Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat QUBO/FIORINO - na zimnym silniku szarpie dławi się i gaśnie

mariusz1974ant 23 Jul 2014 17:55 12090 92
Computer Controls
  • #1
    mariusz1974ant
    Level 2  
    Mój fiat Qubo/fiorino ma dziwną przypadłość jak jest zimny silnik,a mianowicie odpala bez problemu i 15-20 sekund pracuje normalnie a po tym czasie zaczyna się dusić,szarpać i najczęściej gaśnie ,chyba że przytrzymam go na obrotach 1500/min około 30 sekund to wtedy się uspokaja,dzieje się tak tylko na benzynie ,jak silnik jest ciepły nie ma problemu wtedy jest o.k. Silnik 1.4 8v instalacja Tartarini Evo 01,rocznik 2011,przebieg 34500 ,servis fiata wgrywał oprogramowanie już trzy razy,a problem pozostał.Prosze o pomoc.
  • Computer Controls
  • #2
    hilfe111
    Level 1  
    Witam :) mam ten sam problem w moim Qubo. Auto było bodajże 15 razy w serwisie fiata (różnych serwisach). Wgrywana była 3 razy nowa mapa wtrysków, zmieniona centaralka gazu, wymieniona przepustnica i nic. Chwilowo pomogło założenie emulatora do instalacji gazowej. Niestety problem pojawił się ponownie. Nie pomogła także wymiana instalacji Tartarini na instalację Lovoto. W tym aucie jest silnik z PSA i tu jest chyba problem - każda instalacja "rozwala" mapę wtrysków z benzyny i tak sie dzieje :(
    Czy udało się Panu rozwiązać problem? bo ja już nie mam siły do mojego Qubo :(
    pozdrawiam
  • #3
    mariusz1974ant
    Level 2  
    Dziękuję za informacje,niestety u mnie też problem pozostał.W pażdzierniku byłem jeszcze raz w servisie Fiata w Krakowie,wymienili świece,zrobili aktualizacje oprogramowania,nowe mapy itd.Kilka dni było dobrze ,ale problem powrócił,mapy wtrysku się ''rozjeżdżają''.Dałem sobie spokój na razie,poprostu rozgrzewam go jakieś 20-30 sekund i potem jest w porządku.
  • #4
    anetapiotrzg
    Level 11  
    Witam
    Odgrzewam Kotleta
    Czy udało się zdiagnozować problem ?

    Ja jestem w trakcie tej walki
    Przebieg 120 000 kM
    Moje poczynania
    Wymiana filtrów
    Wymiana czujnika Map sensor NOK
    Wymiana czujnik impulsów koła zamachowego NOK
    Wymiana czujnik temperatury NOK
    Wymiana świece NOK
    Wymiana zespół cewek zapłonowych NOK
    Wymiana listwy wtryskowej wraz z wtryskiwaczami NOK
    Czyszczenie przepustnicy NOK
    Dziś kupiłem nową przepustnicę bo miałem przypadki wchodzenia na obroty podczas zmiany biegów.
  • Computer Controls
  • #5
    krzysztof konopnicki
    Level 13  
    Przyłacze sie do podgrzania kotleta, do w/w działań dokładam jeszcze remont głowicy. Zero efektu, pozostaje jeszcze sterownik, w moim wypadku flashowany w serwisie i przez chiptunera.
    Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
    Pozdrawiam
  • #6
    Jawa Marcin
    Level 2  
    Witam walczę z fiorino 1.4 b+lpg z odpalaniem i dławieniem na benzynie od dwóch lat, nie będę się rozpisywał ile wymieniałem części i ile odwiedziłem warsztatów. Do rzeczy rozjechane mapy wtrysku przez lpg to jedno i faktycznie jest ciężko ustawić ale problem jest z moich doświadczeń wynika z nieprawidłowego ciśnienia paliwa. Teraz podam szczegóły:
    1.Wymiana pompy paliwowej 2015 na nową boscha przez 1-2 miesiące jeździ i odpala w miarę normalnie a potem coraz gorzej 4 miesiące koniec odpalania i jeżdżę na lpg w na awaryjnym diagnoza rozjechane mapy wtrysku.
    2. 2016 mechanik wymienia pompę na nową boscha bo nie działa ok, zaczyna jeździć w miarę normalnie po dwóch miesiącach zaczyna się to samo i po raz kolejny regulacja gazu i coraz gorzej.
    3. Sprawdziłem ciśnienie benzyny na listwie wtryskowej a tu szok 0,8 bar a powinno być około 3-4 bara, na pompie użytkowanej 4 miesiące, wyjąłem pompę i zobaczyłem że pompa przepuszcza paliwo na łączeniu w obudowie i oddałem pompę na gwarancji bo do poprzedniej zgubiłem paragon.
    4. Po wymianie pompy auto zaczęło jeździć normalnie, ciśnienie 3.5 bara.
    5. Rozebrałem starą pompę i zauważyłem że uszczelka jest stopiona i dla tego nie trzymała ciśnienia, zamontowałem przekaźnik do pompy żeby na gazie nie chodziła Mam nadzieje że pomoże.

    Pozdrawiam.
  • #8
    jerry1960
    Level 36  
    Jak rozwiązałeś problem to opisz rozwiązanie na forum.
  • #9
    pawelor325i
    Level 9  
    Witam.
    Na wstępie opisze objawy identyczne dla dwóch Fiatów Fiorino.
    Silnik 1,4 8V stan licznika około 12 440km
    Wyposażony od początku w instalacje Tartarini EVO 01 z reduktorem 1bar i wtryskiwaczami
    EVO 08. Auto ciężko zapalało, gasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowań niezależnie od temperatury, wilgotności.
    Stwierdziłem ze problem może wynikać z winy napięcia na akumulatorze lub alternator daje w kość. Plusy, masy poprawiałem, przekładałem. A problem nadal tkwił. Co istotne. Na benzynie i na LPG korekcje się wychylały maksymalnie na plus i dlatego auto ciężko zapalało, dławiło się itp. Przywróciłem WITECHem fabryczne nastawy sterownika PB i zrobiłem mapę gazową przy użyciu AFR. W Sterowniku LPG włączyłem OBD w trybie adaptacyjnym. Było OK przez jeden dzień. Pomijam ze sprawdziłem ciśnienie paliwa wszystkie czujniki i co się tylko dało.

    Medytacje, mogły, przekleństwa nie pomagały:)
    Już zacząłem myśleć ze taka jego uroda. Zapaliłem papierosa i wróciłem do tematu. Wsadziłem łeb miedzy akumulator a silnik i widzę wiązkę od rozcięcia wtryskiwaczy benzynowych. latarka w dłoń patrze i widzę że we wtyczce 5cio pinowej zamienione są kolory.

    Poprawne podłączenie:
    niebieski - niebieski
    czerwony - czerwony
    zielony - zielony
    żółty - żółty

    Było podłączone tak:
    niebieski - żółty
    czerwony - czerwony
    zielony - zielony
    żółty - niebieski.

    Zamieniłem piny. Powtórzyłem operacje z fabrycznymi nastawami i mapą gazu.
    SZOK I NIEDOWIERZANIE!!!
    Samochód zapala nie gaśnie nie szarpie oglnie mówiąc wszystko dobrze:D
    Mam nadzieje że mój wpis bedzie pomocny.
    Powodzenia.
  • #11
    Karaczan
    Level 41  
    I co? Ze niby wszystkie mają zamienione okablowanie? ;)
    Gdzieś z 75% Fiorino/Qubo z silnikiem PSA i dołożonym LPG ma problem po czasie.
    Silniki pracują równo, nie gasną, nie szarpią.
    Problem jest tylko z 1szym porannym odpalaniem po nocy.
    Albo długo kręcą nie mogąc odpalić, lub (zdecydowana większość) odpala w miarę OK, pochodzi z 15-30sek, i zacznie zdychać. 2gie lub 3cie odpalenie, jak silnik złapie choć minimalnie temperatury >temp otoczenia i problem znika. Do kolejnego długiego postoju i wychłodzenia.
    Taki myk ;)
  • #12
    psooya
    Level 38  
    No to opcji jest tylko kilka. Podstawić pompę to raz. Dwa skasować adaptację i kilka dni na PB. Ciary mnie przechodzą na myśl o kolejnej kupie jaką jest to super tartarini. Może tarta byłaby smaczna ale nie ta instalacja.
    Trzy sprawdzić czy podciśnieniem nie ucieka LPG z reduktora w tempie zero nic i przez noc napełni kolektor. Miałem takie akcje już i jak na razie wszystkie opanowane przez klasyczne usterki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    hilfe111 wrote:
    W tym aucie jest silnik z PSA i tu jest chyba problem - każda instalacja "rozwala" mapę wtrysków z benzyny i tak sie dzieje

