Witam Serdecznie.
Jest to mój pierwszy post na waszym super forum - Więc witajcie drodzy forumowicze
Mam problem z moim dyskiem. I zanim coś zacznę przy nim robić, chcę poznać waszą opinię na ten temat i Proszę o Pomoc.
A więc:
Pacjent
to Dysk Zewnętrzny 2,5 cala zasilany z USB o pojemność 1TB firmy Intenso (nr.fabryczny 6002560)
Co go boli? :
System Windows 7, po rozpoznaniu dysku w eksploratorze wyświetla komunikat "Przed użyciem znajdującego się w stacji dysków J: musisz go sformatować. Czy chcesz wykonać formatowanie?", i po kliknięciu na "Anuluj" system Windows dalej jest tak jakby "zajęty" tym dyskiem i dopiero po kilku-kilkunastu minutach wyświetla się komunikat "Lokalizacja jest niedostępna. J:\ nie jest dostępny. Wolumin nie zawiera rozpoznawanego systemu plików. Sprawdź, czy załadowano wszystkie wymagane sterowniki systemu plików i czy wolumin nie jest uszkodzony".
Inne Spostrzeżenia:
Aktualny system plików to RAW a był bodajże NTFS (lub FAT32); ciekawostką jest to że po podłączeniu tegoż dysku do urządzenia ASUS O!Play Mini (takie coś dzięki czemu można oglądać filmy w HD na TV z dysku USB) - wszystkie foldery i pliki są widoczne i można je uruchomić !.
Moje pytanie:
Chyba oczywiste
... jak to naprawić drodzy koledzy forumowicze ?
Piszcie co potrzebujecie do lepszej diagnozy mojego problemu. Domyślam się że pewnie jakieś skany z różnych programów.
Przeczytałem kilkadziesiąt wątków na waszym forum i nie chcę robić czegoś niepotrzebnie. Dlatego piszcie z jakiego programu chcecie skan diagnostyczny, czy jakiś screen to zaraz go zamieszczę.
Z góry dziękuję za udzieloną mi Pomoc. Pozdrawiam
P.S: żeby nie było że jestem jakiś leniwy, albo coś
Po przeczytaniu wielu wątków zamieszczam kilka screenów ze skanów jakie zrobiłem. Nie wiem czy nie robiłem je niepotrzebnie dlatego czekam na wasze sugestie co potrzebujecie do zdiagnozowania mojego problemu.
Screeny poniżej przedstawiają kolejno:
1. Dysk 1TB Intenso,
2. Podłączenie do ASUS O!Play Mini,
3. Widok działającego dysku na TV,
4. Pierwszy komunikat po podłączeniu dysku do PC,
5. Drugi komunikat,
6. Screen z programu Crystal Disk Info,
7. Screen z programu HDTune,
8. Screen z programu DMDE, i
9. Widok Zarządzania Dyskami z Panelu Sterowania
Jako załącznik dodaję pierwsze 2048 sektorów (z poradnika https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1445635.html ).
Uffff... to by było na tyle.
P.S: Od razu mówię że to nie wina TV bo nie formatuje on dysku pod siebie (tak w wielu innych tematach było na forum) oraz że sprawdzałem ten dysk na innych portach usb, na innych komputerach u sąsiadów oraz na różnych kablach usb więc te rzeczy można wykluczyć.
Ważne: Bardzo ale to bardzo zależy mi na niektórych danych na tym dysku (Pal licho z filmami! ale mam tam całą swoją księgowość a to już nie przelewki). Dlatego zwracam się do was aby nie nadpisać przypadkiem danych lub nie sformatować go przez przypadek.
Zdjęcia:



Jest to mój pierwszy post na waszym super forum - Więc witajcie drodzy forumowicze

Mam problem z moim dyskiem. I zanim coś zacznę przy nim robić, chcę poznać waszą opinię na ten temat i Proszę o Pomoc.
A więc:
Pacjent

Co go boli? :
System Windows 7, po rozpoznaniu dysku w eksploratorze wyświetla komunikat "Przed użyciem znajdującego się w stacji dysków J: musisz go sformatować. Czy chcesz wykonać formatowanie?", i po kliknięciu na "Anuluj" system Windows dalej jest tak jakby "zajęty" tym dyskiem i dopiero po kilku-kilkunastu minutach wyświetla się komunikat "Lokalizacja jest niedostępna. J:\ nie jest dostępny. Wolumin nie zawiera rozpoznawanego systemu plików. Sprawdź, czy załadowano wszystkie wymagane sterowniki systemu plików i czy wolumin nie jest uszkodzony".
Inne Spostrzeżenia:
Aktualny system plików to RAW a był bodajże NTFS (lub FAT32); ciekawostką jest to że po podłączeniu tegoż dysku do urządzenia ASUS O!Play Mini (takie coś dzięki czemu można oglądać filmy w HD na TV z dysku USB) - wszystkie foldery i pliki są widoczne i można je uruchomić !.
Moje pytanie:
Chyba oczywiste


Piszcie co potrzebujecie do lepszej diagnozy mojego problemu. Domyślam się że pewnie jakieś skany z różnych programów.
Przeczytałem kilkadziesiąt wątków na waszym forum i nie chcę robić czegoś niepotrzebnie. Dlatego piszcie z jakiego programu chcecie skan diagnostyczny, czy jakiś screen to zaraz go zamieszczę.
Z góry dziękuję za udzieloną mi Pomoc. Pozdrawiam

P.S: żeby nie było że jestem jakiś leniwy, albo coś

Screeny poniżej przedstawiają kolejno:
1. Dysk 1TB Intenso,
2. Podłączenie do ASUS O!Play Mini,
3. Widok działającego dysku na TV,
4. Pierwszy komunikat po podłączeniu dysku do PC,
5. Drugi komunikat,
6. Screen z programu Crystal Disk Info,
7. Screen z programu HDTune,
8. Screen z programu DMDE, i
9. Widok Zarządzania Dyskami z Panelu Sterowania
Jako załącznik dodaję pierwsze 2048 sektorów (z poradnika https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1445635.html ).
Uffff... to by było na tyle.
P.S: Od razu mówię że to nie wina TV bo nie formatuje on dysku pod siebie (tak w wielu innych tematach było na forum) oraz że sprawdzałem ten dysk na innych portach usb, na innych komputerach u sąsiadów oraz na różnych kablach usb więc te rzeczy można wykluczyć.
Ważne: Bardzo ale to bardzo zależy mi na niektórych danych na tym dysku (Pal licho z filmami! ale mam tam całą swoją księgowość a to już nie przelewki). Dlatego zwracam się do was aby nie nadpisać przypadkiem danych lub nie sformatować go przez przypadek.
Zdjęcia:








