Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szafy RackSzafy Rack
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 M50B2nv 2.0 R6 - Brak zasilania wtrysków po swapie

25 Lip 2014 17:54 7083 27
  • Poziom 13  
    Witam, jakis czas temu posypał mi sie silnik M50B20 bez vanosa, kupilem wiec drugi prawie kompletny silnik i złozylem wszystko do kupy. Zaznaczam,ze oba silniki pracowały na takich samych wiązkach i sterownikach dlatego tez nie ruszałem swojej wiązki ani DME. Problem polega na tym,ze wiazke mialem opisana i niby wszystko dobrze pospinałem jednak wtryski nie otwieraja sie, czasami poleci jakas kropelka paliwa lecz nie mgiełka pozatym w ogole ich nie slychac. Pompa paliwa podaje, iskra jest, podmienilem juz cała listwe wtryskowa z regulatorem cisnienia i nadal nic.

    Słyszałem,ze wtryski mozna sprawdzic tylko oscyloskopem lub dioda 12v. Nie mialem takiej akurat pod ręką więc próbowałem zarówka 5w 12v ale nie swieciła ani troszke przy probie rozruchu. Miernik natomiast pokazywał ok 1.5v po czym napiecie spadało do zera.

    Nie jestem super elektrykiem ale wpadlem na pomysl,zeby sprawdzic ciągłość wiązki więc jeden wtyk na mase wtryskiwacza (sa sterowane masa a plus jest wspolny od przekaznika dme) a drugi wtyk na kosc od sterownika i wyszło coś takiego :

    wtrysk 1 pin 3 (pierwszy od chłodnicy)
    wtrysk 2 pin 5
    wtrysk 3 pin 4
    wtrysk 4 pin 33
    wtrysk 5 pin 31
    wtrysk 6 pin 32 (sciana grodziowa)

    Sprawdzając plusa z wtrysków obwód zamyka sie na pinach 2,29,54,87,86 kiedy wtryski są sciągniete z listwy zasilającej a kiedy sa podłączone (listwa wtryskowa z tym korytkiem na przewody zasilajace) to obwód z plusa zamyka mi sie na jeszcze kilka innych pinach,ktorych nie zapisałem.

    Ma ktoś moze opis pinów dla sterownika motronic 3.1 najlepiej po polsku ? Nie moge nic znalezc a jak juz znajde to nie wiem czy to motronic 3.1 czy jakis simens z vanosem..
  • Szafy RackSzafy Rack
  • Szafy RackSzafy Rack
  • Poziom 13  
    Gazu nie ma, nigdy nie bylo, dzieki za opis jutro przeglądne
  • Poziom 13  
    czerwono biały, wychodzi z przekaznika sterownika lub pompy paliwa, juz sam nie pamiętam. Na tym przewodzie jest +12v po stacyjce. Problemem jest masa, prawdopodobnie sterownik nie podaje masy na wtryski. Sprawdzałem miernikiem i zarówką, zarowka nie swiecila a miernik max pokazal 2.6v i napięcie zaczeło spadać.

    zona189 to jest niepełny opis :) masz moze reszte ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    EsTeWuAzIoM napisał:
    czerwono biały, wychodzi z przekaznika sterownika lub pompy paliwa, juz sam nie pamiętam. Na tym przewodzie jest +12v po stacyjce. Problemem jest masa, prawdopodobnie sterownik nie podaje masy na wtryski. Sprawdzałem miernikiem i zarówką, zarowka nie swiecila a miernik max pokazal 2.6v i napięcie zaczeło spadać.

    zona189 to jest niepełny opis :) masz moze reszte ?


    p.s. nie dopatrzyłem... wszystko ok, czyli to normalne ze obwód zamyka mi sie na +12 zasilanie wtryskow z pinami np 86 87 itd bo to jest na jednej lini tak ? Dodam,ze jesli wtryski sa podłączone to proba miernikiem na dzwiek pojawia sie na kilku innych pinach.

    Sorry ale nie jestem mechanikiem ani elektrykiem więc moge pisac bzdury.

    Dzieki wielkie za odpowiedz
  • Poziom 43  
    Skoro nie daje masy to dme nie kluczuje, odpytaj błędy.
    Może ma coś na rzeczy i nie pozwala.

