Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A-klasa W168 - W168 1,7CDi 90 km, kontrolka przegrzania silnika świeci

24 Lip 2014 08:57 3468 20
  • Poziom 15  
    Witam
    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki , A-klasa, rok produkcji 1998 1,7 CDI .Auto miało lekką stłuczkę przodem przy v30 km/h (zagapienie) ,wymieniłem maskę, komplet chłodnic, wzmocnienie czołowe ,lampy,belka była nietknięta,uszkodzenia były tylko powierzchowne ,główna konstrukcja jak podłużnice ,wózek nie tknięte ,żadna poduszka nie wystrzeliła ,pasy nie spracowały.
    po złożeniu auto ładnie odpaliło ale zaraz pojawił się sygnał dżwiękowy i lampka ostrzegawacza przegrzania silnika i rusza wentylator, przy wyłączonej klimie też. Właściwie wentylator rusza już po przekręceniu kluczyka w pozycję II, silnik pracuje w trybie awaryjnym tylko do 3000obr/min,wymieniłem czujnik temp ten w termostacie i tą kostkę sterującą na przodzie chłodnic, w czasie diagnozy komputerowej jest łączność z modułami ale poza silnikiem ,więc nie mogę komputerowo go zdiagnozować ,rozbierałem jeszcze ze dwa razy cały przód ,żeby go przejrzeć,nic nie znalazłem ,na początku były tylko uszkodzone powierzchownie przewody od tej kostki na przodzie chłodnicy ,ale zostało to zaizolowanie.

    proszę o pomoc- sugestie

    pozdr
  • Poziom 38  
    Sprawdź ciągłość przewodów tych które były uszkodzone.
  • Poziom 15  
    Przewody były uszkodzone powierzchownie ,izolacja tylko delikatnie podcięta przez zgnieciony pas górny,zdjąłem starą taśmę izolacyjną aż do rozgałęzienia ,przejrzałem i na nowo zaizolowałem .
  • Poziom 38  
    A tam nie ma czujnika w chłodnicy?
  • Poziom 15  
    nie ma czujnika w chłodnicy ,jest w chłodnicy od klimy ,i jest w obudowie termostatu,przed chwilą znowu go rozebrałem i przeglądam ,na razie bez rezultatu ,nawet komputer rozpinałem ( oczywiście aku jest odłączony) najgorzej że po przekręceniu kluczyka w 2 położenie od razu rusza wentylator ,rozpinam po kolei wszystkie czujniki a on dalej pracuje ,przestaje po rozłączeniu kostki w urządzeniu na chłodnicy ale to normalne bo z tego jest zasilany wentylator.
  • Poziom 38  
    Na sterowniku wentylatora powinieneś mieć 6 przewodów 2 zasilania (+) ewentualnie jedno po zapłonie , masę oraz sterowanie z ecu silnika. Sprawdź zasilania oraz ciągłość przewodu od ecu ( żółto niebieski przewód ) pin 45 C.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ciekawe jaką temperaturę widzi sterownik silnika ale skoro brak diagnostyki to lipa.
    Nie próbowałeś wpiąć się bezpośrednio w sterownik z diagnostyką możę can masz uwaloną.
  • Poziom 15  
    między tym żółto-niebieskim wychodzącym ze sterownika wentylatora a pinem 45 - przewód pomarańczowo-niebieski w ecu nie ma przejścia (ciągłości )

    Dodano po 3 [minuty]:

    piotrekwoj1 napisał:
    Nie próbowałeś wpiąć się bezpośrednio w sterownik z diagnostyką możę can masz uwaloną.


    nie wiem jak to zrobić ,jak sprawdzić

    Dodano po 17 [minuty]:

    ziutus napisał:
    między tym żółto-niebieskim wychodzącym ze sterownika wentylatora a pinem 45 - przewód pomarańczowo-niebieski w ecu nie ma przejścia (ciągłości )


