Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Line 6 - Wzmacniacz a spadki napięcia

28 Lip 2014 19:13 1314 8
  • Poziom 2  
    Witam !
    Ostatnio napotkałem bardzo spory problem. Problem tkwi chyba w prądzie,
    ale dotyczy tylko wzmacniaczy cyfrowych więc dlatego temat trafił do
    tego działu. Z góry przepraszam jeśli zły dział.

W jednej z naszych sal prób gram na Line 6 Flextone III który ma 150
    watt i jest cyfrą. Jak go przyniosłem grałem przez godz. na małej
    głośności i wszystko grało jak trzeba. Gdy doszła perkusja a ja
    musiałem się podgłośnić, wzmacniacz zaczyna się resetować. Po czym znów
    gra chwilę i znów się resetuje. Zupełnie nie znam się na prądzie. Mamy
    2 gniazdka z uziemieniem do których podpinamy listwy a dalej wzmaki.

Bałem się, że to coś ze wzmakiem. Ale parę faktów wyklucza tą hipoteze:

- w tej samej salce mamy lampową Bugere 6260 (120watt), Basowe combo
    250 watt (tranzystor), podłączony jest laptop i komputer.

- zauważyliśmy że lampowa Bugera i tranzystorowe combo basowe nie ma
    takiego problemu.

- zaś komputer ma to samo co Flextone, chwile pochodzi i się resetuje.

- to tej samej listwy co mój wzmak podłączona jest również lampa
    oświetlająca na 4 żarówki.

- ona bardzo często mruga (odczuwalnie), chyba skoki napięcia są.
    Czasem przygasa prawie całkowicie.

- i jeszcze jeden fakt, kiedyś kolega zanim kupił Bugere, na próby
    przynosił Rolanda Cube 20 Watt - cyfra. Ten Roland miał to samo co mój

Flextone, pochodził trochę i się resetował.

Czytałem w internecie co nie co i nie wiem czy jakaś specjalna listwa
    by nam nie pomogła.
    Nie wypada nam za bardzo dzwonić do dyrektora który nam przydzielił to
    pomieszczenie w tej sprawie gdyż on już zrobił dla nas tyle że aż
    głupio pytać/prosić o pomoc.