Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel/Astra/Z14XEP - Szarpanie przy dodawaniu gazu, zaślepienie egr,silnik Z14XEP

szmydu 25 Lip 2015 16:16 24651 44
  • #31
    jacek0503
    Poziom 21  
    Świece wymienione na nowe. Cewka wymieniona na nowa.Diagnostyka instalacji gazowej - zero błędów. Diagnostyka komputerowa silnika - Op-com- chińszczyzna jak i oryginał - zero błędów w silniku. Przepustnica wyczyszczona. Martwi mnie tylko to iż jak już pisałem podczas jazdy wciskam sprzęgło - obroty silnika spadają drastycznie 400-500. Podczas jazdy wszystko dobrze zero szarpania, dławienia, itp. Podczas postoju obroty idealne. Podczas testu EGR - tak jak już pisałem. Zastanawiam się jeszcze nad zaworami - brak kompensacji luzów.
  • #32
    tomaszk23
    Poziom 16  
    Znajomy ma instalacje BRC i wyrwało mu filtr powietrza, drugi KME i siadła mu cewka na to niem reguły ale czasami wciskają używki z innych samochodów.
  • #33
    trumnica
    Poziom 17  
    Cytat:
    Pozostaje regulator biegu jałowego


    Przecież w tym silniku obrotami steruje przepustnica !
  • #35
    jacek0503
    Poziom 21  
    Podaje dane techniczne instalacji gaz.
    Reduktor- Zavoli Zeta N
    Sterownik - Stag Eco 4
    Listwa wtryskowa - Hana 2000 Red
    Auto ma przejechane w tej chwili 81 000 km. Przebieg autentyczny. Silnik 1.6 105 km. Olej oraz filtry wymieniane co 10 000 km. Cewka została wymieniona gdyż poprzednia nie paliła na 3 cylinder. Cewka NGK świece NGK do tego modelu samochodu. Problem jest jeden i podstawowy. Podczas jazdy lub dojeżdżania do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają na wartość 400 -500. Po chwili się wyrównują na wartości około 900. Bez względu na to czy jadę na benzynie czy na gazie. Przepustnica wyczyszczona. podczas jazdy op-com w zakładce EGR pokazuje wartości 6 - 7 % . Wartości odpowiednie maja być wg Op- coma 70-80 %. Albo EGR , albo zawory albo Twinport. J.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie ma kaczuszek , nie spala więcej paliwa czy to gazu czy benzyny, nie spala oleju.
  • #38
    przemek25l
    Poziom 29  
    Dodano po 3 [minuty]:

    Do kolegi tomaszk23 jeżeli nie masz pojęcia o instalacjach to proszę o nie zabieranie glosu. To ze miałaś zamontowane kiepsko samochody to wina tylko do siebie. Poza kilkoma silnikami które sa fabrycznie niewypalem i sie rozlatuja to nie ma problemu pod jednym warunkiem. Dobra instalacja i montaż wykonany zgodnie ze sztuką.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jak wygląda masa powietrza i korekty. Mozesz zaslepic egr na chwilę i zobaczyc czy sie uspokoi.
  • #40
    tomaszk23
    Poziom 16  
    Miał napisaną listę co po kolei sprawdzić.
    Kolega mówi że się nie zna pisze o tym samym.
    Powtarzasz błędy tego kto się nie zna?:)
  • #41
    ledapj
    Poziom 10  
    Witam.
    Mam astrę h 1.6 105 km twinport z16XEP 2007. Mój problem dotyczy EGR, komputer nie sygnalizuje błędu żadnego. Na podłączonym lekko szarpie przy dodawaniu gazu do ok 2200 obrotów powyżej jest ok. Zaślepiłem go i szarpanie jest nadal. Na odłączonej wtyczce nie szarpie.
    Czy to sugeruje uszkodzenie egr pomimo braku błędu?
    Pozdrawiam
  • #43
    ledapj
    Poziom 10  
    Przepraszam wcześniej nie dodałem że ma LPG przebieg 159000 tyś
    Cewka sprawdzona podmieniona jest ok
    Świece nowe dedykowane oryginalne GM
    Czyszczony kolektor i kanaliki EGR
    Po podłaczeniu do Tech2 na starym EGR pokazywało tylko zacinanie się jego właśnie nic więcej. Więc wymiana na nowy. Niestety na tym nowym szarpanie gorsze jest niż na starym. Szkoda że mechanik wyrzucił go na złom wpiołbym starego przy zaślepieniu w celu weryfikacji sprawności tego nowego (może w nim coś padło i mimo że nie wywala błedu jest niepsrawny?)
    Przepustnica czyszczona i wysterwana w techu
    Ładowanie sprawdzone pod obciązeniem 14.2 V

