Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo tico 0.8 SX - Regulacja gażnika/podłączenie przewodów/rurek[Tico]

grusza50 26 Sie 2014 14:49 40734 77
  • #31
    jaspi85
    Poziom 14  
    Wiem o tym że należy hamować silnikiem
    bo można przegrzać hamulce jadąc z górki.
    Hamuję silnikiem tam gdzie trzeba
    gdzie nie ma możliwości spokojnego zjechania z górki.
    Albo jak górka jest bardzo stroma.
    Czy są dłuższe sprężyny tylne do tico bo mam za nisko pojazd.
    Fabryczne odpada bo znów się wygniecie i będzie nisko,
    a od matiza podobno pasują.
    Amortyzatory tłumiki fabryczne by były.
    Tak samo z przodu amortyzatory fabryczne, a sprężyny dłuższe
    To samo chcę koła 155/80/12 dać.
    Bo mieszkam w górach i ciężko jest czasami nie wieszając się podwoziem.
    Pozdrawiam
  • #32
    Vinncent
    Poziom 12  
    Witam
    Kupiłem tydzień temu tico 0.8 sx.
    Mam w nim niesprawny gaźnik, ktoś chciał go naprawić ale niestety coś zostało w nim lekko skopane, po prostu pali jakies 11 - 12 L/100km. Miał pozamieniane przewody podciśnieniowe, ale już sobie z tym poradziłem. Teraz ma problemy z odpaleniem , chyba za dziesiątym razem dopiero zapala, a jak jest chłodniej to sam po chwili gasnie. Wymieniłem przewód podciśnieniowy pod zaworkiem PVC, zresztą jego tez wymieniłem. Niewiele to pomogło, może zapala troche szybciej .
    Poradźcie od czego zacząć bo ten gaźnik chyba mnie przerasta.
    Pozdrawiam
  • #33
    variag
    Poziom 11  
    Kup na autoszrocie jakiś kompletny i sprawny gaźnik.
    Najlepiej osobiście.
  • #34
    jaspi85
    Poziom 14  
    Jak masz zimny silnik po nocnym postoju to naciśnij i puść pedał gazu trzy razy.
    To powinno lepiej zapalać z pół obrotu kołem zamachowym bo tak jest u mnie.
    Co do gaśnięcia jak jest zimny to zapal silnik i przytrzymaj przez jakiś czas pedał gazu ale tak delikatnie co by nie wyło i tak trzymaj po tym próbuj popuszczać
    gaz bardzo powoli aż do zdjęcia stopy od pedału gazu bo w tym czasie silnik się troszkę zagrzeje i będzie palił już samodzielnie jeśli tak będzie to obroty ssania trzeba podnieść troszeczkę.
    Oby nie pękła blaszka bimetal czy sprężyna wokół tego ustroju
    bo nie wiem jak to wygląda dokładniej.
    To sprawdź wszystkie przewody podciśnieniowe czy nie są popękane-ja mam ostatnio ten problem i nie wiem czy to przez wężyk czy przez blaszkę bimetal
    jak to inny użytkownik pisał bo jeszcze do niego nie doszedłem.
    To sprawdź przewody kabelki pod filtrem powietrza tuż przy cewce zapłonowej
    jest kostka co ma kabelki czerwone czerwone niebieskie idące od gaźnika
    do kostki czarnej czy nie jest przerwane bo jak przerwane to gaśnie silnik
    albo nie równo pracuje ale w stronę gaśnięcia idzie.
    Czy filtr paliwa nie jest zamulony?
    Sprawdź zawartość spalin analizatorem czy nie jest za bardzo bogata
    mieszanka bo wtedy trochę paliwa idzie.
    To wszystko co wiem o gaźniku i oglądałem teraz w aucie gaźnik co by tu
    jeszcze było i nic już nie widzę.
    Masz obrotomierz i jakie ma obroty na luzie?
    Tak w ogóle skąd piszesz?
    Pozdrawiam
  • #35
    Vinncent
    Poziom 12  
    Już sporo w niego wpakowałem, ale pomyśle nad tym ;-)
    Wymieniłem przewody wn, świece, palec, jest troche lepiej ale daleko jeszcze do ideału. Na dodatek mam jeszcze przestawiony zapłon.
    Mam średnie pojęcie o naprawie autka, ale z waszą pomocą pewnie sie uda. No i zasobność portfela ograniczona. Od czego zacząć ?
    Pozdrawiam
  • #36
    variag
    Poziom 11  
    Cytat:

    Na dodatek mam jeszcze przestawiony zapłon.

