Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V40 1.9TD 99r - konwersja z klimatyzacji manualnej na automatyczną

PIKeR 26 Lip 2014 18:24 1155 0
  • #1 26 Lip 2014 18:24
    PIKeR
    Poziom 10  

    Witam,
    postanowiłem w swoim Volvo zrobić sobie klimatyzację automatyczną. W tym celu kupiłem wszystkie potrzebne graty - nagrzewnicę sterowaną elektrycznie, bo u mnie jest na cięgna, wraz z parownikiem i dmuchawą (climatronic ma 5 biegów, manual 4), panel sterowania climatronikiem (w nim jest cała elektronika sterująca, w przeciwieństwie do aut po liftingu, gdzie trzeba aktywować stosowną funkcję w komputerze samochodu - tyle dobrego) i oczywiście instalację elektryczną.

    No i tu jest problem - kabli jest zdecydowanie więcej, niż się tego spodziewałem. Fakt, dostałem wszystkie kable jakie tylko znajdowały się pod deską, łącznie z modułem tempomatu, no ale problemów jest kilka. Po pierwsze - wszystkie silniczki mają takie same kostki, a są ich trzy, więc można je łatwo pomylić.

    Po drugie - nie wiem, czy będę musiał się podpiąć pod sterownik silnika. Tzn podejrzewam, że tak, ale nigdzie nie mogę ustalić czy w ogóle mój sterownik (pompa Lucas DPI-N i sterownik Fenix) się do tego nadaje. Bo np. linii fuel consumption to on nie posiada, gdyż to zwyczajny, mechaniczny diesel.

    Tak więc wszelaka pomoc mile widziana - zwłaszcza jakieś schematy instalacji elektrycznej, bo ciężko mi będzie to rozgryźć bez nich. Ogólnie proszę o wszelkie pomysły, kroki, od czego zacząć etc.

    PS. Za wszelką pomoc typu "klimatronik w takim trupie? po co ci to" dziękuję, darujcie sobie. Teraz to już jest po herbacie, graty leżą u mnie w pokoju...
    PPS. Jakby ktoś posiadał opis podobny do tego albo/również schemat elektryki V40 przed liftem to byłbym przeszczęśliwy ;)

    0 0
  Szukaj w 5mln produktów