Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Automatyczna klima w P206 Hdi z 2008 r nie włącza się.

leśnyczart 22 Jul 2014 15:27 6396 55
  • #1
    leśnyczart
    Level 9  
    Witajcie. Mój problem zaczął się dwa dni temu. Wróciłem z nad wody z włączoną klimatyzacją. na drugi dzień klimatyzacja nie włącza się. Panel sterowania wizualnie pokazuje wszystko co się chce zrobić ale kompresor nie działa. Sprawdziłem;
    kompresor ze sprzęgłem - OK, ciśnienie czynnika - OK, Presostat 3 pinowy -OK, Bezpieczniki (wszystkie i te ukryte) - OK. Z tego co się doczytałem na różnych forach to panel sterowania wysyła sygnał do BSI a ten steruje klimą.Sęk w tym, że brak zasilania na sprężarce i wentylator nie rusza ale sterowany temperaturą płynu w chłodnicy pracuje normalnie. Proszę o podpowiedź co jeszcze sprawdzić? Może ktoś może podesłać schemat tej klimatyzacji?
    samochód to Peugeot 206 Hdi z 2008 roku, vin- VF32C8HZA47801203, klimatyzacja automatyczna, żadne dostępne mi opisy bezpieczników nie pasują do tego co jest w samochodzie.
  • #3
    leśnyczart
    Level 9  
    Dzięki za info. Podejrzewałem właśnie BSI ale jak się upewnić , że to właśnie to? Chciałbym zaoszczędzić sobie niepotrzebnej roboty. I jeszcze prośba , podrzućcie schemat klimatyzacji. Wszystkie jakie tu i nie tylko tu znalazłem nie pasują do mojego samochodu. Albo są manualne albo presostat jest 2 lub 4 pinowy a ja mam 3 przewody. Z góry dzięki.
  • #4
    Maly
    Level 31  
    Trzeba by było podać 12V na wyjście z BSI to które "idzie" z tego przekaźnika. Ale bez schematu będzie ciężko. Jeśli masz schemat z automatyczną klimą, to numery pinów będą te same. Presostat i tak jest podpięty pod komputer, a że trzypinowy, to pewnie elektroniczny.
  • #5
    leśnyczart
    Level 9  
    No właśnie Maly, próbuję znaleźć schemat ale ni w ząb nie ma. Najbardziej boli, że chcesz a nie możesz. Żeby przynajmniej wiedzieć który przekaźnik w BSI jest od klimy to by wystarczyło aby się pobawić. Na różnych forach zadawałem pytanie o ten przekaźnik ale bez echa. Nie wierzę aby nikt nie wiedział , dziwna konspira w naszym społeczeństwie. To tak jak sąsiad kiedy podniosła się znacząco cena ON i zrównała się z E95. "ja będę płacił dużo ale ten ch---j spod 5-ki będzie jeszcze więcej bo mu dużo pali". Esencja społeczeństwa. no nic szukam dalej. Dziękuję za odzew.Pozdrawiam
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    leśnyczart
    Level 9  
    No teraz to już mam zamieszane w głowie. Gdzie szukać modułu PSF1 ? Serdecznie dziękuję za podrzucenie mi schematu.

    Ale zauważyłem, że to schemat dla 206+ a mój jest 206 .
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    leśnyczart
    Level 9  
    Świetnie ,że to sprawdziłeś. To znaczy jeśli odepnę przewód od BSI i podam 12V+ a sprężarka zadziała to mogę szukać przekaźnika w BSI. A może Wiesz który to jest? Jutro nie dam rady ale w niedzielę spróbuję dostać się do przekaźnika aby go oglądnąć. Jeżeli okaże się, że jest on w porządku to czy to znaczy, że soft BSI do wymiany ?

    Dziękuję za pomoc !

    Ale zaraz , mówisz , że w BSI nie przekaźnik steruje sprężarką?
  • Helpful post
    #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    leśnyczart
    Level 9  
    Hmm, będę musiał poszukać kogoś z oprzyrządowaniem bo osobiście to tylko błędy sobie kasuje - takie mam sprzęcicho. Dzięki ci bardzo.
  • #14
    leśnyczart
    Level 9  
    A jakoś bliżej mi to wyjaśnić. Proszę. Na marginesie czy samo z siebie mogło się coś namieszać w BSI. Jak wspomniałem przyjechałem do garażu na klimie a dnia następnego kiszka. Oraz czy wszystko o czym piszesz zrobię pp2000 ? Dzięki.
  • #15
    Maly
    Level 31  
    Z poziomu PP można będzie załączyć klimę w trybie testowym, jeśli nie ruszy, a nie będzie zablokowana to pozostaje kablologia. Wg postu georgesgr, masz numer pinu.
    Samo z siebie raczej nic się nie namiesza.
    W załączeniu manual naprawy do 406 - nie wiem czym będzie się różnić BSI do 206. Może się okazać, że różnice będą niewielkie
  • #16
    leśnyczart
    Level 9  
    Serdeczne dzięki. Czy odłączyć dla bezpieczeństwa akum. na czas sprawdzania tzn. odpinania i kontroli ciągłości kabelków ?.
  • Helpful post
    #17
    Maly
    Level 31  
    No raczej nie, tylko ostrożnie, żeby uniknąć niepotrzebnego zwarcia - jak chcesz podać 12V na to wyjście to tylko na żywym organiźmie :)
  • #18
    leśnyczart
    Level 9  
    Maly a może dysponujesz schematem BSI ? Jeśli byś mógł mi zadyspopnować byłbym wdzięczny. Co do podania napięcia 12V. Rozumiem to tak , że jak klima ruszy to będzie jasne że przekaźnik do wymiany prawda? Czy raczej nie od razu kupować przekaźnik lecz sprawdzić wylutowany ? Bo gdy sprężarka ruszy to i tak nie będzie miała regulacji zgodnej z nastawami na panelu klimy gdyż wydajność jej jest regulowana tylko poprzez włącz - wyłącz sprzęgło prawda ? Dzięki za poświęcony mi czas.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    leśnyczart
    Level 9  
    Georgesgr nie obrażaj się od razu . Nie wiem co siedzi w moim aucie. Zbieram wszelkie informacje które mogą mi pomóc. A które będą przydatne okazać się może tylko gdy zacznę oglądać z bliska co siedzi pod maską. Na razie szukam i na pewno dam znać i zadam jeszcze kilka pytań na forum jak dotknę, odczytam a może porobię fotki co za licho siedzi w P206. Na razie powiedz proszę czy jeśli się okaże , że u mnie sterowanie jest elektroniczne a nie przez przekaźnik to czy jest jakaś rada na naprawę czy tylko wymiana BSI? Dzięki za dotychczasowe uwagi i porady, wszystkie zapisuję a które będą przydatne to zobaczę. Pozdrawiam