    pomyłka -podpinałem pod pin 45 ale w komputerze od ASP
    między pinem 45 w ECU a zółto niebieskim jest przejście .
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Ciekawe jak między czujnikiem temp a ecu sprawdzę piny i Ci podam.
  • Poziom 15  
    Jak odciąłem ten zółto niebieski przewód przy sterowniku wentylatora to wentylator przestał chodzić ,ale po uruchomieniu silnika jest dalej sygnalizacja świetlna i dzwiękowa o przegrzaniu silnika ,wynika z tego, że sterownik dostaję błędne dane może z jakiegoś czujnika i od razu załącza wentylator i silnik wchodzi w tryb awaryjny ,żeby nie uległ uszkodzeniu.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Dokładnie tak jak pisze, ale tam jest jeszcze czujnik temperatury oleju zintegrowany z czujnikiem poziomu oleju wiec może ten szwankuje i daje błędne sygnały do ecu piny czujnika płynu to D27, D36 a piny czujnika temperatury i poziomu oleju to D15, D5, D16. Prawdopodobnie te dwa ostatnie to temp.oleju.
    Co do diagnostyki na krótko to pin C40 ecu=pin nr 3 wtyczki obd2 oraz C28 ecu=pin nr7 wtyczki obd2 do tego jeszcze zasilanie i masa na wtyczkę i tyle.
  • Poziom 15  
    Wczoraj musiałem auto poskładać, bo na dziś było potrzebne, ale jak wróci to będę sprawdzał dalej. Bardzo dziękuje za dotychczasową pomoc dla Piotrekwoj1. A jak sprawdzić ciągłość przewodów złącza diagnostycznego ?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Tak samo jak i wszystkie inne przewody. Odłącz złącze od ecu i sprawdź pomiędzy ecu a gniazdo obd. A jeśli nie będzie ciągłości to napraw lub wepnij się tak jak podałem wcześniej.
  • Poziom 15  
    a które piny gniazda ECU odpowiadają pinom gniazda złącza diagnostycznego ?
    Nie posiadam schematu .
  • Poziom 38  
    Opisałem dwa posty wyżej.
  • Poziom 15  
    ale tam w złączu diagnostycznym jest dużo więcej przewodów ,
  • Poziom 38  
    Znajdź opis gniazda obd i piny które Ci podałem 3 i 7 to jest diagnostyka na 16 powinno być 12V na 4,5 masa. Te piny wystarczą do diagnostyki tego auta.
  • Poziom 15  
    dopiero dzisiaj mogłem znowu zajrzeć do tego auta ( urlop)
    co do ciągłości przewodów do złącza diagnostycznego z ecu jest ok ,nie ma również zwarć do masy.
    piny czujnika temp. do ecu jest ciągłość, brak zwarć do masy i między sobą ,po podłączeniu czujnika rezystancja 2 K (taka sama jak czujnika nowego ).
    miedzy pinami D5 i D16 jest ciągłość brak zwarć, rezystancja 52k.(?)

    co do diagnostyki ,to tak jak pisałem wcześniej ,można diagnozować wszystko oprócz silnika ,co prawda robię to przez elm 327 ,ale byłem także jeszcze dwa razy na diagnozie sprzętem wysokiej klasy i też nie mogli zdiagnozować silnika.

    odłączałem po kolei piny od ecu D5,D16 i D15 ale po uruchomieniu silnika za każdym razem to samo - czyli sygnał dżwiękowy i wizualny przegrzania silnika.
  • Poziom 38  
    Kolego co do czujnika temp. oleju to nie jest to czujnik rezystancyjny wiec nie wysymulujesz go potencjometrem. Do tego czujnika powinien dochodzić plus minus i na jednym przewodzie wychodzić powinien jakiś sygnał ale jaki nie jestem Ci w stanie powiedzieć. Tak samo jest vw.
  • Poziom 15  
    Tylko czy ten czujnik nie jest tylko czujnikiem poziomu oleju ? na forum mercedesa w wielu wątkach nie ma w opisach funkcji temperatury, mógłbym go podmienić ale dostęp jest utrudniony ( trzeba opuszczać silnik) . ale jak nie będzie już innej alternatywy to tak zrobię.Może jeszcze jakieś pomysły .
  • Poziom 38  
    A możesz go odpiąć chociaż na chwilę i zobaczyć co wtedy będzie się działo. Ja na schematach mam go jako poziom i temperatura oleju.
  • Poziom 15  
    wypiąłem z wtyczki ecu piny D5,D16, i D15 ,po uruchomieniu to samo ,nie ma dodatkowo innej sygnalizacji (np.poziomu oleju)