    Bez problemu zrobię ci mapę której nic nie rozwali i dam na to gwarancję. W razie pytań zapraszam na PW. Nie obiecuję, że na tarcie się uda ale opanuję to na stagu, zenicie, KME i nie wiem czym jeszcze. Pewnie i tarta pójdzie bo to kupiasty AEB.
    Po 4 luzy zaworowe i świece na stół.
  • #13
    Karaczan
    Level 41  
    Tak jak przedmówcy pisali. Nic nie pomaga na dłużej.
    A że Tartarini? A co innego? Fiat dopuszcza tylko Tartariniego. Inaczej żegnaj gwarancjo!
    Na szczęście wycofali się z 1.4 PSA. 1.4 Fire nie mają tych problemów.
  • #15
    matys4444
    Level 2  
    witam, mam te same objawy na instalacji LPG w Fiacie qubo 1.4 co poprzednicy
    Auto nie chce odpalać na zimnym silniku, wszystko już sprawdzone u mechaników, chyba zostaje tylko wgranie tych nowych mam, tudzież ich zmiana, bardzo proszę o kontakt do kogoś kto potrafi to naprawić, sprawa dość pilna, zapłacę ile będzie trzeba.
    jeżeli aktualny post powyżej odnośnie wgrania map to bardzo chętnie mój mail, proszę o pomoc, kontakt.
  • #16
    Karaczan
    Level 41  
    To nie są mapy w sensie map "chiptuningowych".
    Zwykła korekta ustawień sterownika gazu.
    Zrobią ci to w ASO Fiata, bo mają soft i do gazu (korekta map) i do sterownika silnika (reset autoadaptacji).
    Lub szukaj serwisu który ma komputer diagnostyczny i zresetuje adaptacje w sterowniku silnika. A potem na benzynie pojedziesz do gazownika który ma kabel i oprogramowanie do gazu firmy Tartarini.
    Chyba że masz gaz innej firmy... Z tego co wiem wszystkie instalacje "psują" benzynę w tych autach...
  • #17
    matys4444
    Level 2  
    no niestety gaz jest STAG jakiś tam , zamontowany 2 tygodnie temu (jutro sprawdzę jaki dokładnie) , wszystko na początku było ok, od tygodnia nie chce palić, prześwietlony dokładnie przez mechanika, wszelkie czujniki i nic, mogę podjechać do fiata , żaden problem tylko nie wiem czy z tym coś poradzą.wiem że to nie sa mapy od tunera, tylko chyba coś się zmienia w normalnych mapach auta do wtrysków bo z tego co czytam po forach to problem jest nagminny.
  • #18
    Karaczan
    Level 41  
    Skoro STAG to nie ma sensu jechać do ASO. Za podłączenie komputera wezmą według cennika, a z gazem STAGa nic nie ustawią.
    Mapy benzynowe komputera silnika można co najwyżej zresetować do fabrycznych. To każdy mechanik nawet z chińskim interfacem zrobi.
    Problem jest że komputer dostraja fabryczne mapy w czasie pracy silnika, i dostrajając je na gazie dostaje głupawki.
  • #19
    matys4444
    Level 2  
    Ok, zapytam tak. Czy jest na to sposób, czy ktoś rozwiązał problem.? Czy da się zrobić tak aby qubo odpalało normalnie?
  • #21
    Tomash97
    Level 10  
    Też posiadam Qubo 1,4 benzyna 8V z Tartarini, silnik PSA, niedawno wymieniałem reduktor na STAG AC r02, bo oryginał miał już przejechane 120tys i przeciekał, nie chciałem regenerować.
    Też mi szarpał na zimnym, nawet wyskoczył check engine. U mnie zrobiłem tak - regulacja luzów zaworowych( co 20-30tys ) - śruby, wymiana świec na irydowe do gazu(30tys), czyszczenie przepustnicy (warto jeszcze odme wyczyścić - wcześniej wymieniony olej z filtrem), wymiana filtra powietrza, reset map, wgranie map fabrycznych, zbudowanie po 150km jazdy na benzynie map gazowych, korekcje mnożnika (zalecana jazda na gazie co 5 tankowanie gazu 100km na benzynie - pompa paliwa Bosh padła po roku - nie zalecam, oryginał drogi ale warto, aby zachować sprawność pompy i układu paliwowego minimum pół baku benzyny i jazda zgodnie z wspomnianym zaleceniem 5 do 1, jak będzie śmierdzieć benzyną w samochodzie - wymienić uszczelkę od pompy), Czujnik temperatury reduktora od Tartarini zamocowany do obudowy reduktora, oryginał od STAGA miał inną oporność. Ważne ustawienie temperatury przełączania i rezystancji w oprogramowaniu. Można wykorzystać też termistor koralikowy.Wogóle warto sprawdzić na zimnym jak zachowuje się czujnik temperatury reduktora - mogą być przekłamania. Najlepsze na koniec - po ok. 30tys jazdy warto sprawdzić stan paska klinowego - zdjąć i sprawdzić czy są uszkodzenia lub rozwarstwienia w rowkach - długość paska przy zakupie powinna być identyczna jak w katalogu z częściami zamiennymi Fiata - Gates lub SKF. Po zabiegach autko odpala z rana bez żadnych szarpanek ;-) Pozdrawiam.
  • #22
    Karaczan
    Level 41  
    Ile jeździsz już po resecie map że stwierdzasz że jest dobrze?
    Po resecie jest na trochę spokój.
    Zacznie się gdy zmienią się temperatury na dworzu...
    Właśnie tak z nimi na ogół jest. Ustawione na "zimę" jeżdżą zimą OK.
    Ustawione latem, latem smigają jak ta lala.
    Wiosną/jesienią zaczynają się jaja...