    Pozatym na pewno powpinałes dobrze kostki czujników wału i wałka?
    I mase na przodzie silnika?
  • Poziom 13  
    Masa na przodzie silnika sprawdzona 10 razy. wtyczki zamienialem i nic to nie dało. Na forum bmw podpowiadali mi,ze mogl byc tam wczesniej osprzet simensa wiec czujniki walu i walka do wymiany na boscha, mam takie na podmiane. Podmienilem czujnik walka i nic. Mordowalem sie z czujnikiem walu ale zapiekł sie na dobre i musze go czyms wydrzeć. Czujniki pasowaly do mojej wiązki, opir czujnikow byl taki sam jak tych moich ze starego silnika. Jak kupilem silnik dostalem tez sterownik boscha niby z tego silnika ale nigdy nie wiadomo jak bylo. Podmienie ten czujnik walu jeszcze jak znajde chwile.


    Posiedzialem dzis chwile przy aucie. Na pierwszy ogien wylecial czujnik polozenia wału,ktory mimo oporu ok 545 ohm (norma to 540 +/-10% przy 20st) byl wadliwy. Po wymianie wtryskiwacze zaczeły działać, puszczają mgiełke przy kręceniu ale silnik nadal nie zapala ! Wyleciały swiece, zalozylem z mojego starego silnika ale bez efektu. Silnik nie chce zaskoczyc... Zaskoczyl tylko przy pomocy plaka, z tym,ze prawie sam sie zapaliulem jak wyrzuciło ogien z kolektora :)


    Z tego co widze,to mam pokruszony dolny kołniezyk na kapturkach od swiec, opór wynosi od 1,3 kohm do 1,8 kohm to nie za duzo ?
    Cewki tez sa z mojego starego silnika, przed swapem silnik pracowal równo, nie falował nie kaszlał itd.
  • Poziom 13  
    Dodam,ze sprawdzałem te wtryski diodą 12v i mrugała.
  • Poziom 13  
    100%, doprowadzenie paliwa na przodzie silnika, paliwo przeplywa przez listwe pozniej regulator i za nim powrót
  • Poziom 13  
    aaa i własnie nie mam manometru... Dzis kupiłem nowe fajki na swiece boscha bo moje sa pokruszone i stare moze jest jakies przebicie. Zamowie tez swiece bo na miejscu nie mieli takich jakbym chcial, naladowalem tez dobrze akumulator zeby wykluczyc wszystkie mozliwosci. Zobaczymy jutro lub pojutrze jak podejde do auta
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ogień z kolektora świadczyłby raczej o nieprawidłowej kolejności zapłonu, inaczej mówiąc pomieszane kolejności przewodów od cewek. Odepnij cewki i zobacz miernikiem, która ma iść, na który pin sterownika.
  • Poziom 13  
    Pawel wawa napisał:
    Ogień z kolektora świadczyłby raczej o nieprawidłowej kolejności zapłonu, inaczej mówiąc pomieszane kolejności przewodów od cewek. Odepnij cewki i zobacz miernikiem, która ma iść, na który pin sterownika.


    Raczej małe szanse. Nie wyciągałem wiązki ani listwy wtryskowej, wszystko bylo spięte razem. Kazdy przewód miał swoją długość i szedł do odpowiedniego cylindra. Po za tym przewody byly "polożone" w takich plastikowych listewkach i bardzo mała szansa zeby sie przemiesciły bo gdyby tak było, tov nie mógłbym normalnie ułozyc przewodów.

    Plakiem walilem prosto w przepustnice zeby nie załatwić przepływki.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Pawel wawa napisał:
    Ogień z kolektora świadczyłby raczej o nieprawidłowej kolejności zapłonu, inaczej mówiąc pomieszane kolejności przewodów od cewek. Odepnij cewki i zobacz miernikiem, która ma iść, na który pin sterownika.


    Raczej małe szanse. Nie wyciągałem wiązki ani listwy wtryskowej, wszystko bylo spięte razem. Kazdy przewód miał swoją długość i szedł do odpowiedniego cylindra. Po za tym przewody byly "polożone" w takich plastikowych listewkach i bardzo mała szansa zeby sie przemiesciły bo gdyby tak było, tov nie mógłbym normalnie ułozyc przewodów.

    Plakiem walilem prosto w przepustnice zeby nie załatwić przepływki.
  • Poziom 13  
    Z czystej ciekawosci próbowałem dzis z nowymi fajkami, niestety nie pali nadal. Jutro powinny przyjsc swiece, wybrałem Denso T20KK. Mam nadzieje,ze wkońcu ruszy.

