pod kazdym wzgledem (wiem bo mój wójek ma ) A jego spalanie w SDI to od 5 do 6.5 l max
    *Na poczatku nie napisalem i moj błąd. a wiec ja mieszkam na wsi i mam z 600m do ulicy wiec potrzebuje auta które ma zawieszenie b.dobre a te japonskie i inne samochody sa dobre ale do miasta ( mój sasiad ma renault Laguna z 2006r i mu sie czesto psuje zawieszenie w nim ;/ wiec ja jednak wole cos twardego na polskie drogi :)

    0
  • #18 24 Lip 2014 22:05
    my41s
    Poziom 32  

    Pawel125534 napisał:
    a po za tym maja lepsze silniki i bardziej niezawodne

    Jak się chce władować się w problemy, to najprościej kupić starego, zajeżdżonego diesla.

    Pawel125534 napisał:
    jezdzilem w benzynie i dieslu autami i osobiscie wole diesla

    Na pewno nie był to turbodiesel?

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jak miałbym przepłącać 30% drożej za golfa czy najtańsze audi, ( ludzie już czas odrzucić mity z przed 20 lat) wolałbym wziąc inne auto klasę wyższe )

    Również tak samo uważam.

    0
  • #19 24 Lip 2014 22:21
    guard10
    Poziom 28  

    Witam a może Auxiam 400cc diesel pali2.4 na setke ,dostępne wszystkie wersje.Pozdrawiam

    0
  • #20 24 Lip 2014 22:23
    zed71
    Poziom 22  

    Pawel125534 napisał:
    A wiec tak:
    *To auto nie musi mies super osiagów wystarczy zeby w miare malo palilo i było zgrabne

    kwestia gustu- dla jednych thalia jest zgrabna a dla drugich - taka sobie.
    Pawel125534 napisał:
    A wiec tak:
    *Nie chce auta w benzynie poniewaz jezdzilem w benzynie i dieslu autami i osobiscie wole diesla (kwestia gustu)a po za tym maja lepsze silniki i bardziej niezawodne

    ile lat miał ten diesel i w jakim był stanie?
    a same diesle: jednak mit o bezawaryjnośći diesli(szczególnie Vw) jest "wieczny".
    wystarczy jednak popatrzeć na "bezawaryjność diesli".
    Pawel125534 napisał:
    A wiec tak:
    *W poprzednim poscie napisalem ze myslalem o golfie V lub audi a Ty na to odpisałes ( ludzie już czas odrzucić mity z przed 20 lat) moim zdaniem golf V jest bardzo dobrym autem prawie pod kazdym wzgledem (wiem bo mój wójek ma ) A jego spalanie w SDI to od 5 do 6.5 l max
    *Na poczatku nie napisalem i moj błąd. a wiec ja mieszkam na wsi i mam z 600m do ulicy wiec potrzebuje auta które ma zawieszenie b.dobre a te japonskie i inne samochody sa dobre ale do miasta ( mój sasiad ma renault Laguna z 2006r i mu sie czesto psuje zawieszenie w nim ;/ wiec ja jednak wole cos twardego na polskie drogi :)

    z opisu wygłąda że tak naprawde dokonałeś już wyboru i pytasz tylko dlatego żeby potwierdzić wybór: japońskie- be, francuskie - be, tylko Vw i audi- cacy.wiec kup jedno z tych aut- i bedzie po sprawie.

    0
  • #21 25 Lip 2014 13:40
    Pawel125534
    Poziom 6  

    my41s napisales (Jak się chce władować się w problemy, to najprościej kupić starego, zajeżdżonego diesla) Wiepc uwazasz ze golf V o którym pisalem jest stary i zajezdzony ?? TE auta produkuja od bodajze 2005r. tez napisales Jak miałbym przepłącać 30% drożej za golfa czy najtańsze audi, ( ludzie już czas odrzucić mity z przed 20 lat) wolałbym wziąc inne auto klasę wyższe )
    wiec chyba tez uwazasz ze te samochody audi i golf od 2005 roku sa złe?? Mi sie wydaje ze te silniki sa bardziej niezawodne niz z innych aut.

    zed71 ten diesel jest 2006r i był ze tak powiem dopieszczony poniewaz wujo tez mechanik :) A swoja droga mówisz ze diesle to mit o bezawaryjnosci ja mysle ze to kwestia tego jak dbasz tak masz wiadomo ze zaden idealny nie jest. Ale z tego co mi mówił wujek to diesle sa lepsze od benzyny :) Masz racje ze tylko mi sie podobaja audi i VW i chyba tak zrobie i kupie jedno z tych aut :) dzieki za wasze zdania :)