    Sterownik Tartariniego wpięty w CAN?
    Ustawienia Adaptacyjne, Monitor?
    Ew korektory Normalne, Odwrócone, Odwrócone-Fiat?
  • #24
    Tomash97
    Level 10  
    Po resecie map jeżdżę ponad 1,5 miesiaca i narazie jest ok, jak bardziej wzrośnie temperatura na zewn. dam znac, wymienialem jeszcze elastyczny łącznik układu wydechowego, bo siatka juz odpadala. Osobiście i tak polecam dla osób z podobnymi problemami najpierw zaczac od sprawdzenia luzów zaworowych szczelinomierzem, poza tym sprawdzic szczelnosc ukladu wydechowego,stan alternatora i akumulatora. Wyeliminowac inne błędy przez diagnostykę komputerową.Ustawienia LPG robił mi ASO Fiata, nie potrafię podać danych.
  • #25
    slidder
    Level 13  
    I jak autko dalej śmiga, udało się komuś rozwiązać problem? Borykam się z tym samym problemem. Po założeniu instalacji gazowej na zimnym silniku autko 30 s. pracuje normalnie a potem się dusi. Jak się nagrzeje chodzi jak należy.
  • #27
    Tomash97
    Level 10  
    Autko chodzi od ostatniego czasu, także jest ok, pierwsze co warto podjechac na kompa i sprawdzic parametry map i kompresje. Co warto zrobic opisalem w poprzednich postach. Jeżeli nie pomaga, musial bym znac dane samochodu i nazwy podzespołów instalacji gazowej plus przebiegi, daty przebytych przegladow, wymiany filtrow.
  • #28
    Doman53
    Level 2  
    Witam,ja swój problem rozgryzlem,też mi gasł na zimnym,wyjmijcie bezpiecznik od gazu przed odpaleniem, u mnie włączona była funkcją podgrzewania wtryskiwaczy,dostawały delikatne impulsy elektryczne chodząc na benzynie,czyli jednocześnie dostawał paliwo i gaz który pozostał przewodach i reduktorze ...może Wam to pomoze,mi pomogło.
  • #29
    Lechu77
    Level 12  
    Doman53, jaka instalacja LPG.

    Pozdr
  • #30
    Piotrasvw
    Level 1  
    Mam fiata fiorino 1,4 benzyne z silnikiem benzynowym 73 KM. Zostala zalozona instalacja gazowa OBD AutoGazCentrum. Po okolo 10 tys km pojawily sie problemy z nierowna praca silnika zaraz Po odpaleniu, silnik pracowal nierowno badz gasl po okolo 20 sekundach.
    Nie pomoglo resetowanie komputera i jazda na benzynie w celu odtworzenia map benzynowych, tak samo Jak wymiana swiec i cewki zaplonowej.
    Dopiero wyregulowanie luzu zaworowego przywrocilo silnik do zycia i Problem znikl jak reka odjal. Zalecane jest przy gazie regulowanie luzu zaworowego co 20 tys km, tak jak wymiana oleju.

    Pozdrawiam
    PIOTR