Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spadek\zanik napięcia w zapalniczce samochodowej

25 Lip 2014 15:39 3975 24
  • Poziom 8  
    Witam,
    Spadek\zanik napięcia w zapalniczce samochodowej podczas odpalania jest sprawą oczywistą.
    Mam jednak podłączony pod zapalniczkę carpc (raspberry pi) zasilany z ładowarki usb. ( 12v - 5v/2.1A) i podczas odpalania auta komputerek resetuje się z powodu braku prądu.
    Co zrobić w takim wypadku, zastosować jakiś kondensator (jaki?, + jakaś dioda) ? dodatkowy akumulator ?
    pozdrawiam
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 23  
    Witam, przy odpalaniu auta trzeba wyjąć ładowarkę z gniazda zapalniczki. Przy rozruchu samochodu napięcie w instalacji spada do 10,5V i elektronika ładowarki dostaje zmniejszone napięcie z tąd bierze się opisany problem. Pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    Witam
    Pytanie ile układ pobiera prądu. Wtedy dobrać kondensator np 10000uF i testować - w szereg dioda prostownicza, żeby prąd nie uciekał z powrotek przy odpaleniu.
    Pozdrawiam
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 23  
    Nie chciałbym podawać tego typu podpowiedzi, ze względu na łączenie jakichś dodatkowych prowizorek, które komplikowałyby życie. Na razie proponowałbym podmianę innej ładowarki (innego typu) ponieważ z doświadczenia wiem że różnie one się zachowują przy skokach napięcia wejściowego i powodują resetowanie urządzeń podłączonych do nich.
  • Poziom 8  
    Sprawdziłem 4 inne ładowarki ale efektów brak,
    Ładowarka pobiera max 2A - 5V - jak wyliczyć pojemność kondensatora ?
  • Poziom 16  
    Kondensator nie pomoże, bo utrzyma napięcie tylko na chwilę, poza tym puścisz przez diodę, która też spowoduje spadek napięcia. Lepiej sprawdź, jakie masz napięcie w gnieździe zapalniczki i czy nie jest wewnątrz wypalone.
  • Poziom 8  
    Gniazdo jest jak nowe.
    Napięcie przy wyłączonym silniku ok 12,5v
    na zapłonie z włączonym radiem ok 12,0v
    podczas odpalania spada do ok 10v a przynajmniej tyle pokazuje multimetr, pewnie jest jeszcze mniej.
  • Poziom 16  
    To jedynym rozwiązaniem wg. mnie jest zastosowanie małego akumulatora żelowego z diodą od strony instalacji.
  • Poziom 8  
    Taki akumulatorek żelowy może być zamontowany w kabinie samochodu?
    Co na to alternator?
    Czyli dioda od strony instalacji samochodu, akumulatorek, gniazdo zapalniczki i wszystko ?
  • Poziom 16  
    Może być w kabinie i w każdej pozycji, nie wyleje się i nie śmierdzi, polecam firmy Vipow. Dioda po to żeby się prąd nie cofał do instalacji samochodu podczas rozruchu.
    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

    Najlepiej nie ładuj tego akumulatora przed założeniem żeby go nie przeformatować.
  • Poziom 8  
    akumulator kupiłem dzisiaj rano dokładnie firmy Vipow 0,8Ah oraz zwykłą diodę prostowniczą taką zwykłą okrągłą.
    Nic się nie stanie jak dwa akumulatory będą połączone na stałe ? (oczywiście przez diodę) ??
    Diode założyć tylko na "plusie" czy na "minusie" też ?
  • Poziom 16  
    na plusie wystarczy, taka zwykła dioda będzie się grzała i może się spalić, nie bez powodu zaproponowałem mocną diodę z przykręceniem do radiatora.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jakie to auto?
    W niektórych autach zapalniczka jak i inne zbędne odbiorniki są odłączane na czas kręcenia rozrusznikiem.
    Raczej to o to chodzi a nie o spadek napięcia.
  • Poziom 8  
    podpinałem się bezpośrednio pod akumulator i efekt był ten sam
    mondeo mk3
  • Poziom 5  
    Witam. Problem jest tego tupu że kupiłem sobie przewód z wejściem na zapalniczke (coś takiego jak na dołączonym zdjęciu) jest tam tylko plus i minus a u siebie w golfie 4 mam 3 przewody i niewiem czy coś źle podłączyłem ale zapragnąłem mieć właśnie takie drugie gniazdo w aucie więc podpiołem sie do wtyczki od orginalnej zapalniczki i pojawił się problem tego typu że w dorobionej wtyczce zanika tj. zmniejsza sie jakimś cudem napięcie (bo mam tam podłączony rejestrator jazdy) i jak auto stoi bez odpalenia to wszystko dziala poprawnie a po odpaleniu po minucie wyłącza mi sie rejestrator a dioda od jego zasilania bardzo słabo świeci. Problemu niema gdy podłącze sie do orginalnej wtyczki zapalniczki w golfie. W czym może być problem?
  • Moderator Samochody
    W tandetności tego gniazda. Przez takie chińskie śmieci to można nawet spalić samochód.
  • Poziom 39  
    Jaznbu napisał:
    kupiłem sobie przewód z wejściem na zapalniczke (coś takiego jak na dołączonym zdjęciu) jest tam tylko plus i minus a u siebie w golfie 4 mam 3 przewody

