Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kolejne wcielenie gry TETRIS (Arduino)

mi_ma 22 Jul 2014 21:47 3858 0
  • Kolejne wcielenie gry TETRIS (Arduino)

    Poniższy projekt został opracowany przez Eduardo Zola z Brazylii. Jest to przenośna gra TETRIS zbudowana w oparciu o moduł matrycy diod RGB - Adafruit Neopixel Matrix. Autor chciał stworzyć jakąś grę w oparciu o platformę Arduino odkąd tylko zaczął z nią swoją przygodę. Któregoś dnia wpadł na pomysł, aby zrealizować projekt klasycznego Tetrisa, w który zagrywał się jeszcze za czasów Windowsa 3.1.
    I tak rozpoczął projekt od wyznaczenia właściwego wyświetlacza RGB, przycisków lub niewielkiego joysticka i obudowy, w której by wszystko zamknął. Jak wyświetlacz autor zastosował matrycę Adafruit, o której już wcześniej wspomniałem. Jest ona sterowana z użyciem pojedynczego przewodu i posiada prostą w obsłudze bibliotekę. Autor użył dwóch takich matryc 8x8, które łącząc tworzą duży wyświetlacz 8x16 - idealny dla Tetrisa. Całość, jak na grę przenośną przystało, zasilana jest z akumulatorów, w tym wypadku litowo-jonowych o pojemności 4400mAh i napięciu wyjściowym 3.7V.
    Kolejnym wyzwaniem w projekcie było stworzenie oprogramowania, które będzie kontrolowało wyświetlanie każdego z klocków w grze oraz jego przemieszczanie w różnych kierunkach i obracanie po wysłaniu komend z użyciem pięciu przycisków lub niewielkiego joysticka dostępnego na ebay'u. jako obudowę autor wykorzystał stare plastikowe pudełko po słuchawkach. W obudowie autor umieścił także niewielki głośnik i silniczek wibracyjny dla wzbogacenia gry o dodatkowe efekty. Silniczek jest uruchamiany w chwili burzenia pełnej linii z klocków. Do wskazywania aktualnego poziomu w grze autor użył wyświetlacza z diod LED, a kolejnego do wskazywania ile jeszcze pozostało graczowi do osiągnięcia kolejnego poziomu. Algorytm gry został zapożyczony z ogólnodostępnego kodu źródłowego autorstwa Valentia Ivanova a następnie nieznacznie zmodyfikowany.

    Do budowy gry użyto:
    - dwóch matryc Adafruit NeoPixel Matrix 8x8
    - jednego silniczka wibracyjnego
    - jednego głośniczka
    - jednego joysticka
    - dwóch wyświetlaczy wskaźnikowych LED (chociaż w oryginale pisano o jednym, zdjęcia pokazują dwa)
    - jednego akumulatora
    - ładowarki USB
    - jednego modułu Arduino Pro
    - jednego kondensatora

    Powyższe informacje zostały umieszczone w opisie filmu z youtube, który umieszczam poniżej. Ponieważ na stronie autora nie ma żadnych dodatkowych informacji, to poniżej umieściłem tylko odnośnik do kodu źródłowego programu.




    Kod źródłowy gry http://www.zolalab.com.br/repos/ZolaLab_Tetris_Neopixel.zip

    Cool! Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    mi_ma
    Translator, editor
    Offline 
    DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM, KTÓRZY DO TEJ PORY PRZEKAZYWALI DAROWIZNY I 1% NA LECZENIE MOJEGO SYNKA
    Jeżeli chcesz wspomóc jego dalszą terapię i leczenie - zajrzyj do postu ze szczegółowym info: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2921845.html
    Has specialization in: elektronika wojskowa
    mi_ma wrote 831 posts with rating 774, helped 0 times. Live in city Wrocław. Been with us since 2006 year.