Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo tico 0.8 SX - Regulacja gażnika/podłączenie przewodów/rurek[Tico]

grusza50 15 Jan 2015 22:45 48483 77
Texa Poland
  • #61
    diablo23248
    Level 27  
    Masz rację. Ale w razie zwrotu już mamy 26 zeta. A jeśli szrot ma na miejscu to i problem mniejszy. Ale decyzja należy do właściciela ;)
  • Texa Poland
  • #62
    Vinncent
    Level 12  
    Fakt szrot na miejscu, w poniedziałek odbieram. Gość obiecał mi . że wybierze mi najlepszy ;-)
  • #63
    DJCheester
    Level 23  
    Witam

    Podepnę się do tematu - mam problem z odpalaniem porannym w temperaturach poniżej zera jeśli w nocy spada temperatura rano nie mogę odpalić swojego tikacza, do tej pory chodził wzorowo - rok temu pojawił się problemu z odpalaniem - został rozwiązany, samochód odpalał bez problemu w dni pogodne, a w wilgotne i mgliste w garażu z rana odpalił bez problemu, po przejechaniu około 500 metrów i zgaszeniu można było na piechotę wracać do domu, nie chciał odpalić jak było wilgotno i mokro, jak postał z dwie godziny można już było odpalić i przyjechać do domu, wtedy był pęknięty wężyk podciśnieniowy, samochód znów zaczął palić na dotyk, aż do teraz, przy niskich temperaturach nocnych z rana nie mogę go odpalić - udaje się to dopiero po podłączeniu równolegle do akumulatora prostownika (akumulator nowy - naładowany i testowany w sklepie - sprawny). Nie mam pojęcia co może być teraz. Jeśli autko chodzi na luzie i zacznę odpinać po kolei przewody od świec to stwierdziłem że jakby nie chodził na jednym cylindrze, przy odpięciu od świecy z najdłuższym kablem prawie nie ma różnicy, przy odpinaniu drugiej silnik się dławi i zwalnia i przy odpięciu trzeciej tak samo, iskry na świecach są świeca po wykręceniu trochę zalana i czarna, założyłem drugą i też dalej nie działa na tym cylindrze, ręce mi opadają

    Wymieniłem do tej pory - świece kable, dawniej cewkę i aparat zapłonowy oraz kopułkę, bo wcześniej w czasie jazdy potrafił zgasnąć brakowało iskry.

    Proszę o poradę znalazłem na innym forum podobny temat lecz nie wiem dokładnie co sprawdzić według tamtego opisu - jeśli będą potrzebne jakieś fotki to zrobię i wstawię na forum, pomóżcie nie mam innego auta a to mi jest potrzebne dowożę dziecko do przedszkola i jeżdżę do pracy - nie wiem czy mogę tak jeździć aby coś nie uszkodzić.

    http://zlosnik.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=897358&page=all

    Dodam że ostatnio odkryłem że silnik pracuje na dwóch cylindrach i na luzie ma bardzo niskie obroty i trzęsie autkiem, jak dodam gazu wszystko wraca do normy, i co ciekawe nie odczuwam braku mocy podczas jazdy - kiedyś miałem walnięty kabel WN i wtedy podczas dodawania gazu strasznie się dławił dopiero na piątym biegu leciał w miarę dobrze a teraz nic takiego nie zauważyłem.

    Proszę moderatora o nieusuwanie tego postu odpowiedź na to pytanie jest dla mnie bardzo ważna, liczę na wyrozumiałość.

    Pozdrawiam i czekam na jakieś propozycje ....
  • Texa Poland
  • #64
    jaspi85
    Level 21  
    Zmień paliwo/stację benzynową.
    Ja tak miałem że napięcie trzeba było mieć wzorowe czyli wysokie przy starych świecach.
    Tata zatankował na złej stacji paliwo co podobno było "chrzczone" i takie kłopoty były kręciło się długo przy tym gazowało się i nic no to prostownik parę minut i razem z prostownikiem pal silnik i zapalił no to z nerwów pojechałem na sprawdzoną stację zatankowałem dobre paliwo i po kłopocie.
    Na drugi dzień pali już bez problemów a dodam że aku mam już stare.
    No to kupiłem nowe świece zapłonowe i wymieniłem dla bezpieczeństwa i okazało się że mam straszny odstęp elektrod jakieś 2-3mm:P
    Widać więc że wrażliwe na jakość paliwa przy starych świecach.
    Teraz zastanawiam się czemu takie cyrki kolega DJCheester ma.
  • #65
    DJCheester
    Level 23  
    Witam

    Sprawa już została rozwiązana - uszkodzony - sparciały był wężyk podciśnieniowy - kiedyś wymieniałem inny a teraz kolejny, kupiłem wężyk w motoryzacyjnym i wymieniłem wszystkie podciśnieniowe - pozostałe też były w opłakanym stanie podczas próby zdejmowania po prostu rozlatywały się w palcach. Teraz Tico pali na dotyk i równiej pracuje silnik, polecam wszystkim jeśli nie były wymieniane od nowości a autko tak jak moje ma już 17 latek to warto wymienić tak na zaś aby oszczędzić sobie nerwów i pieniędzy na mechanika.

