Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa C pomoc przy klimie -

grzesiek220890 25 Jul 2014 21:24 3849 18
Tespol
  • #1
    grzesiek220890
    Level 8  
    Panowie pomocy Opel Corsa C 1.7 DTI klima manualna sprawdzona szczelnosc i nabita nie startowała nadal wiec mechanik wymienil czujnik cisnienia klimatyzacji, na kompie wyskoczył bład ze komputer nie widzi połaczenia z tym czujnikiem. Pojechałem do elektryka sprawdzil napiecie na sprezarce nie ma zadnego...po wcisnieciu guzika klimy nie dzieje sie absolutnie nic. Niewiem juz gdzie mam szukac bezpieczniki wszystkie sprawne, ale dlaczego nie ma napiecia na sprezarce po zalaczeniu klimy? wiatrak rowniez nie startuje pomocy bo inni rozkladaja rece...
  • Tespol
  • #2
    ziempiotr
    Level 17  
    Zmień elektryka :)
    Tam jest prosty udał elektryczny miernik i jak pop sznureczku dojdziesz
  • #3
    grzesiek220890
    Level 8  
    mam miernik szukałem po kablach od sprezarki i doszedlem do puszki z bezpiecznikami dotykam bezpiecznika prad jest dotykam przekaznika prad jest a w kablu cisza nie ma najmniejszego przetarcia...
  • Tespol
  • #4
    guard10
    Level 28  
    Witam podmień przekażnik ,sprawdż wysterowanie przekażnika jeżeli to nic nie da spróbuj na krótko na chwilę .Pozdrawiam
  • #5
    grzesiek220890
    Level 8  
    podmienialem przekaznik nadal nic elektronik mowi ze skoro komp nie widzi czujnika cisnienia to klimy nie wlaczy , i ze gdzies chyba jest przerwa w obwodzie no ale jak juz mowiłem sprawdzilem kable do samej skrzynki i sa cale. skupilem sie tez na wtyczce od czujnika klimy jak ja wyciagne to tez nic sie nie dzieje a powinien chyba sie wlaczyc wiatrak?
  • #6
    majsster
    Level 22  
    a teraz wejdź pod auto i zobacz jak wygląda wtyczka od sprężarki :D
  • #7
    grzesiek220890
    Level 8  
    wtyczka od sprezarki jest na gorze 2pinowa nie ma w niej wogole napiecia
  • #8
    grzesiek220890
    Level 8  
    Macie jeszcze jakieś pomysły? Co sprawdzić?
  • #9
    ziempiotr
    Level 17  
    Przy sprężarce sa 2 przewody czarny i brązowy o ile pamietam pod brąz minus pod czarny plus zobacz czy zaskoczy sprężarka. "Takie pyk" Rób to na wyłączonym silniku.
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    grzesiek220890 wrote:
    na kompie wyskoczył bład ze komputer nie widzi połaczenia z tym czujnikiem. Pojechałem do elektryka sprawdzil napiecie na sprezarce nie ma zadnego...


    Czemu tu się dziwić?
    Nie poda napięcia jak nie widzi sygnału z czujnika.
    Takie zabezpieczenie żeby później nie płakać że się kompresor zatarł bo nie było czynnika.
    Usuń przyczynę powstania błędu a wtedy sterownik wysteruje sprężarkę.
  • #11
    grzesiek220890
    Level 8  
    Ale CO moze byc przyczyna powstania bledu skoro czujnik jest nowy kable nie sa przetarte a klima nabita i szczelna. To dlaczego komputer wskazuje ze nie ma łacznosci z czujnikiem cisnienia?

    Dodano po 30 [minuty]:

    ziempiotr POdlaczylem spreżarke na krotko nie wydawała zadnego odgłosu ''takie pyk''
  • #12
    ziempiotr
    Level 17  
    To sprawdź miernikiem cewkę.
    A jakie masz ciśnienie w układzie?
    Za symuluj prace tego czujnika. I będziesz wiedział co go boli.
  • #13
    grzesiek220890
    Level 8  
    niewiem jakie jest cisnienie w ukladzie ale jak naciskam zaworek od klimy to malo reki nie urwie. Niewiem gdzie jest ta cewka nawet, jutro jade do elektronika powinien sobie z tym poradzic zobaczymy

    Dodano po 10 [minuty]:

    ziempiotr jak zasymulowac prace tego czujnika? w niego wchodzi taka kostka 3pin
  • #15
    grzesiek220890
    Level 8  
    Po odłaczeniu wtyczki z czujnika cisnienia przy wlaczonej klimie wentylator od klimy zaczyna sie krecic przez 5 sekund po czym sie wylancza. Sprawdzilem tez wtyczke od tego czujnika jest 3 pinowa i na jednym z pinow jest napiecie dioda w probowce swieci ale bardzo slabo. Jakies sugestie??
  • #16
    grala1
    VAG group specialist
    Wtyczka jest 3 pinowa, jest tam: plus, masa, sygnał PWM.
    Dioda może świecić bardzo słabo bo może być tam zasilanie 5V a przy podpinaniu się pod przewód sygnałowy przy niskim ciśnieniu w układzie dioda będzie się słabiej palić niż po stronie zasilania.
    Najlepiej podpiąć pod sygnałowy przewód oscyloskop i zobaczyć jak wygląda sygnał.
    Można też podłączyć miernik z pomiarem współczynnika wypełnienia.
    Można za symulować czujnik podając na przewód sygnałowy sygnał z generatora ale przydało by się wiedzieć jaka jest częstotliwość na wyjściu czujnika by taką samą podać ale o większym wypełnieniu.
  • #17
    grzesiek220890
    Level 8  
    Witam jest diagnoza nowy czujnik jest do wymiany na nowy i okazala sie spalona cewka od kompresora.
  • #18
    Aleksander_01
    Level 41  
    Takie usterki to się diagnozuje w ciągu dosłownie pięciu minut a nie w pięć dni.
  • #19
    grzesiek220890
    Level 8  
    oczywiscie ale jesli sie pracuje i nie ma kiedy zajrzeć do tego to niestety sie przeciaga