Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a4b6 1,9 tdi termostat czy czujnik

agnieszka72 21 Jul 2014 20:55 5169 11
  • #1
    agnieszka72
    Level 8  
    Witam. Panowie pomóżcie co to może być termostat czy czujnik płynu, ponieważ mam taki problem, że po przejechaniu około 10 km. temperatura zaczyna się powoli podnosić. Podskoczy do 70-st. na parę sekund i po chwili znów spadnie na 50-st. i tak po chwili znów podskoczy na 90-st, za 2 sekundy spadnie na 70-st i po dwóch sekundach wskoczy na 90-st i tak już zostaje.
  • #2
    Montrres
    Level 21  
    Najprościej odłączyć czujnik i wskaźnik powinien "leżeć".
    A jeśli nie chcesz sama grzebać poproś kogoś żeby podłączył się pod komputer i sprawdził jaką temperaturę widzi sterownik.
    Ja bym w ciemno wymienił czujnik.
  • #3
    guard10
    Level 28  
    Witam podaj rocznik i typ silnika.Wyglada na czujnik jezeli nie ma zmian w pracy silnika.Podobne zachowanie jest przy zlej pracy termostatu.Pozdrawiam
  • #4
    agnieszka72
    Level 8  
    Witam.Rocznik samochodu to 2002r. a silnik to 1.9 tdi 130km,AVF
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie da się tego ocenić na odległość. 10 km to zbyt dużo by silnik osiągnął dopiero 90 stopni. Wygląda na przycinający się termostat.
  • #6
    -=M@RIO=-
    Level 17  
    Pawel wawa wrote:
    Wygląda na przycinający się termostat.

    Termostat odpowiada za otwarcie dużego obiegu płynu ...
    agnieszka72 wrote:
    po chwili znów podskoczy na 90-st, za 2 sekundy spadnie na 70-st i po dwóch sekundach wskoczy na 90-st

    równie dobrze mogą być to "zimne luty" w obwodach licznika, duże różnice wskazań w krótkim czasie.
    @agnieszka72 ... za mało informacji by poprawnie zdiagnozować przyczynę. Czy wentylator chłodnicy załącza się na postoju/korku ? przy jakich wskazaniach temperatury?
  • #7
    agnieszka72
    Level 8  
    Kurcze no,wentylator nie załącza się ani na postoju ani w korkach dodam jeszcze że jeśli silnik złapie i trzyma przez dłuższy czas 90-st. to na postoju (np.światłach) temperatura potrafi spaść na 70-st.
  • #8
    -=M@RIO=-
    Level 17  
    Nie chciał bym Cie martwić lecz, dalsze eksploatowanie auta z tym uszkodzeniem może spowodować konieczność remontu silnika.
    Kolejne pytanie pomocnicze :)
    czy chłodnica nagrzewa się równomiernie w całej powierzchni, czy jest bardziej gorąca na górze a chłodniejsza na dole ?
    istnieje możliwość że jest uszkodzona pompa "wody" (ułamane łopatki)
  • #9
    agnieszka72
    Level 8  
    M@RIO to mnie pocieszyłeś z tą pompą wody. Co do chłodnicy: nie sprawdzałam tego. Jeśli nie jest cała ciepła to czy oznacza to awarię pompy wody?
  • #10
    sigwa18
    Level 40  
    Na początek zmień czujnik temperatury. Chyba że umiesz się posługiwać omomierzem. Wtedy podłącz go do czujnika. Czujnik wsadź do wody i gotuj na kuchence (powoli). Oporność powinna spadać ze wzrostem temperatury. Jak w którymś momencie wzrośnie (mimo wzrostu temperatury) czujnik do śmieci.
  • #11
    -=M@RIO=-
    Level 17  
    sigwa18 wrote:
    Na początek zmień czujnik temperatury

    @agnieszka72 Nie padaj duchem :!: zacznij może tak jak zasugerował kolega, to najmniej dotkliwa finansowo wymiana.
    Jeżeli ten test zawiedzie, kolejny termostat, pompa wody następna.
    Przegrzanie silnika może skutkować uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
    Jeżeli wymiana czujnika temperatury i termostatu nie przyniesie oczekiwanych rezultatów przed rozbieraniem pompy zainteresował bym się jeszcze zawartością CO2 w płynie chłodniczym.
    A właśnie czy węże zasilające chłodnice są nadmiernie "twarde" :?:
  • #12
    agnieszka72
    Level 8  
    Dobrze koledzy zacznę (może jutro) od wymiany czujnika bo na omomierzu się nie znam i postaram się opisać co i jak czy pomogło czy nie.A jakich firm ewentualnie polecacie czujnik temperatury i termostat?No wiecie,żeby za pół roku znów nie wymieniać?