    Więc na początek ustaw prawidłowo zapłon, lampa stroboskopowa do ręki lub trzeba podjechać z tym problemem do mechanika.
    Cytat:

    Jak masz zimny silnik po nocnym postoju to naciśnij i puść pedał gazu trzy razy.
    To powinno lepiej zapalać z pół obrotu kołem zamachowym bo tak jest u mnie.

    W moim Tico bez żadnych "czary-mary" z pedałem gazu zimne Tico uruchamia silnik praktycznie "na dotyk".
  • #37
    jaspi85
    Poziom 14  
    Ja do variag.
    Mówisz że w każdych warunkach nie ważne czy zimno czy mróz czy upał to pali na dotyk?
    Z tym upałem to zawsze pali na dotyk.
    Jakie masz obroty na ssaniu A potem po nagrzaniu na luzie?
    Jak kupiłeś autko to robiłeś coś z gaźnikiem?
    U mnie na dotyk pali jak jest ciepły albo jak się wystudzi ale nie po nocy na drugi dzień.
    Zwyczajnie to jest tak że jak nie zrobię rytuałów to trzeba troszkę potrzymać rozruch taki troszkę dłuższy dotyk czyli pali jak inne auta co patrzę jak inni kierowcy zapalają swoje maszynie poza Tico.
    Musielibyśmy się spotkać zamienić się miejscami i ocenić jak się sprawują nasze autka.
    Katalizator masz?
    Pozdrawiam
  • #38
    variag
    Poziom 11  
    Po uruchomieniu zimnego silnika obroty dochodzą do 3000 obr/min.
    Potem spadają do ok 1000. Autko autentycznie pali "na dotyk", to chyba jego najmocniejsza strona. Co było robione? Czyszczony EGR, wymieniony zawór PCV, sprawdzone przewody elastyczne przy gaźniku, wymienione świece zapłonowe na NGK. Rozrusznik i akumulator sa w dobrym stanie. Niestety nie wiem czy autko posiada katalizator.
  • #39
    jaspi85
    Poziom 14  
    No to ja obniżyłem obroty na ssaniu do około 1700obr/min bo mnie dręczyło/przerażało takie obroty.
    Bo u mnie jak kupiłem to miałem 2800obr/min
    Długo na ssaniu Ci chodzi?
    Ostatnio zniknął mi ssanie i trzeba trzymać obroty lekko
    przez kilkanaście sekund bo jak nie przytrzymasz to zgaśnie.
    Przyczyna to bimetal blaszka czy coś innego?
    A na wolnych obrotach czyli na luzie szarpie troszkę silnikiem coś w rodzaju wypadanie zapłonu/arytmia?
    Ja do vinncent
    Żeby cokolwiek robić z gaźnikiem to zapłon musi być sprawny, a żeby robić
    czy ustawiać zapłon to gaźnik musi być sprawny.
    To jest właśnie męczące.
    Czyli na początek jeśli to możliwe to ustaw zapłon tak jak przedmówca pisał.
    Wtedy jak zapłon będzie sprawny w 200% to sprawdzamy analizatorem spalin skład mieszanki.
    To tyle jak na początek.
    Pozdrawiam
  • #40
    Vinncent
    Poziom 12  
    No to mam na jutro zajęcie, zaczne od ustawienia zapłonu. Czyli tak, 1 cylinder w górnym położeniu iskra, następnie 2 cylinder i 3 cylinder tak ? Acha , znalazłem pod filtrem powietrza taki mały biały zaworek z niebieskim paskiem, nie przechodzi przez niego powietrze w żadną stronę , jaką rolę on spełnia ?
    Pozdrawiam
  • #41
    jeryy3
    Poziom 17  
    Zapłon ustawia się tylko dla pierwszego cylindra.
  • #42
    jaspi85
    Poziom 14  
    Ooo nooo to pójdę sprawdzić czy u mnie też tak jest i pomyślę co to za część.
    Tylko dopiero po niedzieli sprawdzę to teraz/w sobotę nie mam jak.
    Jak to dokładniej wygląda?
    Masz możliwość zrobienia fotki jak to wygląda?
    Pokaż też cały gaźnik nie musisz wykręcać z głowicy oraz całą komorę silnika
    bez filtra powietrza bo tylko zasłania resztę ale zrób dokładne zdjęcie
    (poziome, a nie w pionie fotki) bez mgły
    jak to inni wstawiają z marnych telefonów komórkowych:)
    Ja do jeryy3
    Pierwszy cylinder to jest od strony rozrządu czy kopułki/aparatu rozdzielacza?
    Bo zapomniałem jak to było.
    Pozdrawiam
  • #43
    jeryy3