    W gnieździe w samochodzie są 3 przewody, bo jest "+", "-" i podświetlenie gniazda.
    vietu napisał:
    podczas odpalania auta komputerek resetuje się z powodu braku prądu.

    Też tak miałem, jak laptop miał padnięty akumulator wewnętrzny.
  • Poziom 5  
    Zaobserwowałem coś dziwnego. Dorobiłem to gniazdo podłączając je do kostki orginalnej zapalniczki i musiałem coś pomieszać bo w kostce są 3 kable a w tym gniezdzie co dorabiałem były dwa i jaki mam teraz efekt? Mam tam podłączony rejestrator jazdy (bo prąd w zapalniczce mam nawet bez kluczyka w stacyjce) i teraz co sie dzieje: zaswiecam swiatła mijania/postojowe to prąd mi znika w tym dorobionym gniezdzie a jak zgasze to sie pojawia. Niewiem co to sie porobilo. Nierozumiem co ma pokretlo od swiateł do prądu w zapalniczce? A moze pomyliłem minusy ale czemu prąd znika po zaswieceniu swiateł i i pojawia sie po zgaszeniu?
  • Poziom 39  
    Nie wiem jaki w Twoim samochodzie jest sposób załączania świateł, prawdopodobnie przez podanie masy.
    Tak jak pisałem w poprzednim poście do oryginalnego gniazda zapalniczki (3 przewody), podane jest zasilanie gniazda (plus i minus - masa) oraz podświetlenie, które w momencie włączania oświetlenia, jest prawdopodobnie łączone z masą (podanie masy) i to by wyjaśniało to
    Jaznbu napisał:
    czemu prąd znika po zaswieceniu swiateł i i pojawia sie po zgaszeniu

    Wśród tych trzech przewodów poszukaj przewodu trwale połączonego z masą oraz przewodu na którym jest napięcie po załączeniu świateł i do tych przewodów podłącz gniazdo dodatkowe.
  • Poziom 5  
    Tylko właśnie chodzi o to że w tym dodatkowym gnieździe też chce mieć tak jak w orginalnej zapalniczce prąd cały czas (nawet po wyjęciu kluczyka mam prąd)a nie dopiero po przekręceniu pokrętła od świateł.
  • Poziom 39  
    Kolego źle to zrozumiałeś co napisałem. Nie znam tej tego samochodu i instalacji, ale prawdopodobnie masz w gniazdku oryginalnym przed załączeniem masz świateł masz dwa plusy i jedną masę. Po załączeniu świateł (podaniu masy wyłącznikiem świateł) znika na jednym przewodzie plus (napięcie), a na drugim nie znika. Ten przewód na którym nie znika napięcie po włączeniu świateł oraz przewód masowy z dodatkowym gniazdkiem.
  • Poziom 5  
    No bo tam jest jeszcze podswietlanie zapalniczki i pewnie do tego ten trzeci kabel. No nic jakoś to znajde metodą prób i błędów bo niemam miernika
  • Poziom 39  
    Jako próbnik wystarczy zwykła 5W żarówka. Jeden koniec podłączony do masy, a drugim końcem szukamy plusa i eliminujemy przewód ze znikającym plusem (gaśnie żarówka) po załączeniu świateł.
  • Moderator Samochody
    Po co miernik? W ręku laika i tak jest kompletnie bezużyteczny. Po samym przekroju przekroju widać co od czego. 2 grubsze, czerwony plus, brązowy masa, jeden cieńszy jakiś szary lub niebieski podświetlenie.
  • Poziom 5  
    No dzieki Panowie za pomoc. Czyli wg powyższego to moje gniazdo mam podłączyć do czerwonego czyli plusa i do masy? A ten kabel od podswietlenia zostawic w spokoju?