Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf II 1.8 - problem z elektryka - pomocy !!!

24 Kwi 2005 15:39 3186 9
  • Poziom 12  
    Wymieniłem paski od wspomagania i od alternatora. Po wymianie obydwu pasków na nowe, próbowałem odpalić silnik i okazuje się, że po przekręceniu stacyjki siada napięcie. Rozrusznik nie kręci, jakby miał jakieś opory. Więc robię lekki popych, auto odpala od razu. Później już bez problemu odpala z kluczyka. Rozebralem rozrusznik, wszystko w nim okej, poskladalem, nasmarowalem, odpalam i to samo sie dzieje. Tzn siada wszystko po przekreceniu kluczyka. Odpalam z popychu, zapla, silnik sie troszke nagrzewa i pozniej juz pali od kluczyka za pierwszym razem. Moze to akumulator ? Ale podlaczylismy inny akumulator rownolegle do mojego, z innego auta i to samo. Juz nie mam pojecia co to moze byc. Wczoraj przejechalem ponad 100km i dzis rano samochod odpalil bez problemu. A moze to cos w alternatorze. Bo w okolicach alternatora slysze glosny szum. Moze to lozysko. Ale jak sie kreci alternatorem bez paska to chodzi okej, nic nie slychac, wiec moze to szczotki, ale czy od szczotek bylby taki szum? Szum bylo slychac od samego poczatku jak kupilem auto (prawie rok). Moze po wymianie paskow na nowe, alternator dostal wiekszych oporow. Bo zaczelo sie to po wymianie paskow, wczesniej nic takiego nie bylo. Napiecie na akumulatorze mam 14V, wiec chyba ok. Poradzcie cos.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Spec od samochodów
    Jeżeli jest uszkodzone łożysko to małe z przeciwnej strony paska to jest trudno bez rozbiórki alternatora go sprawdzić samym kręceniem za kólko.Wygląda że akumulator też nie najlepszy.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Witam
    Proponuję sprawdzić masę na silniku,czy jest.Wygląda na to że być może nie łączy.
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Żeby stwierdzić stan akumulatora mierzy się napięcie na jego zaciskach w czasie kręcenia rozrusznikiem.Podłączenie równoległe drugiego zamazuje obraz stanu tego pierwszego .
    Napięcie na akumulatorze obciążonym w najgorszym wypadku może spaść do ok.10V
  • Poziom 12  
    Coraz bardziej jestem za tym, że to akumulator. Dziś rano (zero stopni)próbuje go odpalić i rozrusznik wolno kręci, kręci i powoli staje, i wszystko siada, tak jakby spadało napięcie. Muszę dziś sprawdzić akumulator. Podłącze jakiś dobry.
  • Poziom 12  
    Alternator nie ładował dobrze aku, wymiana łożysk i regulatora napięcia, i musze dolać wody i podładować akumulator.
    Mam silnik 1.8 RP 1990 - słychać już łożyska w pompie wspomagania i pompie wodnej. Czy można wymienić same łożyska czy całe pompy ? Jakie to są koszty mniej więcej ? Czy można jeździć bez obawy z takimi pompami ?
    Druga sprawa to elektryczne szyby. Nie mam ich seryjnie zamontowanych ale chciałbym sobie założyć. Jakie elementy byłyby do tego potrzebne i jaki to byłby koszt ? Wersja 3-drzwiowa, więc tylko jedna para szyb. Na allegro znalazłem takie cosik: Szyby . Nadawało by się to?
  • Poziom 30  
    Nie wiem ktory rocznik tego golfa ale zakladam ze ostatnie lata produkcji. Wiec pompe wody bym napewno wymienil bo gdy padnie to juz nigdzie nie pojedziesz a koszt takiej nowej zaczyna sie od 60 zl firmy ELTECH do 141 zl DOLTZ. Nie wiem co sie stanie jak ci wspomanie sie rozleci czy mozliwa jest dalsza jazda.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Hey gdzie masz podłaczona i ile przewodów ma sonda lambda u Ciebie?
  • Poziom 20  
    Slawek J napisał:
    Nie wiem co się stanie jak ci wspomanie się rozleci czy mozliwa jest dalsza jazda.
    Pozdrawiam.


    Niestety jak pompa wspomy padnie (się zablokuje) to również nici z dalszej jazdy bo w tym modelu silnika ten sam pasek napędza pompę wody i pompę wspomagania.
  • Poziom 12  
    Okazało się że padł akumulator.