markslew wrote:
Temat jest mi dobrze znany. Chcesz - do swojego auta lej ale nie polecaj tej metody i poinformuj o swoich zabiegach przyszłego nabywcę Twojego samochodu. Ten olej się nie nadaje i koniec dyskusji. Nie był przebadany ani jako dodatek do paliwa ani pod kątem produktów spalania. Zwyczaj wziął się ze starych diesli na pompie wtryskowej, gdzie jeszcze miało to rację bytu. Zrozumiałbym jeszcze nowoczesny, syntetyczny olej do 2T ale nie Mixol. Zresztą w przytoczonym przez Ciebie tekście również potwierdzają, że Mixol do CR z DFP się nie nadaje:
Quote: Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.
Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.
Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.
Są natomiast dodatki dedykowane do silników wysokoprężnych, które sam stosuję i polecam szwedzki Black Arrow Diesel Skydd.
...ale nie o tym temat - stosowanie dodatków myjących do paliwa jest ryzykowne i powinno się wiązać z wymianą filtra paliwa (kiedy ostatnio go wymieniałeś) ale teoretycznie jest szansa, że pomoże na blokujący się zawór regulacji ciśnienia (jeśli rzeczywiście to jest przyczyną).