    0
  • #22 25 Lip 2014 14:07
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Diesel jest lepszy od benzyny tylko w jednym - pali mniej. Silniki od VAGa nie są ani lepsze, ani gorsze od innych, kaszanią się jak wszystkie i na pewno nie można ich nazwać "bardziej niezawodnymi od innych", zwłaszcza 1.9 TDI z ostatnich wypustów, osławiony 2.0 TDI oraz cała seria nowoczesnych bubli TFSI.
    Twój wybór i twoje pieniądze, ale to dobrze że masz już zaprzyjaźnionego mechanika. Przyda ci się jak kupisz diesla z półmilionowym przebiegiem.

    0
  • #23 25 Lip 2014 16:35
    my41s
    Poziom 32  

    Pawel125534 napisał:
    my41s napisales (Jak się chce władować się w problemy, to najprościej kupić starego, zajeżdżonego diesla) Wiepc uwazasz ze golf V o którym pisalem jest stary i zajezdzony ?? TE auta produkuja od bodajze 2005r. tez napisales Jak miałbym przepłącać 30% drożej za golfa czy najtańsze audi, ( ludzie już czas odrzucić mity z przed 20 lat) wolałbym wziąc inne auto klasę wyższe )
    wiec chyba tez uwazasz ze te samochody audi i golf od 2005 roku sa złe?? Mi sie wydaje ze te silniki sa bardziej niezawodne niz z innych aut.

    Popieram poniższą odpowiedź.
    wichurewicz napisał:
    Silniki od VAGa nie są ani lepsze, ani gorsze od innych, kaszanią się jak wszystkie i na pewno nie można ich nazwać "bardziej niezawodnymi od innych", zwłaszcza 1.9 TDI z ostatnich wypustów, osławiony 2.0 TDI oraz cała seria nowoczesnych bubli TFSI.
    Twój wybór i twoje pieniądze, ale to dobrze że masz już zaprzyjaźnionego mechanika. Przyda ci się jak kupisz diesla z półmilionowym przebiegiem.

    To, że jest to >2005 rok, to nie znaczy, że to nie będzie zajeżdżony silnik z mega przebiegiem. Nie oszukujmy się. Rzadko kiedy ktoś kupuje diesla i jeździ nim 5-10tys. rocznie. Przebiegi rzędu 200-300 tys. zdarzają się w samochodach 3-4 letnich. Jak diesel, to tylko z pewnego źródła. Na pewno te silniki nie są bardziej niezawodne od silników w innych autach. A czy uważam za złe, czy dobre to już inna sprawa.
    Pawel125534 napisał:
    dzieki za wasze zdania :)

    Więc nasze zdania znasz, a wybór należy do Ciebie.

    0
  • #24 27 Lip 2014 18:02
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Pawel125534 napisał:
    wiec chyba tez uwazasz ze te samochody audi i golf od 2005 roku sa złe?? Mi sie wydaje ze te silniki sa bardziej niezawodne niz z innych aut.

    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, że złe, czy dobre , co do wyglądu to sprawa gustu ale mnie sie nie podobają. Jest coś takiego jak stosunek ceny do jakości i tu golf wypaa bardzo marnie, bo auta te sa za drogie niż sa warte, bo OBIEKTYWNIE lepsze auta mozna kupic za 30% mniejsze pieniądze, co oznacza, ża zamiast 10 letniego golfa w 105-konnym TDI mozna mieć auto o 3 lata młodsze , o klase wyzsze i z lepszym silnikiem ( nawet diesla) a na pewno benzynowym, bo VW od lat nie ma dobrych silników benzynowych z pojedyńczymi wyjątkami. Za 20 tys ( tyle kosztuje 10-letni zadbany golf TDI) kupuję auto klasy średniej z rocznika 2005-6 i lepsze od passata , czy A4.

    0
  • #25 31 Lip 2014 23:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Panda albo Punto IIFL z 1.3 MultiJet, ma to 70KM i pali tyle co nic (ok 4l/100km w trasie). W lekkim nadwoziu ten silnik daje radę, a nie ma DPF, dwumasy ani turbiny o zmiennej geometrii.

    1.9TDI-PD z lat 2006-2009 i początkowe 2.0TDI-PD to bardzo awaryjne i delikatne silniki. Chcesz trwałego i niezawodnego Diesla - szukaj Fiatowskiego 1.9JTD albo 1.3mJTD.

