Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 3 1.6 Y6 - nie pobiera dodatku do paliwa - eolys

Uszol 1990 22 Jul 2014 21:54 8613 26
  • #1
    Uszol 1990
    Level 29  
    Witam, w mojej maździe z 2006r z FAP'em mam problem z układem dodatku do paliwa FCAM. Obserwuję dane jakie można odczytać w tym module i od czasu gdy je wyzerowałem (dolewka płynu) cały czas wszędzie jest 100% (od kilku tankowań) - dodatku nie ubywa.
    Funkcja odpowietrzania układu działa - słychać pompkę itd. Błędów w FCAM brak.
    Korek wlewu paliwa działa prawidłowo. Auto działa prawidłowo, FAP wypala się co 100-200km. Jakieś pomysły? Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    ut
    Level 13  
    Może poprostu masz uszkodzony czujnik ilości dodatku, sprawdź samemu ile masz dodatku.
  • #3
    Uszol 1990
    Level 29  
    Nie ma takiego czegoś jak czujnik ilości dodatku - z tego co ja ustaliłem.
    Nalewasz do pełna (100%).
    Robisz adaptację - od tego momentu w FCAM jest 100% i sobie dawkuje po ileś tam gramów aż stwierdzi, że go jest brak.
  • #4
    ut
    Level 13  
    No to jak nie ma czujnika dodatku, to jak ma Ci pokazać że jest mniej niż 100 procent?
  • #5
    damdam

    Level 34  
    szukanie dziury w całym.
  • #6
    ut
    Level 13  
    Nie szukanie dziury w calym, tylko on chce sprawdzic ile ma dodatku programem a sam stwierdził że czujnika ilości nie ma, więc komputer też nie ma takiej informacji, a filtr masz w porządku w programie?
  • #7
    Uszol 1990
    Level 29  
    Kolego UT czy widzisz jaki jest temat wątku ?
    Mam problem ponieważ samochód nie pobiera dodatku, to ile jest eolysu mnie defakto nie interesuje, tylko dlaczego cały czas jest 100%.
  • #8
    ut
    Level 13  
    Ale co 100% ilości dodatku czy czego??
  • #9
    Uszol 1990
    Level 29  
    eolys = dodatek
    Procedura wygląda tak, że napełniasz zbiornik dodatkiem do pełna i robisz adaptacje. Wartości się zmieniają tak że komputer odczytuje pełny zbiornik. No i od tego momentu mam 100% dwa baki albo i więcej wyjeżdżone a dodatku nic nie ubywa, pytanie dlaczego?
  • #10
    Javoreczek
    Level 22  
    Ale fizycznie go nie ubywa, czy w tylko w odczycie z komputera? Jeśli tylko z komputera to czym się przejmujesz? Komputer oblicza ilość dodatku na podstawie tego co zużyje, ale pewnie nie robi tego z dokładnością do 1%, bo i po cholere. Może być np. tak, że zużyjesz 1/4 zbiornika i dopiero wtedy odczyt się zmieni, ale od razu na 75%

    Uszol 1990 wrote:
    Auto działa prawidłowo, FAP wypala się co 100-200km.


    Tak, szukanie dziury w całym
  • #11
    Uszol 1990
    Level 29  
    Sądzę, że jednak fizycznie i w sterowniku powinno go ubywać. Są tam dwa pola z danymi jedno jest "ilość dodatku = 100%+ a drugie "ilość zużytego dodatku 0.00 kg".

    Dobra teraz auto działa (fap był niedawno czyszczony, może stąd przyczyna jego przymusowego czyszczenia hm?), ale... chyba do końca nie wiecie po co ten dodatek jest... Skoro producent go przewidział to chyba taka zasada działania FAP'a że on musi być...
  • #12
    ut
    Level 13  
    Nie no my nie wiemy, tylko ty wiesz po co on jest, napisałem Ci "Może poprostu masz uszkodzony czujnik ilości dodatku, sprawdź samemu ile masz dodatku.", odpisałeś ze nie ma takiego czujnika, to powiedz mi jak według Ciebie nie ma takiego czujnika to jak komputer ma sprawdzić ile jest tego dodatku jak nie ma żadnych informacji, bo czujnika nie ma?
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    ut wrote:
    to powiedz mi jak według Ciebie nie ma takiego czujnika to jak komputer ma sprawdzić ile jest tego dodatku jak nie ma żadnych informacji, bo czujnika nie ma
    Bardzo prosto, wie że startowo miał pełny zbiornik i wie ile dodatku podał, to sobie zlicza ilość "dawek" dodatku i na tej podstawie ustala ile go jeszcze powinno być w zbiorniku. Tak samo jest liczone zużycie paliwa - sterownik też wie ile razy i na jak długo otworzył wtryskiwacze i na tej postawie oblicza ile paliwa przez nie przepłynęło.
  • #14
    ut
    Level 13  
    A jak nie nalejesz 100% dodatku to jak sobie sprawdzi? Komputer sprawdza średnie zużycie paliwa a nie ile jest paliwa w zbiorniku troche porównanie bez sensu :(
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie ważne ile nalejesz. Robisz reset, żeby odliczał od 100%, zna pojemność zbiornika i dostaje informację, ze jest pełny. Nawet jak nic nie wlejesz i zrobisz reset to też będzie myślał że jest pełny i odliczał od 100%, tak trudno to zrozumieć?

    ut wrote:
    Komputer sprawdza średnie zużycie paliwa a nie ile jest paliwa w zbiorniku troche porównanie bez sensu
    To, że Ty nie widzisz sensu to nie moja wina - ale mamy nowsze konstrukcje niż 126P i często z LPG jest problem, że wskazówka paliwa opada podczas jazdy mimo, że paliwa ze zbiornika nie ubywa - zastanów się dlaczego.
  • #16
    fjodek
    User under supervision
    a może z raz byś zatankował do pełna ?a nie po 30-50 zł
  • #17
    Uszol 1990
    Level 29  
    Od czasy gdy mam ten samochód tankuję od rezerwy pod korek.
  • #18
    Javoreczek
    Level 22  
    A ile Twój samochód powinien przejechać na pełnym zbiorniku dodatku? Citroeny potrafią zrobić 120 tys. na jednym zbiorniku. Może jeszcze nie przejechałeś od uzupełnienia takiego dystansu, żeby nastąpiło zauważalne zużycie.
  • #19
    tzok
    Moderator of Cars
    Pełny zbiornik tego dodatku wystarcza na jakieś 150-200 tys. km nie wiem więc czy po przejechaniu kilkuset km będzie widać jakąś różnicę. Pojedyncza "dawka" to ok 1 ml. Dodatek jest dodawany do paliwa po tankowaniu! Sterownik musi "zobaczyć" otwarcie wlewu paliwa i być w stanie obliczyć różnicę poziomu paliwa w momencie otwarcia i zamknięcia wlewu paliwa (choć nie potrafię znaleźć dokładnych informacji na ten temat).
  • #20
    Uszol 1990
    Level 29  
    Tzok, tak jak mówiłem czujnik otwarcia wlewu paliwa działa prawidłowo.
    Hm to akurat na ile wystarcza podają różnie... niektórzy piszą ze zbiornik dodatku ( w tym przypadku 1,8l) wystarcza na ok 80tyś. km. Masz może informacje kiedy następuje dolewanie płynu?
    np. pierwsze uruchomienie silnika po tankowaniu, czy po zamknięciu wlewu ?
  • #21
    tzok
    Moderator of Cars
    1,8l rzeczywiście starczy na ok. 100 tys. km. Niestety nie potrafię nigdzie znaleźć jednoznacznej informacji na temat momentu dolewania płynu.
  • #23
    Uszol 1990
    Level 29  
    No raczej oczywiste, że po zatankowaniu - musi zmierzyć ile paliwa dolano, ale kiedy?
    Jak zamknę wlew?
    Jak uruchomię silnik?
  • #24
    damdam

    Level 34  
    nie mierzy ile dolane, zakłada że lejesz do pełna!
  • #25
    Uszol 1990
    Level 29  
    Dokładnie, tylko wie ktoś ile pobiera dodatku np. na cały bak palia hmm?

    2l dodatku
    --------- =
    100000km


    0,016l dodatku
    --------
    800km

    Powiedzmy ze na pełnym zbiorniku (zbiornik 55l/ przy rezerwie można zatankować jakieś 46l) robimy 800km, to jeśli 2l płynu wystarcza na 100000km to na jeden bak można liczyć że idzie ok 0,016l dodatku ?

    Przy kolejnym tankowaniu spróbuje włączyć logowanie danych z modułu FACM, sprawdzę czy się coś tam dzieję.
  • #26
    fjodek
    User under supervision
    nie policzysz tego , kalkulator domieszki , jest bierny . to ecu silnika mowi ile dolac i kiedy . Rozne stany zapełnienia i cisnienie róznicowe , rózne km przejechane ,liczba km zimnego silnika , za dużo jest zmienych . Zeby to policzyć musiałbyś znać kod programu obliczeniowego , bosh tego nie udostepni , denso też nie , magneti tak , ale koszt za rok to jakies 25k eu
  • #27
    Uszol 1990
    Level 29  
    Czyli mowisz ze ta wartość nie jest stała? powiedzmy 0,016l na bak?
    Tylko wg. Ciebie komputer dolewa kiedy mu pasuje... a to juz inna bajka...