    Poziom 17  
    Pierwszy cylinder jest od strony rozrządu.Ustawiasz na lampę stroboskopową miedzy 6 a 8 stopni jak dobrze pamiętam.
  • #44
    Vinncent
    Poziom 12  
    No to kicha. zapłon ustawiłem ale okazało się , że nie ma tico kompresji, mierzyliśmy z kolegą i 1 cylindrze jest 5bar, na 2 jest 5.2 bar, na 3 jest 5,9 bar.
    To już koniec ?? Szkoda by było bo już do niego troche włozyłem, macie jakieś pomysły ?
    Pozdrawiam
  • #45
    jeryy3
    Poziom 17  
    Sprawdź czy za brak kompresji odpowiadają zawory czy pierścienie,wiesz jak to zrobić bez rozbierania silnika?.
  • #46
    jaspi85
    Poziom 14  
    Opisz metodę sprawdzania jednego i drugiego.
    Może ja się skuszę na sprawdzenie tą metodą?
    Brak kompresji to polecałbym sprawdzić luzy zaworowe.
  • #47
    jeryy3
    Poziom 17  
    Sprawdź ciśnienie w cylindrach a następnie do każdego z nich przed pomiarem wstrzyknij po 50 ml.oleju silnikowego.Jeśli drugi pomiar wskaże wyższe wartości to leżą pierścienie jeśli wzrost będzie minimalny zawory.
  • #48
    jaspi85
    Poziom 14  
    Czyli w otwór świec wkręcić rurkę z zegarem i napompować ileś tam Barów sprawdzić czy nie ucieka ciśnienie potem wlać olej 50ml i znów napompować ileś tam Barów?
    Pytam się bo nigdy tej metody nie robiłem i nie śmiać się
    Zawsze sprawdzałem kompresję poprzez obracanie ręcznie wałem korbowym.
    To była: motorynka, piła spalinowa, kosiarka, Esiok S15.
    Z jednym tłokiem i ręcznym rozruchem.
  • #49
    variag
    Poziom 11  
    Ciśnienie sprężania na poziomie 6 bar to niestety koniec silnika.
    Warto więc poszukać innego, sprawnego silnika. Remont kapitalny to w dzisiejszych czasach będzie przysłowiowy przerost formy nad treścią.
  • #50
    jeryy3
    Poziom 17  
    Tak jak piszesz napompować,dolać,sprawdzić,nikt się nie śmieje to stara sprawdzona metoda nie każdy ją zna.
  • #51
    Vinncent
    Poziom 12  
    Zapłon ustawiony, troche to dziwne bo aparat zapłonowy jest prawie na końcu w prawo, zaś jak go przekręcam w lewo to zwiększają się obroty. Czy jest możliwe aby był przestawiony rozrząd ?
  • #52
    Vinncent
    Poziom 12  
    witam
    Od lata autko w naprawie, dziś wreszcie odebrałem. I zatankowalem, przejechałem 100km i zdziwienie ? pali 12 litr/100km. Coś chyba za wiele. Mechanik powiedział że gaźnik do wymiany. Ręce opadają. Mam możliwośc przekładki całego silnika z matiza, jest to realne ? słyszałem że tak, ale wolałbym zapytać.
  • #53
    jeryy3
    Poziom 17  
    Teoretycznie możliwe,pamiętać trzeba o tym że matiz ma monowtrysk a nie gaźnik,inny kolektor wydechowy,sondę lambda i sterownik silnika.Jest trochę roboty ale w zamian dostajesz około 25% przyrost mocy.
  • #54
    Vinncent
    Poziom 12  
    Ok, a jak jest wtedy z zużyciem paliwa bo cenę tej operacji, wymiany to po niedzieli juz będe wiedział.
  • #55
    variag
    Poziom 11  
    Może lepiej nie kombinować i założyć inny, kompletny silnik - ale od TICO?
    Matiz też potrafi z 10 litrów na 100 km spalić. A problemów z jego elektroniką też troszkę jest.
  • #56
    web69
    Poziom 27  
    Wymień gaźnik, jeśli silnik w dobrym stanie, te od matiza nie osiągały takich przebiegów jak tico, poza tym tam jest wielopunkt i awaryjny optyczny zapłon.
  • #57
    Vinncent
    Poziom 12  
    Byłem na auto złomie , gośc ma wymontowane gażniki i twierdzi ,że sprawne, nawet daje gwarancje. Cena dobra bo chce 80 zł. Tylko ta wymiana , milion wężyków. Brać za tę cenę ?
  • #58
    web69
    Poziom 27  
    Na allegro jest za 5 dych, z gwarancją...
  • #59
    diablo23248
    Poziom 26  
    Dolicz koszty wysyłki i będzie to samo :)