    Jeżeli nie ruszy gdzie jeszcze szukac ?
    Moge podmienic listwe wtryskową z regulatorem na druga sprawną 100%
    Czujnik połozenia wałka rozrządu
    Sprawdzić cisnienie na listwie (jeżeli będę miał czym)
    Podmienić cewki (aktualnie mam ze starego silnika,pracował równo bez problemów)


    Zaczynam sie bać,ze silnik nie ma komnpresji, jak bardzo silnik musi być zarżnięty,zeby w ogole nie zapalić ?

    Pawel wawa Co może być przyczyną nieprawidłowej kolejności zapłonu,wykluczając pomieszanie kabli od cewek ?

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Z czystej ciekawosci próbowałem dzis z nowymi fajkami, niestety nie pali nadal. Jutro powinny przyjsc swiece, wybrałem Denso T20KK. Mam nadzieje,ze wkońcu ruszy.

    Jeżeli nie ruszy gdzie jeszcze szukac ?
    Moge podmienic listwe wtryskową z regulatorem na druga sprawną 100%
    Czujnik połozenia wałka rozrządu
    Sprawdzić cisnienie na listwie (jeżeli będę miał czym)
    Podmienić cewki (aktualnie mam ze starego silnika,pracował równo bez problemów)


    Zaczynam sie bać,ze silnik nie ma komnpresji, jak bardzo silnik musi być zarżnięty,zeby w ogole nie zapalić ?

    Pawel wawa Co może być przyczyną nieprawidłowej kolejności zapłonu,wykluczając pomieszanie kabli od cewek ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Inna pinologia sterownika, pozamieniane piny. Ja bym sobie lampą stroboskopową pomigał, ale to wymaga trochę kombinacji z tymi cewkami. Ja mam specjalne przejściówki, dołączam kawałek przewodu zapłonowego i wsio widać.
  • Poziom 13  
    No brak mi juz sił i nerwów. Dzis sprawdzałem wydajnosc pompy, według ksiazki sam naprawiam w 30 sekund ma przetłoczyc litr paliwa a moja przetłoczyła 2 litry. Zastanawie mnie tylko jedna rzecz, czy nie jest tak, ze wydajnosc pompy a cisnienie jakie osiaga to dwie rozne rzeczy ? Moze byc tak,ze cisnienia brak ? Paliwo mi nie wraca do baku, tzn krece rozrusznikiem pompa tłoczy a na powrocie suchutensko.

    Strumien swiadomosci swia Nie strasz mnie prosze ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    EsTeWuAzIoM napisał:
    Paliwo mi nie wraca do baku, tzn krece rozrusznikiem pompa tłoczy a na powrocie suchutensko.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Zmierz ciśnienie paliwa na zasilaniu manometrem.
  • Poziom 13  
    Noo i własnie znów bede musiał pare groszy wyrzucic. Wiem,ze pytanie moze troszke nie na miejscu ale jaki manometr mam kupic ? I ile musze na niego wydac ? Zastanawiam się tez nad czyms do pomiaru cisnienia spręzania, moze sie przydac...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Hobbistycznie czy do warsztatu?
  • Poziom 13  
    Raczej hobbistycznie, moze sie przydac w przyszłości jeśli znów bedą cyrki. Lubie sam naprawiac auto bo sie przy tym ucze ;)
  • Poziom 13  
    Zdecydowanie za drogi :) Czy cos takiego wystarczy ? Dobrze rozumiem ? Tym mozna zmierzyc cisnienie cieczy jak i kompresje w silniku ? Nr aukcji 4421887353
  • Poziom 13  
    Problem rozwiązany. Gdybym miał pod ręką manometr to odpaliłbym auto odrazu po włożeniu silnika. Pompa paliwa połączona jest plastikowo-gumową rurką która wychodzi ze zbiornika, na dole była stara tetrytka,ktora pusciła. Zaraz nad pompa paliwa w zbiorniku robiła się fontanna.

    Po rozgrzaniu silnik dosc mocno falował a dzis załozyłem drugi sterownik i na tym auto pracuje dobrze. Jutro odpowietrze sprzęgło i jazda próbna.

    Dziękuje wszystkim za cenne rady
  • Poziom 43  
    To może dodam ze koło pasowe z M52 jest takie samo jak w M50 ale cykl zapłonów jest przesunięty o 120' Co powoduje niezłe zamieszanie i właściwie można się wpakować nieźle .

    Także trzeba uważnie patrzeć na otwór ustalający i przerwę w impulsatorze.