Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie do fachowców - rozkodowanie alarmu fabrycznego

24 Kwi 2005 12:53 3304 2
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie,
    mam problem związany z fabrycznym alarmem samochodowym w Alfie Romeo z 1995, alarm jest produkcji włoskiej firm TRW Sipea - tak przynajmniej jest wybite na plastikowej obudowie; w aucie była instalacja alarmowa, ale brakowało centralki alarmowej, kupiłem taką z rozbitego samochodu (taki sam model) ale okazało się, że odbiornik pilota i centralka są kodowane 4 cyfrowym kluczem, czy jest na forum ekspert który podjąłby się rozkodowania tego alarmu... w odbiorniku pilota jest eeprom szeregowy 93LC46 (128 bajtow) w centralce żadnego eepromu nie widze, obawiam sie, że może być zamkniety w wiekszym chipie, komunikacja między odbiornikiem IR a centralka alarmu jest szeregowa, płytki sa wykonane w technologii SMD; pilot działa, zamyka centralny zamek, ale alarm się nie zalacza...
    posiadam tez dokumentację serwisową ASO dot. kodowania i eksploatacji alarmu.

    Wiem, że alarm z 1995 nie zabezpiecza auta i że to prehistoria, ale zależy mi na tym żeby wszystko w aucie bylo fabrycznie oryginalne.

    oto zdjecia ktore byc moze rozjasnia nieco problem:

    http://e34e36.com/a/

    Pozdrawiam
    Paweł
    mailto: pnowakowski(malpa)trader.pl
    GG: 486207
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 28  
    Ze schematu jaki załaczyłeś wynika ,ze alarm nie posiada zadnych dodatkowych czujników jedyna jego rolą jest odciecie zapłonu realizowane przez podanie plusa ze stacyjki podczas kiedy jest załączony w stan czuwania . Moim zdaniem został niewłaściwie podłaczony (plus stały i plus po stacyjce )przy załczonym plusie po stacyjce jest możliwe sterowanie centralnym zamkiem natomiast alarm nie będzie przechodził w stan uzbrojenia.Lub podczas instalacji pominiety został przekaźnik zewnętrzny (punkty A3 ,B18 lub został nie podłaczony wyłacznik krańcowy pokrywy silnika oznaczony na schemacie jako H44.
  • Poziom 2  
    Wielkie dzieki za odpowiedz i poswiecenie czasu na przeanalizowanie schematu, niestety to nie to - wszystkie polaczenia sa prawidlowe:
    to moze z innej beczki...
    skoro rozkodowanie alarmu to problem, to mam inny pomysl, w obudowie starego alarmu chciałbym umiescic alarm nieoryginalny, instalacja alarmowa pozostalaby nietknieta, moze na forum jest osoba ktora podjelaby sie montazu alarmu - wole nie szukac w panoramie firm...:)

    prosze o kontakt via e-mail lub gg

    Pozdrawiam