    Apropos mechanika byłem u jednego to obejrzał na oko ocenił że to są zaworki w silniku i rozbieranie i wymiana głowicy lub całego silnika - koszt ekspertyzy 150zł (samo rozebranie silnika) oraz ewentualna naprawa 700zł - totalny zdzierca - ocenił po tym jak mu powiedziałem co było wymieniowe nawet palcem nie kiwnął - spojrzał jedynie na silnik, teraz mam ochotę pojechać tam i mu wygarnąć.

    Tak czy inaczej dzięki kolego za podpowiedź

    Pozdrawiam
  • #66
    DJCheester
    Level 23  
    Witam mam pytanie tez mam Tico i też wymieniłem przewody podciśnieniowe bo nie palił na jednym cylindrze jak się okazało pęknięty był weżyk podciśnieniowy, niestety w motoryzacyjnym były tylko takie grube o średnicy wew. 4mm i u mnie są luźne - w internecie znalazłem 3.5mm oraz 3mm - nie mam już starych - proszę mi podać jakie Wy zakładaliście weżyki jakiej średnicy - bo ja muszę kupić przez neta a nie chcę kupić nie takich i dwa razy kupować i płacić wysyłki.

    Pozdrawiam ....
  • #67
    jaspi85
    Level 21  
    Witam jutro sprawdzę jaka średnica, konkretnie to który wężyk, bo pełno tu jest:P
    Może byś poszukał na szrocie albo auto-złomie czy stacji demontażu pojazdów.
    Chyba że wolisz nowe z neta kupić?
    Pozdrawiam
  • #68
    DJCheester
    Level 23  
    Witam

    Przewody podciśnienia to na tym zdjęciu poniżej w prawym górnym rogu takie siwe cienkie idą do takiego pomarańczowo-zielonego elementu

    http://daewoo.resmoto.com/opisy/tico/uzywane/tico_uzyw/daewoo_tico_06.jpg

    Wolałbym nowe kupić bo te ze szrotów są jak moje już spękane - byłem na szrocie i oglądałem.

    Interesuje mnie średnica wewnętrzna więc musisz jedną ściągnąć i mierzyć albo jeśli masz kawałek nowej jak Ci została po wymianie to zmierz.

    Pozdrawiam ....
  • #69
    jaspi85
    Level 21  
    Witam na śmierć zapomniałem pomierzyć średnicę rurki.
    Jutro podam do południa postaram się jak najwcześniej o ile aktualne to jest.

    Ps. mam małe pytanko na uboczu:
    Ładny silnik nie proporcjonalny do wieku autka:P
    Myty silnik?
    Czarny lakier w okolicach mocowania amortyzatora to jako konserwacja, zabezpieczenie przed rdzą?
    Zmieniałeś pompę paliwa czy taka była fabrycznie montowana?
    Jak Ci autko hamuje, mocno, kiepsko, słabo?
    Jak tam napięcie ładowania na światłach mijania, ile u Ciebie jest?
    Pozdrawiam
  • #70
    DJCheester
    Level 23  
    Witam foto z neta mój tak ładnie nie wygląda - co do pytań to hamuje ładnie kiedyś hamowało kiepsko jak się okazało pojechałem na przegląd i pompa hamulcowa uszkodzona nie miałem hamulców na tył - wymiana pompy i znów hamuje dobrze, a co do napięcia ładowania to musiałbym zmierzyć

    PS swoje autko mam od nowości

    A co do tych rurek to zmierz bo nadaj czekam i muszę wymienić - oryginalne miałem właśnie takie cienkie jak te szare na zdjęciu

    Pozdrawiam ....
  • #71
    jaspi85
    Level 21  
    Witam znów się spóźniłem ale jestem już.
    Długość rurki to 65mm.
    Średnica w połowie rurki 7,7mm.
    Grubość ścianki rurki 2mm.
    A średnica wewnętrzna rurki nie mam bo musiałbym odciąć w połowie:P
    Ale średnica na wejściu jako rozciągnięte to 4,2mm.
    A rurki, przed chwilą ze złomu kupiłem specjalnie cały gaźnik, ma średnicę w miejscu przecięcia (ktoś przeciął) wychodzi mi 3,4mmczyli jako 3,5 będzie.
    Zazdroszczę Ci autka od nowości czyli wiesz co masz:P
    To mówisz że czasami po całonocnym postoju czuć opór pedała hamulca jak się naciska delikatnie, potem jak puści coś tam przy dalszym nacisku i reszta już działa hamuje?
    Czyli coś z pompą?
    Bo wiadomo to nie mercedes.
    Bo jak bym nie odpowietrzał 5 litrów przelał Dot3, wyregulował luzy na granicy wkładania bębna to nie ma poprawy i prawie na końcu hamuje, ale dużo lepiej działa niż w maluchu 126p bez wspomagania bo tam to dopiero trzeba deptać.
    wiadomo co autko to inne hamulce inaczej się naciska w jednym lżej w innym ciężej.
    Przeglądy przechodzi spokojnie z hamulcami przód/tył.
    Powiem że dopiero od roku czy dwóch hamulce tylne zaczęły pracować, bo do tej pory to nie zdzierały się tylko szklanki połysk był i kręcenie nosem na przeglądzie.
    A jeżdżę na luzie z górki i hamuję zawsze i wszędzie bo mają pracować, a nie odpoczywać:)
    Pozdrawiam
  • #72
    DJCheester
    Level 23  
    Witam

    Wtedy mogłem za te kasę kupić jakąś używkę ale do tej pory bym nie jeździł - no mogłem też kupić malucha i by jeszcze sporo kasy zostało

    Póki co serdecznie dzięki za informację o średnicy - zaraz kupuję na aukcji

    Tak to autko chodzi jak trzeba tylko martwią mnie pojawiające się dziury w podłodze i drzwiach - co prawda walczę z tym zaklejam czym się da ale kiedyś to nie będzie już do czego przyklejać ;-(

    Pozdrawiam ....
  • #73
    jaspi85
    Level 21  
    Witam i cieszę się że pomogłem nawet kosztem kupna gaźnika:P
    Teraz mam gaźnik do szczegółowego zapoznania się i na dawcę części bo już parę lat na złomie czekało na mnie bo miałem odłożone w kąt aż wreszcie kupiłem i to trzy sztuki w tym jeden jest rozwalony bardziej, drugi pogięty, a trzeci wydaje się być cały.
    Powiedz jaki masz przebieg?
    U mnie 126000km będzie za 120km, a kupiłem przy 67000km mam 7lat i chyba drugi właściciel.
    Powiem że w komorze silnika tuż przy mocowaniu belki z prawej strony co silnik spoczywa na nim blachę przedziurawiło przez rdzę więc zaspawano, a teraz od dołu jak by zaczynał pękać odłamywać się, tak że nie wytrzyma już jeszcze 15 lat dla mnie bo wtedy być może nabiję 300000km i można będzie powiedzieć że to już stare autko, a tu lipa chyba nie dożyje.
    Powiem też że trudno go zastąpić innym pojazdem...
    Pozdrawiam
  • #74
    DJCheester
    Level 23  
    Witam z przebiegiem u mnie podobnie też około 130tyś co do rdzy to też już wszędzie włazi i pewnie za niedługo trzeba będzie kupić coś inne ale powiem szczerze że nie ma obecnie na rynku takiego fajnego autka, ja lubię "kwadraciaki" a teraz wszystko mają pozaokrądlane światła szyby nadwozie itp.

    Serdecznie dzięki za informację o średnicy wew rurki podciśnieniowej i pozdrawiam ....
  • #75
    jaspi85
    Level 21  
    Witaj jak co to są kwadraciaki typu Volvo kombi 740 840 wiking, Hondy Cr-V, Hr-V
    Jeep Cherokee, Vw Passat B1, B2, B3 kombi, Opel Astra I, II kombi, Suzuki Jimny, Vitara, Wagon, Daihatsu Move, itp coś się tam jeszcze znajdzie ale to już są gabaryty i nie te parkowanie czy zawracanie nie mówiąc o pojemnościach i spalaniu.
    Pozdrawiam
  • #78
    DJCheester
    Level 23  
    Witam 4 mm jest za luźna i bierze powietrze - 3.5 nie kupowałem bo na necie bym musiał zamawiać - a 3.2 jest dobra ale ciasna - ale jak się na gorąco pozakłada to trzyma dobrze

    Pozdrawiam . ....