Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

(duplex) - radio dwukierunkowe

25 Lip 2014 19:31 1197 6
  • Poziom 2  
    Witam, jestem zielony jeśli chodzi o radiotechnikę, dużo czytałem i wiem że połączenie 3 krótkofalówek ze są aby każda mogła nadawać i odbierać w jednym czasie to kosztowna sprawa. Myślę nad stworzeniem systemu komunikacji radiowej dla sędziów, w ostateczności krótkofalówki z funkcją VOX wystarczą, ale czy jest możliwość zrobić tak aby krótkofalówka pierwsza mogła odbierać i nadawać a druga z 3 odbierać i na zmianę nadawać. Problem wygląda tak że gdy sędzia główny użyje gwiizdka funkcja VOX uruchomi nadawanie i wtedy asystent nic nie może powiedzieć. Doczytałem gdzieś że duplex przy 2 radyjkach to nie jest aż taki problem. Czekam na podpowiedzi
  • Poziom 15  
    To tak jak z porozumiewaniem się przez długą metalową rurę. Jeśli oboje krzyczą równocześnie to się zagłuszają. Musi być tyle rur ile mówiących w danej chwili. W radiofonii taką rurą jest częstotliwość nośna lub rozmowa kodowana cyfrowo na jednej częstotliwości. W telefonach komórkowych można prowadzić rozmowę z wieloma osobami na raz bo kodowanie jest cyfrowe. Inaczej następuje chaos i jeden szum.
  • Poziom 2  
    Rozumiem, czyli potrzebowałbym " 2 rury " jedną ma główny, który nadaje nią raz do jednego asystenta raz do drugiego, a drugą na zmiane używa asystent pierwszy bądź drugi, o ile dobrze rozumiem.

Na samym "początku" bycia na tym Forum jest regulamin, który zaakceptowałeś przy rejestracji jako "coś" co będziesz "stosował".
    Popraw wpis aby był zgodny z regulaminem pkt 3.1.13.
    [SP5ANJ]
  • Poziom 15  
    Prawie dokładnie tak. Wszyscy muszą mieć radia z dwoma częstotliwościami lecz przy 3 osobach nie może być sytuacji aby dwie mówiły równocześnie. Jedna częstotliwość jest do mówienia a druga do słuchania.
  • Poziom 2