Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Audi A8 D2 - Problem z selektorem skrzyni ZF 5HP24A

Przemek82 25 Lip 2014 22:53 2049 2
  • Audi A8 D2 - Problem z selektorem skrzyni ZF 5HP24A

    #1
    Poziom 11  

    Sprawa wygląda następująco: samochód jeździ, nie ma z nim żadnych problemów, ale od czasu do czasu pojawia się problem z przełączeniem biegów. Dokładnie objawia się to tym, że zatrzymuję auto, chcę przerzucić bieg z D na cokolwiek i czuję jakby selektor coś blokowało, ale przy użyciu większej siły da radę zejść do P. Czasem też jest tak, że biegi z D do P zrzuca się jakby bez żadnego oporu, który by je blokował w kolejnych pozycjach selektora - w skrócie przejdą jak w maśle.
    Biegi działają przy tym prawidłowo, zarówno w trybie automatu jak i tiptronic - żadnych stuków, szarpnięć itp. - wszystko gładko i płynnie, tak samo kickdown. Tylko ten selektor.
    Teraz najciekawsze, objaw jest najczęstszy, gdy wcześniej samochód pokonywał duże wzniesienie pod górę i ustępuje jak postoi z pół godziny z wyłączonym silnikiem.
    Solenoid w wybieraku sprawny. Olej na bieżąco wymieniany i zawsze bez opiłków w misce, właściwy poziom. Skrzynia ma ok.250kkm przelotu.
    Drugi problem, w sumie mniej irytujący, selektor w tiptronicu, jazda z delikatnym gazem, ledwo muskanym. Przy wrzucaniu biegu w górę lub dół czuć delikatne szarpnięcie. Natomiast jeśli jedzie się w ogóle bez dotykania gazu lub z gazem mocniej wciśniętym (tak przynajmniej z 10mm od położenia spoczynkowego) biegi przerzucane w tiptronicu płynnie i bez szarpnięć.
    Odnośnie pierwszego sugerowano mi przegrzewanie oleju w skrzyni, na VAGu ma w okolicach 90oC czyli norma i tyle co płyn chłodzący (wspólna chłodnica) i polecano zamontowanie dodatkowej chłodnicy. Tyle że na temat tego rozwiązania krążą różne opinie m.in. że jak stoi się w korku lub wolno jedzie to jednak chłodnica jest wspomagana visco i wentylatorem klimy, więc jednak powyżej tych 90o nie wyjdzie, a dodatkowa chłodnica działa tylko pod naporem powietrza, czyli jest szansa ugotowania skrzyni w korku.
    Jak się na to zapatrujecie koledzy?

    0 2
  • #2
    Poziom 11  

    Widać problem chyba nietypowy, ale mam małą podpowiedź, na którą przypadkiem wpadłem. Jeżdżąc tylko w trybie tiptronic i przeciągając zmiany biegów powyżej 3000 obr./min. i generalnie trzymanie wyższych obrotów pracy silnika powyżej 2000 obr./min. (przy zmianie automatycznej skrzynia utrzymuje 1200~1500 obr./min.) problemu nie ma - selektor przy zrzucaniu z D do P działa tak samo jak przy zimnej skrzyni i silniku.

    0
  • #3
    Poziom 11  

    Faktyczną przyczyną problemu był element odpowiedzialny za selekcję biegów w płycie zaworowej nr ZF 1056 327 173. Po nagrzaniu rozszerzał się i blokował w płycie.
    Odnośnie szarpnięć wystarczyło odłączyć akumulator.

    1