Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyczna klima w P206 Hdi z 2008 r nie włącza się.

leśnyczart 28 Lip 2014 22:54 6141 55
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #32
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Przekaźniki wentylatora pracują bez zarzutu. Są sterowane temperaturą z czujnika. Lecz niezależnie od temperatury na chłodnicy po załączeniu klimy powinien uruchomić się wentylator. To , że sprężarka nie rusza to jedno ale jak jest sterowany przekaźnik po załączeniu klimy? Wiem że bez podpięcia pod PP nie wiele mogę wydumać ale nawet gdy już będę wiedział co za licho siedzi w BSI to i tak muszę wiedzieć co steruje tym przekaźnikiem. No i najważniejsze , wszystko wskazuje na to ( jak stwierdził GEORGESGR ), że w moim modelu nie przekaźnik załącza sprężarkę jeno układ elektroniczny. I jeszcze jedno czy jest możliwość przepalenia się uzwojenia sprzęgła sprężarki ? Do kostki na niej wszystko jest OK a samo uzwojenie na kostce wykazuje przerwę.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #34
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Zrobię tak dzisiaj ale już to czarno widzę gdyż na kostkę sprężarki po załączeniu klimy na panelu klimatyzacji nie dochodzi żadne napięcie ( przynajmniej multimetr nie pokazuje)

    Winna była kostka, rozebrałem dogiąłem styk i przejście jest.
  • #35
    Maly
    Poziom 30  
    Po drodze do wentylatora na wolnym biegu (od klimy) jest jeszcze rezystor na obudowi wentylatora. Jeśli padł, to wentylator się nie załączy i klima się nie załączy, bo BSI stwierdzi brak obrotów wentylatora (brak przepływu prądu) - do sprawdzenia PP. Lub w drugą stronę, uszkodzone sprzęgło klimy - brak przepływu prądu do sprzęgła, czyli przerwa w obwodzie, BSI nie załączy wentylatora. Najpierw jednak zostanie diagnoza PP.

    Pozdrawiam
  • #36
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Rezystor na bank jest OK. gdyż oba zakresy obrotów wentylatora działają. Z temperaturą płynu na silniku też nie ma problemu. Pozostaje poszukać kogoś z PP. Dam info co już jest zrobione . Dzięki za wszystkie sugestje.
  • #37
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Dzisiaj miałem czas więc wszedłem pod i do samochodu. 4 kabelki przegryzione przez szczury. połączyłem. Sprawdziłem przejście od presostatu do sterownika silnika, od BSI do skrzynki bezp. BM 34, od skrz. bezp. do sterownika silnika . Przejścia są. Kabelki które, szczury polubiły akurat nie są od klimy ale od przekaźnika wentylatora niskie obroty. I tu moje pytania. Czy jak było zwarcie na tych przewodach mogło coś paść w kalkulatorze (sterowniku) silnika? Jak sprawdzić presostat trzy pinowy. Obecnie mierząc omomierzem pomiędzy każdy z każdym mam przerwy. Czy ma ktoś może jakieś parametry coby pomogło sprawdzić czy presostat jest OK. ?

    Dodam tylko aby niepotrzebnie nie wracać , że sprężarka sprawna, sprzęgło również. Na krótko chłodzi, że czapkę trzeba ubierać.
  • #39
    leśnyczart
    Poziom 9  
    \jeżeli nie masz nic do powiedzenia - a nie masz- to daruj sobie to forum kolego. Albo pisz jasno abym mógł ci odpowiedzieć albo zamilcz.
  • #41
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Kolego zanim coś przekażesz nie przemyślanie porównaj daty kiedy jaki tekst był pisany a potem jeśli wyciągniesz odpowiednie wnioski możemy porozmawiać. A tymczasem serdecznie Ci dziękuję i proszę, OPUŚĆ ten wątek. Mam bez ciebie dość zmartwień.
    I jeszcze jedno. Chcesz zabrać głos czytaj cały wątek a nie kawałki. Szukam fachowca a nie gaduły

    Dodano po 48 [minuty]:

    Pozwolę sobie ponowić pytanie gdyż trafił się gość co to pomóc nie bardzo ale pogadać owszem. Jak mogę sprawdzić prawidłowe działanie presostatu 3 pinowego w układzie klimatyzacji . Mierząc pomiędzy wszystkimi pinami jest przerwa. czy to jest prawidłowe? Nie mam schematu tego presostatu.
  • #42
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #43
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Z zakupem PP2000 jeszcze troszkę muszę się wstrzymać. Zanim zacznę odczyty chcę max poznać budowę poszczególnych elementów. Wczoraj zdemontowałem lewy reflektor a za nim sieczka z 4 kabelków. 2 kabelki sterowania przekaźnikiem niskich obrotów wentylatora a pozostałe 2 nie wiem od czego. Połączyłem. I dla tego zapytałem czy jest możliwe , kiedy gryzoń pociął kabelki i pozostały zwarte to po włączeniu klimy z panelu sterowania mogło coś polecieć w kalkulatorze silnika bo stamtąd jest sterowany przekaźnik niskich obr. Nie wiem kiedy szczurzy pysk poszatkował te kabelki ale wydaje mi się , ze w dniu kiedy przyjechałem znad wody na klimatyzacji bo następnego dnia już nie działała.

    Znalazłem rozpiskę przewodów na presostacie. Może Wiecie jaki mogę sygnał podać na pin 2 aby sprawdzić zadziałanie kalkulatora silnika w zakresie wysterowania wentylatora ?
    Dodano po 21 [minuty]:
    Automatyczna klima w P206 Hdi z 2008 r nie włącza się.
  • #44
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #45
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Kupię przejściówki manometrów (bo mam oprzyrządowanie do klimy domowej) i pomierzę. Ale jakie znaczenie ma silnik ciepły a zimny ? Klima ma działać zaraz po odpaleniu. Przynajmniej tak było zanim się zbiesiło.Gdzieś na elektrodzie ktoś zamieścił odczyty na różnych ciśnieniach. Poszukam.
  • #46
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #47
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Zgadza się georgesgr ale każdy przekaźnik z innego pinu kalkulatora. Pomierzę czy jest zasilanie na presostat. Z tego co się doczytałem na forum powinno to być 5 V , czy potwierdzisz tę informację ? Szczurek jak przegryzł te 4 przewody to reszta była bez izolacji i zmielona , czyste zwarcie. Doczytałem również , że na presostat +, - na potencjometr a ślizgacz potencjometru na kalkulator jako sygnał. Ciekawe czy to zadziała pod warunkiem ,że z kalkulatora wychodzi zasilanie presostatu. Sprawdzę i dam info. Dzięki.
    Dzisiaj sprawdzony presostat, zasilanie 5V, na postoju na pinie sygnałowym 0,95V po uruchomieniu sprężarki na krótko 1,7V i rosło (bez wentylatora). Czyli wygląda OK. Po podaniu masy na pin D4 kal.silnika (rysunek 1) przekaźnik łapie , wentylator rusza na wolnych obrotach. Czyli OK. Po podaniu +12V na C4 kalkul.silnika (rysunek2) wentylator również rusza, czyli rezystor OK.
    Powiedzcie proszę jak mogę sprawdzić termistor powietrza w kabinie i termistor parownika?
    Automatyczna klima w P206 Hdi z 2008 r nie włącza się. Automatyczna klima w P206 Hdi z 2008 r nie włącza się.
  • #48
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Witajcie koledzy. Dzisiaj byłem na diagnozie komputerowej. Informacja , że presostat szwankuje. OK. Ale podpiąłem potencjometr (10 K) i w pewnym położeniu ślizgacza ruszył wentylator na niskich obrotach , obracając potencjometrem dalej wentylator wskoczył w max obroty. Czyli OK. Ale sprężarka nadal nie zareagowała. Nic więcej komputer nie pokazał oprócz nie istotnych (skasowanych) błędów w układzie EGR. Nie chcę od razu zapychać do mechanika od klimy bo znając ich zwyczaje wymienię 90% układu klimy a ona może nadal nie działać.
  • #49
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #50
    leśnyczart
    Poziom 9  
    georgesgr napisał:
    leśnyczart napisał:
    VF32C8HZA47801203, klimatyzacja automatyczna, żadne dostępne mi opisy bezpieczników nie pasują do tego co jest w samochodzie.

    Trudno sie dziwic. To auto wyszlo z fabryki bez klimatyzacji (o ile nie ma pomylki w numerze podwozia).

    Dodano po 1 [minuty]:

    leśnyczart napisał:
    Nic więcej komputer nie pokazał oprócz nie istotnych (skasowanych) błędów w układzie EGR.

