Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie gaźnika Dellorto 19mm phbg ds do piaggio nrg mc3 ac

adriann798 23 Jul 2014 22:48 4431 16
  • #1
    adriann798
    Level 9  
    Witam. Mam problem z podłączeniem gaźnika dellorto 19mm phbg ds do skutera Piaggio NRG mc3 AC. Nie wiem który przewód podłączyć do jakiego wejścia.. + w moim starym gaźniku też dellorto 17,5mm było wejście na cewkę zapłonową, a w tym nie ma i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Doradźcie. :)
  • #2
    Polos113
    Level 16  
    W tym gaźniku jest ssanie na linkę.
    Mosiężna końcówka to jest wlot paliwa.
    Te 2 wloty skierowane w dół - jeden jest od podciśnienia, a drugi od dozownika oleju.
  • #3
    adriann798
    Level 9  
    A jeszcze mam takie pytanie bo kupiłem gaźnik dellorto phbg a miałem założony phva i jak zamawialem to tam pisało ze jest uniwersalny, no ale nie mogę do niego podłączyć modułu cdi a w tamtym gaźniku co miałem był podłączony i teraz nie wiem czy nie musze mieć tego gaźnika phva czy phbg tez może być. W starym miałem ssanie automatyczne, a ten co kupiłem ma ssanie ręczne i teraz pytanie czy to wystarczy dokupić to ssanie ręczne do gaźnika, podłączyć i będzie działał, a ten kabel co idzie z modułu do ssania automatycznego w tym starym gaźniku niech sobie po prostu leży nie podłączony, czy może trzeba na jakiś inny moduł zmienić. Nie wiem :/
  • #4
    Polos113
    Level 16  
    Jeżeli będzie podłączone dodatkowe cięgno ssania to nie widzę żadnego problemu, jedynie trzeba się do niego przyzwyczaić podczas rozruchu.
  • #5
    adriann798
    Level 9  
    Tylko pewnie będę musiał z kopniaka go odpalać? :)
  • #6
    Polos113
    Level 16  
    To nie ma znaczenia czy na kopkę czy z rozrusznika, jedynie trzeba trzymać na ssaniu do rozgrzania silnika.
  • #7
    adriann798
    Level 9  
    Aa.. No to luzik :) a z tym modułem nie będzie żadnych problemów jak nie podłącze tego kabelka co szedł do starego gaźnika? :)
  • #8
    Polos113
    Level 16  
    Można go całkiem odpiąć, jego zadanie przejmuję ssanie ręczne i nie jest w niczym potrzebny.
  • #9
    adriann798
    Level 9  
    Ale w module mam też podpieta świece
  • #10
    Polos113
    Level 16  
    Nie chodzi mi o wyciągnięcie modułu tylko wtyczki z całym ssaniem elektrycznym.
  • #11
    adriann798
    Level 9  
    Aa. No tak. A ssanie ręczne nie musi być jakoś połączone z świecą? Bo jak miałem to automatyczne to połączeniem ze świecą był ten moduł. Chodzi mi o to czy ta świeca musi być jakoś z gaźnikiem połączona bo fajka jest połączona z modułem i z modułu leci drugi kabel do tego ssania.
  • Helpful post
    #12
    Polos113
    Level 16  
    Świeca nie ma nic tutaj do ssania. W przypadku ręcznego ssania otwiera się dysza przez którą ciągnie więcej paliwa, a w elektrycznym jest płytka (coś w rodzaju termostatu), która pod wpływem nagrzania się (przez prąd płynący od modułu) zwiększa swoją objętość, odcinając dopływ ssania.
  • #13
    adriann798
    Level 9  
    No okej. To dzięki za pomoc :) ostatnie pytanie xD mam ze skuterem problem, ponieważ jak startuje nim z miejsca to rozpędza mi się na 8tys obrotow i jak się rozpedzi do 40km/h to zwalnia do 6tys obrotów i jeżeli jest jakoś z górki albo z wiatrem i złapie 7tys obrotów czyli około 60km/h to rozpędza się do 90km/h, a jak jest pod wiatr albo pod górkę i nie złapie 7tys obrotów to leci 45km/h. Sprawdzałem czy mam blokady i na wariatorze, tlumiku i kroccu nie mam. Nie wiem wlasnie co to może być :/
  • #14
    Polos113
    Level 16  
    Możliwe, że pasek albo sprzęgło się ślizga.
  • #15
    adriann798
    Level 9  
    Oby to był pasek bo jak sprzęgło to trochę kasy będę musiał wydać :/
  • Helpful post
    #16
    Polos113
    Level 16  
    Raczej pasek, bo sprzęgło rzadko się psuje.
  • #17
    adriann798
    Level 9  
    No to pasek wymienię i zobaczę :)