Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mondeo mk2 po odpaleniu gaśnie silnik 1.8 zetec E

almondi 26 Lip 2014 10:05 3210 6
  • #1 26 Lip 2014 10:05
    almondi
    Poziom 6  

    Witam, mam problem z fordem mondeo mk2 1.8 zetec E, otóż auto wróciło z jazdy ok, rano po odpaleniu zaraz gaśnie -obr.spadają do 0. jeśli wbiję go na obroty by przełączył się na gaz albo zgaśnie odrazu albo utrzymuje obroty na poziomie 300-400obr/min. Pytanie co może być tego przyczyną,prosze o wparcie duchowe ;-) i szybką w miarę pomoc w temacie. dzięki.

    0 6
  • #2 27 Lip 2014 22:45
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Czyli właściwie co? Nie ma wolnych obrotów? Bypass przepustnicy. Elektrycznie rzadko się psują. Wtyczka , przewody raczej tam bym poszukał, ale bez diagnostyki, to ja osobiście nie umiem już naprawiać. To tak jak bym miał na wstecznym do sklepu jechać. Niby też dojadę.

    0
  • #3 28 Lip 2014 11:01
    almondi
    Poziom 6  

    dzięki za zainteresowanie tematem.tak dokładnie, brak. Jeśli odpalę to zaraz spadają do zera. Odpiąłem gaz i założyłem na przepustnicę rezonator bez otworu pod inst.gazu żeby wyeliminować ewentualne nieszczelności w tym miejscu i nie dało to poprawy. wypiąłem wszystkie kostki od wtrysków i czujników i zapiąłem spowrotem bo może gdzieś coś nie stykało. chcę podmienić cewkę ale nie wiem czy coś to da.
    Zastanawiam się czy nie padł sterownik wtrysków ale jeśli próbuje odpalić to chyba nie. sprawdziłem też podciśnienia (wężyki) wygląda to ok ale może to czujniki podciśnienia nie wiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A ten bypass to dokładnie gdzie?

    Dodano po 30 [minuty]:

    co do samych obrotów to: odpala i zaraz spadają i jeśli staram się pedałem gazu je utrzymać to silnik zachowuje się jakby nie pracował na wszystkich garach ale wcześniej tak nie było pracował normalnie jak podtrzymywałem obroty.
    Generalnie jestem w czarnej d....

    Dodano po 33 [minuty]:

    żałosna udręka dzięki za zainteresowanie tematem.tak dokładnie, brak. Jeśli odpalę to zaraz spadają do zera. Odpiąłem gaz i założyłem na przepustnicę rezonator bez otworu pod inst.gazu żeby wyeliminować ewentualne nieszczelności w tym miejscu i nie dało to poprawy. wypiąłem wszystkie kostki od wtrysków i czujników i zapiąłem spowrotem bo może gdzieś coś nie stykało. chcę podmienić cewkę ale nie wiem czy coś to da.
    Zastanawiam się czy nie padł sterownik wtrysków ale jeśli próbuje odpalić to chyba nie. sprawdziłem też podciśnienia (wężyki) wygląda to ok ale może to czujniki podciśnienia nie wiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A ten bypass to dokładnie gdzie?

    Dodano po 30 [minuty]:

    co do samych obrotów to: odpala i zaraz spadają i jeśli staram się pedałem gazu je utrzymać to silnik zachowuje się jakby nie pracował na wszystkich garach ale wcześniej tak nie było pracował normalnie jak podtrzymywałem obroty.
    Generalnie jestem w czarnej d....

    Dodano po 2 [godziny] 47 [minuty]:

    żałosna udręka bypass to pewnie regulator biegu jałowego czy jak tam zwią krokówka?tam mi się wydaje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    nie wiem czy dobrze odpisuję coś mi się chrzani z tymi wpisami,jak coś to sorry.

    0
  • #4 28 Lip 2014 21:22
    almondi
    Poziom 6  

    ok, po czyszczenie dokładnym przepustnicy i krokówki i przy okazji wymiana świec problem znikł. temat zamknięty,pozdr.

    0
  • #5 28 Lip 2014 21:51
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Przepustnica mechaniczna na linkę, a zaworu krokowego wogóle tam nie ma. Jesteś pewien, że naprawiałeś Mondeo?

    0
  • #6 29 Lip 2014 08:35
    almondi
    Poziom 6  

    ok,przepustnica jest na linkę zgadza się ale była tak uwalona że masakra.
    tzw.krokówka - chodzi o zawór bocznikowy (bieg jałowy) właśnie ten bypass jest patrząc od przodu samochodu z drugiej strony silnika po prawej - na poziomie EGR mniej więcej i to ustrojstwo stanęło dęba nawet obroty nie falowały tylko właśnie brak było zupełnie wolnych obrotów. pozdro.

    Dodano po 5 [minuty]:

    do niego dochodzi napięcie i reguluje wolne obroty zależnie od potrzeby a przynajmniej tak to rozumiem. Co do przepustnicy to jej zabrudzenie także musi wpływać na pracę silnika i dlatego była dokumentnie wyczyszczona przy okazji.

    0
  • #7 29 Lip 2014 18:03
    almondi
    Poziom 6  

    Ok, napiszę co następuje dla informacji w razie gdyby ktoś miał lipę po wojarzach z mondkiem w temacie j.w. - po wszystkim uruchamiam autko i prawie zawał, nie pali na wszystkich cylindrach. odpadł drugi cylinder. Otóż podczas działań nie dopięta została złączka wtryskiwacza , wyglądało ok ale jednak nie było i taka pierdoła prawie mnie wykończyła bo na początku auto chodziło ok dopóki się nie ruszyla złączka i nagle zrobił się traktor. tak więc trzeba uważać z połączeniami co nie zawsze jest takie oczywiste,pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów