Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana uszczelniacza wału korbowego w kosie spalinowej

26 Lip 2014 19:15 4671 6
  • Poziom 6  
    Witam.
    Nie wiem czy pytanie jest odpowiednie do tego tematu jakby co proszę przenieść.

    W starej kosie spalinowej firmy "Texsas" model CG 260 B postanowiłem wymienić pierścienie ponieważ wiadomo kose mam 7 lat i kompresja już nie ta sama, po prostu nie dało się kosić zero mocy ja gaz do fula a ona ledwo kręci.

    Byłem w serwisie Husqvarny kupiłem pierścienie i sprzedawca polecił mi kupno nowych uszczelniaczy na wał korbowy, one są gumowe facet powiedział, że przez tyle lat mogły stwardnieć nie wiem ile w tym prawdy czy chciał dla mnie dobrze czy po prostu chciał naciągnąć mnie na dodatkowe koszta.
    Powiedział, że teraz zwiększy się kompresja i uszczelniacze mogą puścić. Dlatego chciał bym spytać czy na prawde coś może się stać ( Wiadomo zawsze lepiej wymienić na nowe ) ale czy na prawde jest to konieczne skoro ze starymi nic się nie dzieje.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Można byłoby je wymienić, ze względu na to, że kosa i tak jest rozebrana, nie są one czymś drogim (najlepiej kupić w sklepie z łożyskami, w serwisie będą drogie), 7 lat to już trochę czasu.

    Błędne jest twierdzenie, że od uszczelniaczy (simmeringów) jest lepsza kompresja. One mają za zadanie uszczelniać skrzynię korbową, co jest niezbędne do prawidłowej pracy prawie wszystkich silników dwusuwowych.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Polos113 napisał:
    Błędne jest twierdzenie, że od uszczelniaczy (simmeringów) jest lepsza kompresja.
    ...a kto tak twierdził? Sprzedawca twierdził, że po remoncie zwiększy się kompresja, przez co uszczelniacze mogą puścić. Można by z tym polemizować ale jak się je po tylu latach ruszy to tak czy inaczej warto je wymienić bo mogą zacząć puszczać.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Mój błąd, źle zrozumiałem.
  • Poziom 6  
    Wielkie dzięki za odpowiedzi ;)
  • Poziom 23  
    Dodam swoje dwa grosze.
    Wymiana uszczelnień konieczna, koszt 15PLN a rozbierania po raz kolejny trochę jest.
    Wymiana samych pierścieni jest trochę naciągana. Do tego segmentu maszyn kpl. tłok kosztuje niewiele, a przecież on odpowiada za równomierną prace silnika zwłaszcza na wolnych obrotach.