Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF105 2009r. - As-tronic usterka

Elektron 17 22 Lip 2014 22:17 3543 6
  • #1 22 Lip 2014 22:17
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Witam.Mam pytanie dotyczące as-tronica 12biegowego w dafie.Diagnostyka robiona texą i błąd jaki występuje to Czujnik ruchomy zasięgu czujników(GP)błąd przyuczania i podaje kody dafa3137 i 3140.W czym jest problem?czy chodzi o czujnik położenia zakresu.Czasem załapuje i jest ok.

    0 6
  • Pomocny post
    #2 22 Lip 2014 23:42
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    A czy są jakies inne symptomy np: wybiera tylko biegi np. tylko wysokie lub tylko niskiej skrzyni, albo nie da sie zmieniać biegów w góre lub w dół w czasie jazdy manualnie, lub:jeśli zmieniasz biegi w czasie jazdy (manualnie) to jak tylko ten błąd jest aktywny, to np.zmienia biegi z opóźnieniem czasowym, lub: tryb auto wogóle nie wchodzi w rachubę tylko w trybie manual, jakieś dziwne zachowanie skrzyni przy zmianie biegów na postoju? Albo, czy po wyłączniu zapłonu auto pozostaje w ostatnio używanej "skrzyni" w znaczeniu zostaje po wyłączeniu kluczyka na górnej lub na dolnej?
    Tu jest problem wynikający z sygnału z czujnika położenia siłownika pneumatycznego odpowiedzialnego za zmianę skrzyni w zakresie górnej i dolnej.
    Idioci z TEXY tłumaczą dosłownie bo dla nich Range position sensor to czujnik zasięgu...
    Range change to nie jest zmiana zakresu tylko zmiana ze skrzyni dolnej na skrzynię górną!
    Ręce opadają z polskimi tłumaczeniami...
    Daj więcej info tak jak pisałem: kiedy i co występuje w momencie jak ten kod jest aktywny.

    3
  • #3 23 Lip 2014 17:30
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Kierowca zauważył że podczas startowania były trudności z przełożeniem biegu 6 na 7 (np.samoczynnie wyświetlał się sygnał ,,M'' manualnie) po przełożeniu biegu manetką dalej wyświetlał się sygnał ,,A''. Następny problem po zapaleniu silnika pojawił się ,,N'' i napis ,,ostrzeżenie skrzyni biegów'' po włączeniu biegu pokazywał się znak ,,-''. Ponadto w czasie jazdy obojętnie na jakim biegu gdy zapalił się na czerwono ,, ostrzeżenie skrzyni biegów'' trzeba było się zatrzymać, wyłączyć silnik, po odczekaniu paru minut było wszystko dobrze. Zauważyliśmy ,że na postoju w czasie wyświetlania sygnału nawet na żółto ,,ostrzeżenie skrzyni biegów'' to słychać było w skrzyni próby przełączania.Tak to mniej więcej wygląda.

    2
  • #4 24 Lip 2014 23:14
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Krisbrumm pomożesz dalej?

    0
  • #5 24 Lip 2014 23:42
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    CZY MOŻESZ W SWOIM URZĄDZENIU DIAGNOSTYCZNYM ROBIĆ JAKIEKOLWIEK TESTY SYSTEMU ASTRONIC? JEŻELI TAK, TO WYKONAJ TEST STATYCZNY SKRZYNI ORAZ TEST DYNAMICZNY.WYNIK W POSTACI TABELI POŁOŻEŃ SIŁOWNIKÓW WRZUĆ NA FORUM.zRÓ ODDZIELNIE TEST ZMIANY ZE SKRZYNI GÓRNEJ NA DOLNĄ I NOTUJ POŁOŻENIE CYLINDRA ZA KAŻDYM RAZEM JAK ZAKOŃCZY ZMIANĘ Z NISKIEJ NA WYSOKĄ I NA ODWRÓT.
    POZYCJA WODZIKA OD SKRZYNI GÓRA - DÓŁ (ZCZYTANA SOFTWAREM DIAGNOSTYCZNYM) POWINNA WYNOSIĆ : NA SKRZYNI GÓRNEJ (H) - 490-590 JEDNOSTEK (WIELKOŚĆ BEZWYMIAROWA), ORAZ NA DOLNEJ 80 - 130 JEDNOSTEK.
    MASZ EWIDENTNIE PROBLEM ZE ZMIANĄ W ZAKRESIE :"SKRZYNIA GÓRNA- DOLNA", BO JAK PISZESZ POJAWIA SIĘ PROBLEM ZE ZMIANA Z BIEGU 6 NA 7 A TO AKURAT ODPOWIADA ZMIANIE ZE SKRZYNI NISKIEJ NA WYSOKĄ.6-TY BIEG JEST NAJWYŻSZY W DOLNEJ SKRZYNI A 7-MY NAJNIŻSZYM W DOLNEJ (WSZAK JEST TO SKRZYNIA 12 BIEGOWA CZYLI MASZ PODSTAWOWE 3 BIEGI, KAŻDY MA SWÓJ DOLNY I GÓRNY SPLIT- CZYLI JUŻ JEST 6 KOMBINACJI I NA DODATEK CAŁOŚĆ JEST MNOŻONA RAZY DWA BO KAŻDY BIEG/POŁÓWKA MOŻE BYĆ W ZAKRESIE DOLNEJ SKRZYNI LUB GÓRNEJ A WIĘC 12 BIEGÓW...).
    mASZ MOŻLIWOŚĆ ZROBIENIA TESTU STATYCZNEGO I DYNAMICZNEGO SWOIM ITERFEJSEM?

    Dodano po 14 [minuty]:

    A jeszcze zapytam, to auto nie jeżdzi z przyczepą typu beczka (cysterna) ? Bo skrzynia AsTronic jest ogólnie rzecz biorąc bardzo niezawodna (wręcz "kuloodporna!"), i z mojego doświadczenia widziałem tylko parę skrzyń AsTronic,. gdzie mechanicznie uszkodzone była przekładnia planetarna skrzyni górnej-dolnej, i zawsze było to konsekwencją bezwładności płynów w cysternie.W innych typach przyczep/nadwozi nigdy mechanicznej usterki nie widziałem (poza modulatorem0 wycieki powietrza, elektryka, software- tradycyjne).

    1
  • #6 25 Lip 2014 20:53
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Sprawdzę co texa posiada i co moge zrobić.Dam info.Jeśli chodzi o naczepe to faktycznie jeżdzi z beczka.

    0
  • #7 02 Sie 2014 22:55
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Kolego Krisbrumm dziękuje za podpowiedzi.Przyczyną tej usterki były pośniedziałe piny na czujniku mała duża skrzynia.Zamykam temat

    0