    No i dziękuję za schemt BSI
  • #21
    Maly
    Level 31  
    Witam
    Georgesgr, niepotrzebnie się denerwujesz. Akurat u siebie osobiście wymieniałem ten przekaźniczek, i jak zapewne doskonale wiesz, jest to dość typowa bolączka 406-tek. Nikt nie pisze o psuciu auta, najpierw należy sprawdzić programowo, czy bsi załącza, czy nie ma blokady itp.

    Szacun za wiedze i schematy.

    Natomiast jeśli ten sygnał pochodzi bezpośrednio z logiki bsi, to musi być dość mocny, aby wysterował sprzegło - podejrzewam, że coś po drodze siedzi, jakiś tranzystor. Może się okazać, że to też będzie typowe dla 206-tek

    Pozdrawiam.
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    Maly
    Level 31  
    Witam
    Czyli może coś takiego - scalak od sterowania światłami np w ciężarówkach - wymieniałem już parę razy.
    Zdaję sobie sprawę, że w serwisach tego nie robią.

    Pozdrawiam.
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    leśnyczart
    Level 9  
    Panowie nie chcę aby przeze mnie dochodziło do zgrzytów. Obojgu Wam dziękuję za podzielenie się wiedzą. A która będzie w mojej sytuacji bardziej zbawienna czas pokaże. Jak pisałem nie wiem co mnie czeka jak się dobiorę do układu. Ale posiadając wiedzę od Was obojga mam mniejsze ryzyko, że rozbiorę coś tam i się oka że , że to nie to. A mając na podorędziu dwie wersje na pewno któraś będzie trafiona i mnie to zaoszczędzi zapewne dużo czasu za co serdecznie Wam dziękuję. Zapewne będę jeszcze prosił o pomoc bo sprawa jak to mówią jest rozwojowa. Dam znać co i jak.
  • #26
    leśnyczart
    Level 9  
    Szanowni koledzy , troszkę dzisiaj "pogrzebałem" przy moim samochodzie. Proszę powiedzcie jak jest zasilany wentylator chłodnicy po włączeniu klimatyzacji? Nie wiele mogłem porobić bo temperatura przy moim blaszaku +35 stopni i pot oczy mi zalewał ale coś pomierzyłem. Nurtuje mnie czy u mnie wentylator chłodnicy włącza się wraz z załączeniem klimy? Jeśli tak to co go zasila.
    Pozdrawiam
  • #27
    Maly
    Level 31  
    A podpinałeś PP, coś pokazał?
    Wentylator powinien się załaczyć na wolnym biegu przy załączonej klimatyacji.
    Pozdrawiam.
  • #28
    leśnyczart
    Level 9  
    No właśnie, powinien ale nie załącza się i dla tego chcę wiedzieć jak jest zasilany bo to że BSI nie podaje zasilania na sprężarkę to już pewnik ale jak jest zasilany przekaźnik pierwszego stopnia obrotów wentylatora przy włączeniu klimy? Niestety nie posiadam PP , noszę się dopiero z chęcią zakupu ale cena mnie na razie hamuje. Wczoraj odnalazłem przewód od sprężarki w skrzynce bezp. pod maską . Sam przewód ma przejście ale podając 12V sprężarka nie rusza a włączając z panelu klime na tym przewodzie nie ma napięcia. Przecież to niemożliwe aby w jednym czasie wysiadło BSI i elektrosprzęgło ?!
  • #30
    leśnyczart
    Level 9  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Czarcie jak byś zmierzył prąd pobierany przez cewke to byś wiedział czy jest dobra lub czy sprzęgło jest za daleko od tarczki.
    Witaj, pokaż mi takiego magika który, zmierzy pobierany prąd przez układ z którym, nie ma połączenia. Skoro jest przerwa mierząc na stykach sprzęgła klimatyzacji to prąd jest zero-nul. I mogę się zes...ć i tak żaden prądzik nie popłynie . I jak szanowny kolego zmierzysz coś co nie płynie bo nie ma prawa? Lepiej podesłałbyś szkic budowy tego sprzęgła zanim zacznę je demontować.