Witam.
Po ostatnim padnięciu regulatora napięcia w chińskim skuterze i zgłębieniu jego działania mam pytanie, czy nie lepiej zrobić regulator na zasadzie stabilizatora napięcia ?
Z tego co wyczytałem obecne regulatory przeciążają prądnice prądnicę i to jest powodem spadku napięcia do 13.8 V.
Wiec i tak słaby silnik marnuje około 300 WAT na darmo napędzając alternator, a jazda bez świateł kończy się uszkodzeniem regulatora bo nie może wytracić całej mocy alternatora i się przepala.
Montaż LED tez odpada bo oszczędności żadne poza spalonym regulatorem bo przypomina to dla regulatora jazdę bez świateł
Wiec moje pytanie jest następujące czy ktoś wykonał regulator działający jak stabilizator napięcia. Alternator bez obciążenia ma około 60 V a potrzeba około 20 A
czy jest to do wykonania ?
Po ostatnim padnięciu regulatora napięcia w chińskim skuterze i zgłębieniu jego działania mam pytanie, czy nie lepiej zrobić regulator na zasadzie stabilizatora napięcia ?
Z tego co wyczytałem obecne regulatory przeciążają prądnice prądnicę i to jest powodem spadku napięcia do 13.8 V.
Wiec i tak słaby silnik marnuje około 300 WAT na darmo napędzając alternator, a jazda bez świateł kończy się uszkodzeniem regulatora bo nie może wytracić całej mocy alternatora i się przepala.
Montaż LED tez odpada bo oszczędności żadne poza spalonym regulatorem bo przypomina to dla regulatora jazdę bez świateł
Wiec moje pytanie jest następujące czy ktoś wykonał regulator działający jak stabilizator napięcia. Alternator bez obciążenia ma około 60 V a potrzeba około 20 A
czy jest to do wykonania ?