Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kondensatory do sprężarki - Poszukiwane dwa kondensatory CD60 i CBB60

23 Lip 2014 11:49 4749 8
  • Poziom 6  
    Witam Szanownych Forumowiczów.

    Pilnie potrzebuję i poszukuję dwóch kondensatorów do sprężarki.
    Sprężarka ma takie parametry:
    Kondensatory do sprężarki - Poszukiwane dwa kondensatory CD60 i CBB60

    Natomiast oto zdjęcia kondensatorów:
    Kondensatory do sprężarki - Poszukiwane dwa kondensatory CD60 i CBB60 Kondensatory do sprężarki - Poszukiwane dwa kondensatory CD60 i CBB60 Kondensatory do sprężarki - Poszukiwane dwa kondensatory CD60 i CBB60

    Kondensatorów o dokładnie takich parametrach nie znalazłem, choć obdzwoniłem ze 20 sklepów elektronicznych.

    Jeżeli nie takie same, to jakie byłyby zbliżone i w stanie uciągnąć ten silnik?

    Silnik 2,2kW (3HP) 230V jednofazowy, 2850 obrotów/minutę.

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Radek
  • Poziom 40  
    Na kondensatorach masz napisane parametry. 40uF/450V i 250uF/250V. Poszukaj w TME w dziale kondensatory pracy do silników.
  • Poziom 41  
    cincin91 w TME masz kondensator 40uF 450V, ale nie ma 250uF/250V, musisz połączyć równolegle 200uF i 50uF 250V.
  • Poziom 6  
    ciasteczkowypotwor napisał:
    cincin91 w TME masz kondensator 40uF 450V, ale nie ma 250uF/250V, musisz połączyć równolegle 200uF i 50uF 250V.


    Dziękuję Kolego za podpowiedź. Ale mógłbyś mi jeszcze łopatologicznie wytłumaczyć w jaki sposób to połączyć? Elektronika jest mi totalnie obca, nawet nie wiem, po co dokładnie są te kondensatory, ale znajomy mi powiedział, że zapewne padły i dlatego sprężarka nie ma siły kręcić.
  • Poziom 41  
    cincin91 Skoro są dwa kondensatory, to jeden jest do rozruchu, drugi do pracy, czy jest tam jakiś przełącznik praca rozruch?
  • Poziom 6  
    Nie, nie ma przełącznika. Jest jeden włącznik - czerwony grzybek. Kompresor sam startował i pracował aż do uzyskania odpowiedniego ciśnienia.

    W sumie temat nieaktualny - spalony silnik.

    Czeka mnie przewijanko... bądź zakup drugiego silnika. Sam nie wiem, co lepsze.
  • Poziom 41  
    cincin91 8bar z silnika 2,2kW na 230V spalenie było kwestią czasu, taka konstrukcja nadaje się do włączenia raz na tydzień napompować rower.
    Jeśli masz instalację 3 fazową, włóż silnik 3 fazowy.
  • Poziom 6  
    ciasteczkowypotwor napisał:
    cincin91 8bar z silnika 2,2kW na 230V spalenie było kwestią czasu, taka konstrukcja nadaje się do włączenia raz na tydzień napompować rower.
    Jeśli masz instalację 3 fazową, włóż silnik 3 fazowy.


    Jakoś mój znajomy lakiernik od 4 lata zasuwa na takim kompresorze z lakierem i jemu się nie spalił. Więc generalizowanie, że 2,2kW i 230V to pewna śmierć silnika jest bez sensu.

    Owszem, mam instalację trójfazową, bo posiadam dużą krajzegę z silnikiem 5kW.
    Tylko teraz jak dopasować silnik do tej konstrukcji? Kwestia przymocowania jest błahostką, ale druga część (ta z olejem, tłokami) była ściśle dopasowana do tamtego silnika. Natomiast te, które oglądałem w sklepie, miały już inny kształt, przez co "misa" z olejem nie będzie sztywno przzylegać, co będzie skutkowało wyciekami oleju.
  • Poziom 41  
    cincin91 w takim razie przewiń go na 3 fazy.