Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Potrzebna porada -zamrażarka Elektrolux EUT1106AW1 kupiona w sklepie int.

cyrograf 25 Jul 2014 22:46 2070 8
  • #1
    cyrograf
    Level 17  
    Witam.W sobotę 19 lipca otrzymałem zakupiony towar tj zamrażarkę
    marki Elektrolux EUT1106AW1.Urządzenie po transporcie odstało w pionie 3
    godziny.Po włączeniu i załadowaniu żywnością zauważyłem na termometrze
    który został włożony że zamrażarka słabo się spisuje(słabo mrozi)od godz
    7 do godz 12 tej i późnej w ogóle się nie wyłączała temperatury w środku
    komory były następujące 9 tej -5 o 10 tej -8 ,11 godz -10.Od godz 12
    temperatury zaczęły iść w plus.Nie wiemy czy to od przegrzania z tyłu
    chłodnicy czy też od nagrzanego kompresora.Aby być pewny pilnie test
    powtórzyliśmy.Maksymalna temperatura jaką zamrażarka potrafi wytworzyć
    to ok 9 stopni.A to dyskwalifikuje urządzenie jako sprawne.Urządzenie
    w ogóle nie wyłącza termostat.Nadmienię że próbowaliśmy ustawić pokrętło
    na"więcej"-bez pozytywnych efektów.
    Z informacji sklepu wynika że do 10 dni możemy otrzymać cały zwrot
    sumy za zamrażarkę.
    Po prostu zauważyliśmy że te
    zamrażarki są składane na chińskich podzespołach(kompresor HUANGUANG).A przy
    zakupie zależało nam aby zamrażarka była wyłącznie na podzespołach
    Elektrolux-a lub innej zachodniej marki.
    Odnośnie nagrzewania się po tych 4 godzinach chłodnica/skraplacz nie grzeje się kompresor dalej pracuje i coraz bardziej się grzeje.Dla mnie jako powiedzmy laika wygląda na blokowanie się układu może przez filterek.Serwis odgórnie mówi o braku gazu...
    Boję się że zamówiony serwis zniszczy ją"rozgrzebie".Tandetnym widać już na łapkach trzymających kompresor gdzie za blaszki zgięte łatwo łamliwe.Nie tzw zawleczki.
    Co możecie poradzić czy oddawać sprzęt do producenta kurierem i jak mi określiła rzeczniczka praw konsumenta powinien zwrócić również za transport(przy reklamacji).Czy też zgodzić się na serwis gwarancyjny.Czy wart jest ten sprzęt sumy 750 zł?Co może według was być przyczyną awarii?
  • Helpful post
    #2
    peter falk
    Home appliances specialist
    Lepiej oddaj. Mniej nerwów dla Ciebie i serwisu, na który zapewne poczekasz ze dwa tygodnie :)
  • #3
    cyrograf
    Level 17  
    Witajcie.Zgodziłem się na serwis gwarancyjny.Nie wiem czy to dobrze.Jak by trzeba było to bonusowo 1 rok gwarancji na wymieniany kompresor. Nie wiem dlaczego mi się trafił najgorszy kompresor HUANGUANG a nie SECOP na przykład który montuje się w innych electrolux-ach.Poza tym jedna kwestia zakupiłem z hurtowni mięso i muszę jakiś sprzęt mieć.Ten electrolux podłączyłem pod programator czasowy aby się nie przegrzał kompresor itd.Piszcie co sądzicie o całej sprawie.
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    cyrograf
    Level 17  
    Witajcie.Sprawa wygląda tak że prosiłem o wymianę na nowy sprzęt.Sklep z którego kupiłem wezwał serwisanta aby zrobił oględziny i doprowadził sprzęt do sprawności.Taka zasada,chociaż się kłóciłem z serwisantem że chce nowy sprzęt. Ale on miał swoje zasadyi podjoł decyzję o wymianie czynnika chłodniczego.Po wymianie okazało się że zamrażarka chłodzi tylko do minimum a nawet więcej.Chciałem wypróbować na ustawienie możliwie maksymalne i się okazuję że ta zamrażarka potrzebuje chyba 2 dni ciągłej pracy aby termostat odłączył kompresor.Nawet dokładnie nie wiem czy 2 dni a może więcej czasu.Tą zamrażarkę wybrałem bo ma dobrą zdolność zamrażania 12 kg/24 h.Pisałem do sklepu o całej sprawie ale chyba mnie bagatelizują a to znana sieć w całej Polsce.Serwisant miał dzwonić wczoraj i nie oddzwonił.Proszę o podpowiedz ile taka zamrażarka potrzebuje czasu pracy od włączenia do stanu maksymalnej temperatury,jaka jest dla niej maksymalna temperatura?
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    peter falk
    Home appliances specialist
    Miałes 10 dni na wymianę sprzętu przez sklep bez łaski. Nie posłuchałeś mojej rady, więc j.w. = czeka Ciebie droga przez mękę.
    Zapisz się w kolejkę do RPK w takim najwyższym budynku na Słonimskiej jeśli jesteś z B-stoku :)
  • #8
    cyrograf
    Level 17  
    Własnie naciskałem sklep o wymianę i tak właśnie wygląda procedura.Te 10 dni to przepis mówiący o oddaniu sprzętu bo np.sprzęt nie podoba mi się.Tu miałem kłopot bo ten sklep to też sieć sklepów internetowych.Musiałbym im dostarczyć na swój koszt sprzęt.Jak dowiedziałem się o kosztach od kuriera to się przeraziłem.Robię tak jak najlepiej się da.W poniedziałek ostatecznie zkonsultuje się z nimi jak i z Rzecznikiem Praw Konsumenta.
  • #9
    cyrograf
    Level 17  
    Witajcie po długim czasie.
    Mam pytanie.W związku że robotnicy budowlańcy wykonali mi właz do piwniczki zamrażarka jest dociśnięta równo ze ściana.
    Nie mogę znaleźć instrukcji ale pamiętam że trzeba troszkę odsunąć dla lepszej cyrkulacji urządzenie od ściany.Aby chłodnica lepiej pracowała.
    W załączniku foto sytuacji.


    Potrzebna porada -zamrażarka Elektrolux EUT1106AW1 kupiona w sklepie int.