Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Krups 8261 - Konieczne napełnienie ekspresu (usterka)

Olewcz 24 Lip 2014 16:18 6867 8
  • #1 24 Lip 2014 16:18
    Olewcz
    Poziom 5  

    Witam, przeszukałem forum wzdłuż i w szerz i nie znalazłem rozwiązania palącego mnie (i moich współpracowników) problemu. Ekspres nie trzymał ciśnienia a spod niego lała się woda. Rozkręciłem, obejrzałem i wyczyściłem. Okazało się, ze uszczelki są już mocno zużyte. Zamówiłem nowe. Ekspres po złożeniu działał jeszcze dwa dni. Pracował dużo gorzej - domyślam się, że brud który usunąłem jakoś go doszczelniał.

    Przyszły zamówione uszczelki do tłoka głównego, tłoka kotła i kotła(dolne sitko). Rozkręciłem ekspres raz jeszcze. Wymieniłem uszczelki. Te które pracują w tłoku nasmarowałem smarem silikonowym. Skręciłem wszystko do kupy.Od tamtej pory, ekspres po włączeniu pyta o godzinę, następnie przeprowadza auto-test i informuje o konieczności napełnienia ekspresu. Po wyrażeniu zgody pompuje dobrą szklankę wody przez dyszę do spieniania mleka. Następnie znów auto test i tak w kółko.

    Nagrałem filmik pokazujący co dzieje się podczas auto-testu. Tłok kotła delikatnie się obniża, zgarniacz zużytego dropsa kawowego przesuwa się do połowy i wszystko staje. Wyskakuje informacja o konieczności napełnienia ekspresu.

    http://youtu.be/AfSbUZsOfxs

    W między czasie sprawdziłem zawór dwu barowy i filtr za przyłączem wody. Raz jeszcze rozebrałem główny tłok. Sprawdziłem, czy działa i przesuwa się bez zarzutu. Odkręciłem silniczek krokowy i wizualnie oceniłem stan zębatek w dozowniku. Bez rezultatu - ekspres zachowuje się tak samo. Innych podpowiedzi na forum nie znalazłem. Bardzo proszę Was drodzy forumowicze o pomoc. W pracy bez kawy to jak na wojnie bez karabinu :-D Pozdrawiam!

    1 8
  • #2 25 Lip 2014 11:47
    Olewcz
    Poziom 5  

    Załączam kolejny filmik, może będzie pomocny. Czy winny może być przepływomierz?

    http://youtu.be/byhvE9ADh84

    Korzystając z instrukcji serwisowej, którą załączam wszedłem do menu serwisowego aby sprawdzić działanie tłoka.

    Najpierw ustawiłem dystrybutor w pozycji startowej, następnie przestawiałem go o kolejny krok, za każdym razem próbując uruchomić pompę (wchodząc do pozycji pompa i zaznaczając On/Off). Nic się nie działo. Dodatkowo dziwnym jest druga opcja w pozycji "Pompa", gdzie zamiast opuszczenie siłownika widnieje "Usterka systemu". Po wybraniu jej całe menu się zawiesza i nie reaguje. Pomaga dopiero odłączenie zasilania. Jak prawidłowo przeprowadzić sprawdzenie pracy tłoka?

    Krups 8261 - Konieczne napełnienie ekspresu (usterka) Krups 8261 - Konieczne napełnienie ekspresu (usterka)

    4
  • #3 26 Lip 2014 23:14
    Olewcz
    Poziom 5  

    Spędziłem kolejny wieczór pracując przy ekspresie - nadal nie chce działać. Okazało się, że pompa w trybie serwisowym nie chciała pracować z uwagi na otwarty obwód na wyłączniku switch pojemnika na fusy. Pojemnik należy wysunąć aby wejść do trybu serwisowego, ale później nie zapomnijcie go wsunąć. Po zamknięciu obwodu mogłem pobawić się, sprawdzając po kolei wszystkie elementy ekspresu. Młynek, grzanie - bez zarzutu.

    Pompa w trybie serwisowym działa i pompuje. Tłok obniża się w trzecim "kroku" dystrybutora. Zauważyłem jednak, że obniża się bardzo wolno. Podczas pracy tłoka nigdzie nie cieknie woda. Dla świętego spokoju zdemontowałem jeszcze raz zaworek dwu-barowy i jego elementy umieszczę na noc w kwaśnej wodzie(aby usunąć ewentualny kamień). Jutro wszystko wyczyszczę i elegancko posmaruję smarem spożywczym. Może zaworek jest winny. Może ktoś ma inne pomysły albo wskazówki? Dlaczego ekspres chce się wciąż napełniać? Czy możliwym jest zapowietrzenie ekspresu? Sam już nie wiem.