    Trzeba umiec z nim gadac. Bledy, to nie wszystko. To tylko poczatek.


    Nie wiem skąd czerpiesz taką błyskotliwą wiedzę.

    A teraz do kolegów którzy chcą pomóc.
    Podłączając potencjometr zamiast presostatu i zmieniając położenie jego ślizgacza można uruchomić wentylator na małych a następnie dużych obrotach ale sprężarka nie rusza. Nie wiem jakim sprzętem podłączał się gość przy diagnostyce ale twierdzi, że opcja -klimatyzacja- nie jest wyłączona w BSI. Osobiście nie mogę ani potwierdzić ani zaprzeczyć, że tak jest. Pojadę do specjalisty od klimatyzacji. Dam znać co i jak.
  • #51
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #52
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Twój tok myślenia jest słuszny ale weź pod uwagę , że to ja mam dostęp do TEGO samochodu i wszystko co przy nim robię robię ze schematem ( nawet przy klimatyzacji ,kalkulatorze silnika i BSI ) i jest zgodne ze schematami. I jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się aby coś było nie zgodne . Automatyczna klima jest fabrycznie zamontowana na oryginalnych wiązkach okablowania. Przez dwa lata służyła bez zastrzeżeń. Oczekuję na zakupiony PP2000 i na poważnie się zabiorę a na razie dzielę się wynikami różnych "doświadczeń" jakie w wolnych chwilach przychodzą mi do głowy, być może ktoś coś skojarzy ze swoimi doświadczeniami. To tyle i tylko tyle. Jak będę już miał interfejs podzielę się odczytami .

    A na marginesie to dzięki Tobie przypomniałem sobie , że posiadam CD ze schematami Peugeotów którą, odszukałem. Sprawdziłem połączenia pomiędzy kalkulatorem silnika , wentylatorami , BSI i in. które, mnie interesowały.
    Co do 12V na zielonej, czy chodzi Ci o 16V GR?
  • #54
    Aleksander_01
    Poziom 41  
    Fajne - od 22 lipca do 07 września klima niesprawna i nie wiadomo kiedy nastąpi koniec. Teraz ja zadam pytanie autorowi tematu - na kakoj choj tiebia nużna eta klimatyzacja. Usuń ją z auta i pozbędziesz się trosk. Usterka jest do ogarnięcia w przeciągu godziny, nawet gdy klima dokładana, trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać.
  • #55
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Nawet nie wiesz ALEKSANDER wielki jak bardzo mi pomogłeś. Pomogłeś w tym aby olewać i spuszczać takie porady jak Twoja. Mimo to serdecznie dziękuję , że moderator dopuścił takie coś do głosu.
  • #56
    leśnyczart
    Poziom 9  
    Klimatyzacja działa aż zimno po plecach przechodzi. Zakupiłem DiagBox-a , podłączyłem PP2000, od razu wskazał niewłaściwe ciśnienie w układzie klimatyzacji. Wiedząc , że ciśnienie nominalne jest OK. padło na presostat. Po podpięciu potencjometru zamiast czujnika Klima z panelu w samochodzie rusza bez zastrzeżeń jedynie muszę odrobinę zmienić położenie ślizgacza potencjometru aby wentylator ruszył na wolnych obrotach gdyż sterownik silnika nie otrzymuje informacji o wzroście ciśnienia po ruszeniu sprężarki. Po takiej diagnozie pozostaje wymiana presostatu. Przy okazji połączyłem 11 kabelków przegryzionych przez szczury. MASAKRA. Te gadziny nadal są w okolicy bo je ludzie widują. Na truciznę nie reagują. Kilka zostało odszczelonych z wiatrówki ale reszta się nauczyła nie wychylać.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aleksander_01 napisał:
    Fajne - od 22 lipca do 07 września klima niesprawna i nie wiadomo kiedy nastąpi koniec. Teraz ja zadam pytanie autorowi tematu - na kakoj choj tiebia nużna eta klimatyzacja. Usuń ją z auta i pozbędziesz się trosk. Usterka jest do ogarnięcia w przeciągu godziny, nawet gdy klima dokładana, trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać.


    Jeszcze raz serdecznie ci dziękuję. Sam sobie odpowiedziałeś na kakoj choj tu jesteś ? Większy pożytek byłby z ciebie jako nawóz.