Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf II 1.8 RP - Silnik samoczynnie wchodzi na wysokie obroty

21 Lip 2014 12:50 3561 7
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem z golfem 1.8 RP. Jest w nim gaźnik sterowany elektronicznie przez komputer przy podszybiu auta. Silnik jak jest zimny to ma ok 1,3 tyś ale przeważnie jak się rozgrzeje wchodzi na wysokie obroty ok 3,5 tyś. Jak otworzę maskę i cofnę bolec z silniczka krokowego to obroty spadają do 1,1 tyś. Ale znowu trochę pochodzi i wchodzi na 2,5-3,5 tyś. Nie wiem dlaczego napięcie idące w pinach do silniczka krokowego wynosi 12,1 V a powinno być chyba 4-5 V. Sonda Lambda też jest padnięta bo na mierniku ma cały czas 0,48 V. Jak odłączę sondę Lambda to auto zachowuje się tak samo. Golf strasznie dużo pali ok 15 litrów.

    Nie wiem czy winą jest padnięty komputer, czujnik położenia przepustnicy, krokowiec a może coś innego.
  • Poziom 11  
    Najlepiej będzie podłączyć pod komputer moduł sterujący.
  • Poziom 8  
    A jakieś inne propozycje ? Czy na popularnym serwisie internetowym mogę kupić urządzenie diagnostyczne do komputera silnika i jak to się nazywa ? Próbowałem kodami błyskowymi ale po uruchomieniu silnika spaliło mi kabel tak jak by płynęło przez żółty diagnostyczny duże natężenie prądu.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Pod jaki komputer?
    Sterownik wtrysku który jest w tym aucie ma tylko diagnozę za pomocą kodów błyskowych (migowych).
    Poszukaj sobie o tym w googlew.
    Dzięki temu szybciej znajdziesz usterkę.
    Tam nie ma silniczka krokowego tylko nastawnik przepustnicy.
    Tam powinno być 12V na nastawniku a nie 5V.
    W nastawniku jest tez styk dzięki któremu sterownik wtrysku zna położenie nastawnika.
    Uszkodzony TPS (czujnik położenia przepustnicy) daje czasem podobne efekty.
    Trzeba wziąć miernik w rękę, schematy i pomierzyć tu i tam ale najlepiej zacząć od odczytania kodów i pomierzyć elementy które wskaże system samodiagnozy.
  • Poziom 8  
    Na kodach błyskowych wyszło mi 2122 i 2121 czyli włącznik biegu jałowego i brak sygnału obrotów. Ten pierwszy to chyba padnięty silniczek krokowy a to drugie jak sprawdzić ?

    Moderowany przez ANUBIS:

    IAV/IACV - czyli o silniczkach krokowych słów kilka.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2691169.html
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Specjalista grupy V.A.G.
    Test robiłeś na zgaszonym czy odpalonym?
    Jak na zgaszonym to brak sygnału obrotów będzie normalną rzeczą.
    Włącznik biegu jałowego jest w nastawniku przepustnicy, pomiędzy stykiem 3 a 4 nastawnika.
    Styk 4 jest podłączony do masy a styk 3 do styku nr 3 ECU.
    Wypadało by sprawdzić czy połączenia o których napisałem są ok. Jeżeli tak to można bawić się w wymianę nastawnika ale nie polecam tanich zamienników bo będziesz później szukał następnego.
  • Poziom 8  
    Teraz jak mierzyłem to na włączonym silniku 2121. Po paru minutach jak wszedł znowu na 3,5 tyś wyłączyłem silnik potem włączyłem i dioda nie reagowała i się nie paliła. Potem na wyłączonym silniku zwarłem diodę z masą przekręciłem kluczyk odczekałem 4 sek odłączyłem, dioda paliła się cały czas a chyba powinno sprawdzać urządzenia sterujące silnika. Potem jeszcze test na sondę lambda. Masa, włączenie silnika 4 sek i odłączenie masy. Dioda się nie paliła. Robiłem to wg http://www.youtube.com/watch?v=1faq74vWwMA.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sterownik pewnie wewnątrz w opłakanym stanie. Norma.