    Wracając do pozycji początkowej dystrybutora tłok prawidłowo podnosi się, dolne sitko razem z nim, ramię zgarniające "dropsa" zużytej kawy zagarnia. Nie wiem, w którym położeniu dystrybutora co się napełnia - a szkoda, bo mógłbym po kolei wszystko przetestować.

    1
  • #4 27 Lip 2014 10:21
    Olewcz
    Poziom 5  

    Dobra wymiękam. Mój czas jest cenniejszy od poronionych ambicji. Jutro zawożę to diabelskie nasienie do serwisu. Chcę się w końcu napić kawy.

    0
  • #5 21 Sie 2014 23:18
    matizk
    Poziom 9  

    Hej! Może jestem ciemny, ale siedzę już 2 godziny przed ekspresem (mam EA8050) i nie mogę wejść w żadne menu serwisowe (ani AS1, ani AS2). Jak wchodzisz do tych menu? Czy kolego masz ekpres włączony (w trybie gotowości)?
    Wciskająć PROG + obracając pokrętło + wciskanie OK nic nie daje.

    Gdy próbuje wejść do drugie menu, też nic mi się nie dzieje. Próbowałem włączać wtyczkę zasilania do prądu, uruchamiać ekspress z przycisku.

    Czy mogę liczyć na porady jak uruchomić to menu?

    1
  • #6 22 Sie 2014 10:03
    Olewcz
    Poziom 5  

    Żeby wejść do menu serwisowego należy wyciągnąć pojemnik na fusy, włożyć wtyczkę ekspresu do kontaktu trzymając stale wciśnięty przycisk na środku pokrętła.

    Jeszcze tłumacząc co było przyczyną usterki w moim ekspresie. Zapchany był dystrybutor. Tu mam uwagę do wszystkich, którzy na własną rękę naprawiają swój ekspres. Warto rozkręcić to dziadostwo i dobrze oczyścić w przypadku problemów podobnych do moich (z przepływem wody). Nie bójcie się, że coś przesuniecie lub rozregulujecie - producent tak to skonstruował, że nie idzie tego później źle złożyć (mam na myśli te trybiki sterujące itd.). Ja tego nie zrobiłem bo nie podejrzewałem, że mogło się w dystrybutorze coś stać i trochę się bałem zepsuć bardziej. Jeden z odpływów z dystrybutora okazał się wręcz zacementowany, zaczopowany (ciężko to było wypchnąć nawet śrubokrętem!) - prawdopodobnie z uwagi na zaniedbane odkamienianie. Koszt w serwisie 390zł. Mając dzisiejszą wiedzę zrobiłbym to sam. Dziś ekspres działa i robi kawę, ku radości wszystkich w moim biurze ;-)

    Jeśli moje wywody były pomocne to proszę o kliknięcie "Pomógł" :-) Dzięki!

    8
  • #7 23 Sie 2014 16:48
    matizk
    Poziom 9  

    Dzięki za rady. Ostatecznie udało mi się wejść do menu serwisowe i zobaczyłem co trzeba.

    Jednak dręczy mnie jeszcze jedna rzecz. Ostatnio miałem problemy ze spienianiem mleka - powód - brak pary. Ekspres dawno nie pytał o odkamienianie, więc próbowałem wymusić odkamienianie (tak jak się robi czyszczenie), jednakże nie widziałem takiej opcji w menu ekspresu.
    Ekspres wysłałem do serwisu, ale mi gwarancji nie uwzględnili bo miałem niezarejestrowany w elektronice filtr. Jak ekspres wrócił podłączyłem go ponownie i ku mojemu zdziwieniu w ustawieniach ekspresu: PROG -> Serwis pojawiła się opcja odkamieniania. Ekspres odkamieniłem, para znowu spienia mleko.

    Niestety po odkamienieniu znowu opcja wymuszenia odkamienienia znikła i jak mi się problem pojawi ponownie nie wiem co zrobić? Czy ta opcja wymuszenia odkamienienia pojawia się z czasem zrobienia określonej liczby kaw? Czy jednak istnieje jakaś możliwość aktywacji opcji wymuszenia odkamienienia?

    Miał ktoś, kiedyś taki problem?

    0
  • #8 24 Sie 2014 08:47
    Olewcz
    Poziom 5  

    Ta opcja jest na stałe w menu. Jeśli jej nie masz to masz jakiś felerny ekspres. Oprócz odkamieniania jest jeszcze dostępne płukanie i coś jeszcze. Proponuję Ci zalej ekspres wodą z kwaskiem cytrynowym i puść mu kilka razy płukanie. Później zalej zwykłą wodą i zrób to samo. Powinno pomóc. Po dodaniu kwasku do wody kamień jest rozpuszczany z uwagi na niskie pH - podobnie jak w czajniku. Myślę też, że krótkotrwały zabieg tego typu nie naruszy uszczelek.

    0
  • #9 19 Paź 2014 13:20
    twido_p
    Poziom 1  

    Dzięki za instrukcję sewisową, bardzo pomocna.

    0