    Szarpanie oczywiście wstępuje na PB i LPG

    Dziwi mnie tylko dlaczego po odłaczeniu wtyczki od EGR nic nie szarpie (oczywiście w momencie rozłaczenia po pewnym czasie zapala checka z info o EGR).
    Podłacze wtyczke to szarpanie występuje. Tak jak napisałem w poście wcześniej zaślepienie nic nie dało szarpanie wręcz się nasiliło

    Teraz doszedł dziwny dodatkowy problem na PB i LPG, stracił na mocy do 2500 obroty wzrastają ok a później juz strasznie wolno.
    Dałem radę rozkulać astre do 160 km/h szło by jeszcze więcej . (czytałe że dolny zakres obrotów wspierany jest przez otwarty EGR, a później ?)
    Nie wiem sprawdzę jeszcze stan filtra powietrza oraz trzeba dać chyba auto na weryfikację luzów zaworowych.
    Koledzy a może ktoś ma wolny EGR ? Chętnie pożyczę w celu sprawdzenia i odeślę.
    Jeśli ktoś ma proszę o info na email ledapj(malpa)wp.pl Z góry dziękuje
  • #44
    goombay
    Poziom 12  
    Temat jak widzę stary ale nadal aktualny. Usunięcie tego problemu wymaga trochę samozaparcia i konsekwencji. Najpierw trzeba wymienić świece jeżeli ich przebieg jest już ponad 10tys km. Następnie zdiagnozować cewki zapłonowe i w razie nawet najmniejszej usterki wymienić na nowe. Następnie zdjąć obudowę Filtra powietrza i sprawdzić wszystkie łącza i jakość przewodów gumowych. Jeżeli są jakieś przetarcia czy uszkodzenia uszczelnić lub wymienić na sprawne. Sprawdzić przepływomierz powietrza i jeżeli jest OK to tylko delikatnie oczyścić główkę czujnika np patyczkiem do uszu nasączonym w benzynie ekstrakcyjnej. Jeżeli zaś dalej generuje kod błędu to wymienić na nowy. Następnie sprawdzić czy działają klapki na kolektorze dolotowym i czy siłowniczek sterujący tymi klapkami jest sprawny bo on też często psuje się w Oplach. Jeżeli to wszystko jest już OK to sprawdzamy i ewentualnie czyścimy specjalnym Sprejem przepustnicę gazu wspomagając się ściereczką lub kuchennym ręcznikiem papierowym. W ostatniej fazie sprawdzamy i ewentualnie jezeli nie jest uszkodzony to czyścimy też tym samym Sprejem lub wymieniamy jeżeli jest uszkodzony Zawór EGR. Teraz już wszystko powinno działać OK. W moim przypadku szarpnięcie silnika było gdy podczas jazdy odjąłem trochę gazu i za chwilę znowu go delikatnie dodałem. Wymieniłem wspomniany, uszkodzony siłowniczek Klapek Kolektora Dolotowego ale dalej było to samo. Sprawdziłem Interface z oprogramowaniem MaxiEcu, że ktoś wyłączył programowo zawór EGR. Próbowałem go włączyć ale w związku z tym, że niestety był uszkodzony pogorszyło to tylko bardzo drastycznie pracę silnika. Kupiłem nowy EGR MaxGear i wymieniłem u mechanika. Wszystkie objawy ustąpiły i silnik teraz pracuje jak nowy. Nie wyłączajcie Zaworu EGR bo wtedy też silnik nie pracuje tak jak powinien. Dziś wymieniłem ten EGR włączając go ponownie programowo i jestem na reszcie szczęśliwy bo silnik pracuje w każdej sytuacji jak złoto.
    goombay
  • #45
    Igoruchas
    Poziom 1  
    Na początek zalecałbym jednak sprawdzenie przewodów gumowych (w tych wersjach niestety lubią znienacka pękać i przez uciekające powietrze powodują oczywiste wahania obrotów i spadki mocy), do tego polecam sprawdzenie czy pod korkiem wlewu oleju nie zbiera się majonezowatej konsystencji nalot - maź. Jeśli tak to oczywiście należy to wyczyścić - to nic innego jak zbieranina przepalonego oleju i wszelkich zanieczyszczeń, za których powstawanie jest odpowiedzialna niedrożna odma. Wiele osób, wśród nich także niestety mechaników zapomina o tym małym szczególe, który może być przyczyną tych objawów. Usunięcie tej usterki to kilka minut pracy i zaoszczędzone pieniądze.
    Po oczyszczeniu odmy koniecznie trzeba wybrać się w dłuższą trasę, rozgrzać silnik i nieco przegazować auto. Zanieczyszczenia w odmie powstają na skutek zbyt krótkiej pracy silnika, który nieodpowiednio rozgrzany nie daje możliwości przepalenia tego całego syfu i od takiej w sumie głupoty mogą powstać problemy z odmą, która nieczyszczona może być również jedną z przyczyn przyszłej wymiany uszczelki pod głowicą, więc warto o niej pamiętać zanim z rozpędu zwalimy całą winę na niezaślepiony EGR ;)