    Staram się kupować samochody z realnymi przebiegami i tak kupiłem 4 letnie Grande Punto 1.3 z przebiegiem 130 tys. km, oraz 4 letnią Octavię 1.9 z przebiegiem 180 tys. km - oba krajowe, poleasingowe. Jako bonus dodam, że Octavia stała jakieś 6m-cy rozbita... gdyby nie to miałaby na pewno ponad 200 tys, Punto z kolei w ramach napraw gwarancyjnych też przestało w serwisie w sumie ok 2-3 m-cy, drugie kupione równolegle przez tą samą firmę, które się tak nie psuło, miało ponad 160 tys. km (serwis historię potwierdził i ogólnie byli bardzo zdziwieni, że "ktoś to w ogóle kupił").

    0
  • #26 03 Sie 2014 20:43
    nioop

    Specjalista AGD

    Ale dziwią mnie wypowiedzi "speców".. Na pierwsze auto polecają nowoczesne skomplikowane konstrukcję diesla, gdzie jak nie wtryski to koła dwumasowe i inne głopoty trzeba będzie co miesiąc naprawiać.. A to człowieka zrazi do wszelkich podróży..
    Jeszcze trzeba dodać ze na 40 km trasy w miescie to koniecznie filtr cząstek stałych.. :]

    Ale tak na powaznie..
    Wybór jest oczywisty.. Ale stara konstrukcja 1.9 VW w dowolnym aucie (wersja bez pompowtryskiwaczy)
    Albo benzyniak - Bo taniej Cie wyjdzie jeździć BMW z silnikiem 2.8 w benzynie niż jakiegoś fiata z 1.9 diesla

    0
  • #27 06 Sie 2014 11:31
    tzok
    Moderator Samochody

    Akurat 1.3 Multijet nie ma ani DPF ani dwumasy i jest jednym z nielicznych diesli nadających się do miasta. Po drugie - początkujący i nie-pasjonat motoryzacji raczej pod maskę nie będzie zaglądał więc wszystko mu jedno co tam siedzi, byle mało paliło i się nie psuło - Multijet spełnia te wymagania. Wreszcie - początkujący jadąc małym i słabym autem jest mniej skory do ryzyka i bardziej skupiony na tym co się w okół niego dzieje - jest więc bezpieczniej i dla niego i dla otoczenia. Znam kilku posiadaczy starszych BMW - bardzo lubią te auta ale zgadzają się z rozwinięciem tego skrótu jako "Będziesz Miał Wydatki". Może i psują się mało ale jak już coś padnie, to koszt naprawy jest porównywalny z zakupem Seicento...

    0
  • #28 06 Sie 2014 15:09
    my41s
    Poziom 32  

    tzok napisał:
    Akurat 1.3 Multijet nie ma ani DPF ani dwumasy i jest jednym z nielicznych diesli nadających się do miasta.

    To akurat prawda.
    tzok napisał:
    jadąc małym i słabym autem jest mniej skory do ryzyka i bardziej skupiony na tym co się w okół niego dzieje

    Też się zgadzam. 1.3MJ rakietą to może nie jest, ale całkiem fajnie sobie radzi z takim Puntem, czy Corsą i jedzie się całkiem przyzwoicie.

    0
  • #29 30 Sie 2014 19:27
    Andrzej8761
    Poziom 9  

    jesli szukasz samochodu na którym nie stracisz 1/3 pensji na paliwo to zainwestuje w napęd hybrydowy, mój kolega priusem (duże auto) jezdzi ponad 10 lat, i tylko śmieje się z tych którzy narzekają na wzrosty cen paliwa.

    0
  • #30 30 Sie 2014 21:07
    zed71
    Poziom 22  

    Andrzej8761 napisał:
    jesli szukasz samochodu na którym nie stracisz 1/3 pensji na paliwo to zainwestuje w napęd hybrydowy, mój kolega priusem (duże auto) jezdzi ponad 10 lat, i tylko śmieje się z tych którzy narzekają na wzrosty cen paliwa.

    szczególnie jeśli kupisz hybryde za 14 tys ;-) sama bateria (nowa) kosztuje w toyocie ok 10 tys zł- więc za ile kupisz cały samochód?
    a tak naprawde- Kolega musi zastanowić się co chce-
    cel; samochód
    koszt - 14 tys
    rzeczywisty koszt - 14 tys minus ok 1000zł (nawet 2000 zł) na start a wię zostaje max 12000 zł na sam samochód. i do tego diesel. bedzie ciężko. ale skupiłbym się na autach klasy b lub a (panda, picanto itp)

    0