Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1,6 - Jaka instalacja gazowa Opel Vectra B 1.6 16V 100 KM

28 Lip 2014 19:26 5592 14
  • Poziom 1  
    Witam.
    Mam pytanie, jaką instalację lpg polecacie do Opla Vectry B 1.6 16V 100KM, rok produkcji 2000, przebieg ok. 175 tys. km. Planuję zamontować coś (wiadomo koszta), tylko nie wiem co, a szczerze powiedziawszy jestem kompletnym laikiem w tej kwestii. Oto propozycje od moich potencjalnych gazowników, bardzo proszę o pomoc.
    - AEB- KING GAS - cena 2.800 PLN, gwarancja 2lata,
    - BRC -SQ24 - cena 2.800 PLN, gwarancja 2lata,
    - Stag 4 eco z listwą Valtah - cena 2.100 PLN,
    - KME Nevo z wtryskami niemieckimi Hana oraz reduktor Tur za 2300
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    Ja mam staga 4 i jestem zadowolony jest siec serwisow duzo warsztatów go serwisuje.
  • Poziom 41  
    Zakładaj Staga ale nie na Valtekach (Valtek a nie Valtach). Zamiast nich mogą być Hany (koreańskie bo niemieckich nie ma :D).
  • Poziom 13  
    Alex AEB wtryski barakuda lub LPG TECH i wtryski barakudy (ta najłatwiejsza do regulacji)
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 26  
    Z podanej listy proponuję STAG'a
  • Poziom 1  
    chciałem podłączyć się pod temat: mam Opla Vectre, 1999, 1.8, 4 cylindry, 85 kw 115km - gaziarz poleca mi Zenit Pro, wtr: Hana, red. Artic. Czytałem troche w necie i wychodzi na to, ze to porządna instalacja, ale jestem zupełnym laikiem, więc chciałem się podpytać - może ktoś na tym śmiga?
  • Poziom 13  
    do twojego auta proponuję sterownik lpg tech 204, reduktor kme tur (trzyma ciśnienie jak szalony i jeszcze felerny mi się nie trafił) oraz wtryski barracuda. Hany ostatnio zeszły na psy niestety.
  • Warunkowo odblokowany
    Pozwolicie że trochę odkopie temat.
    Posiadam Vectre B z silnikiem Z16XE, aktualnie jest zamontowana instalacja Landi Renzo na wtryskiwaczu Matrix i parowniku Tomasetto Alaska AT09, niestety po ostaniej modyfikacji dolotu (wywalenie wkładu z kolektora w celu zrobienia komory) auto zaczęło co jakiś czas szarpać przy przyśpieszaniu na niższych obrotach, jakby silnik się dławił, powyżej 3 tyś problem ustępuje. Sytuacja dzieje się jedynie przy pracy na gazie, świece były wymieniane, próby regulacji gazu nie dają rezultatu.
    Zastanawiam się nad wymianą instalacji na BRC Sequent 24.11 która była seryjnie zamontowana w Chevrolet Aveo 1.2, parownik Tomasetto bym raczej zostawił.
    Czy mój pomysł jest względnie logiczny. lub czy możecie mi doradzić co jeszcze mogę zrobić w obecnej instalacji.
  • Poziom 13  
    Moim zdaniem bez sensu pakować BRC, czy na pewno masz tam Z16XE a nie x16xel(l)?
    Trzeba sprawdzić korekty paliwowe a najlepiej afr przy przyśpieszaniu wtedy dowiesz się czy nie przelewa lub czy nie jest zbyt ubogo. Jaki masz spadek ciśnienia wtedy? Jak zachowują się czasy wtrysku?
  • Poziom 41  
    Alaska obrabia tak do 90KM (producent rozmija się z prawdą). Auto ma lekko ponad 100 więc może Zavoli Zeta N?
  • Poziom 13  
    sebap napisał:
    Alaska obrabia tak do 90KM (producent rozmija się z prawdą). Auto ma lekko ponad 100 więc może Zavoli Zeta N?


    ten silnik pewnie nawet tych 90KM już nie posiada także alaska spokojnie go ogarnie.
  • Warunkowo odblokowany
    krzysiek_82 napisał:
    Moim zdaniem bez sensu pakować BRC, czy na pewno masz tam Z16XE a nie x16xel(l)?
    Trzeba sprawdzić korekty paliwowe a najlepiej afr przy przyśpieszaniu wtedy dowiesz się czy nie przelewa lub czy nie jest zbyt ubogo. Jaki masz spadek ciśnienia wtedy? Jak zachowują się czasy wtrysku?

    Tak to na pewno Z16XE ostatni z serii. Jeździłem trochę z podpiętym ELM327 w celu zapisywania parametrów i rzeczywiście podczas występowania objawów korekta paliwowa leci w dół, obcięcie czasów wtrysków w dolnych obszarach obrotów trochę zmniejszyła objawy ale czuć, ze silnik jest wtedy słaby. Tak jak pisałem nie dzieje się to nagminnie, są dni że silnik chodzi ładnie a niekiedy mu odbija, jak dotąd nie doszukałem się żadnej prawidłowości. Zastanawia mnie dlaczego problemy zaczęły się po modyfikacji kolektora.

    krzysiek_82 napisał:
    ten silnik pewnie nawet tych 90KM już nie posiada także alaska spokojnie go ogarnie.

    Co do tego w pełni się zgodzę, silnik ma przelatane ponad 225000 a remont planuje może na ten rok. Moc mierzona na programach pod ELEM327 wyszła max 80KM. Poza tym parownik dwa lata temu był regenerowany na oryginalnym zestawie.

    Możesz mi jeszcze wyjaśnić czemu uważasz, że ładowanie BRC będzie bez sensu? Pod względem możliwości kalibracji BRC a Landi Renzo to nieba a ziemia (mówię o ogólnodostępnych programach do kalibracji). BRC akurat leży u mnie w kartonie, był zdemontowany bo nawet gazownik miał problem z podpięciem się pod niego i ustawieniem, a cały problem leżał w przetartym przewodzie od czujnika temperatury i ciśnienia na którym robiło się zwarcie.
  • Poziom 13  
    bubu1769 napisał:
    Możesz mi jeszcze wyjaśnić czemu uważasz, że ładowanie BRC będzie bez sensu? Pod względem możliwości kalibracji BRC a Landi Renzo to nieba a ziemia


    szczerze mówiąc dla mnie zarówno brc jak i landi do mnie nie dociera. Miałem do czynienia kiedyś z autem w którym nikt nie mógł dać sobie rady z brc wywaliłem i wstawiłem techa, landi było w scenicu znajomka jak zobaczyłem soft od tego to następnego dnia cały przód instalacji był już nowy.