Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8L 5D - Dodanie pilotów do centralki - co robię źle?

28 Lip 2014 20:47 3150 14
  • Poziom 26  
    Z nowym samochodem (A3 8L, rocznik 2000, silnik APF) dostałem 2 kluczyki płaskie, niestety bez "scyzoryków", plastikowego wzornika i plastiku z wszystkimi kodami i pinami. W starym, niestety rozbitym (A3 8L, rocznik 1998, silnik AKL), miałem cały ten komplet i ze starego te "scyzoryki" mi się ostały (na pewno sprawne, bo jak podłącze do starego akumulator to działają).

    Wyciągnąłem transpondery z kluczyków płaskich i przełożyłem je do "scyzoryków" (czysty aceton doskonale rozpuszcza ten klej, którym są pozalewane), dorobiłem również wkładki i mam 2 "scyzoryki" działające w stacyjce i w drzwiach. Sensem takiej podmiany jest oczywiści uruchomienie pilotów, jednak nie udaje mi się. Nadmienię jeszcze, że piloty są na częstotliwość 433HMz i zakładam, że z takimi pilotami nowy samochód współpracuje (bo te 315MHz były podobno nie na europejski rynek, a samochód jest z Niemiec).

    Metoda bezVAGowa nie skutkuje - wkładam jeden kluczyk do stacyjki, uruchamiam zapłon, drugim kluczykiem zamykam (bądź otwieram - różnie już kombinowałem) zamek w drzwiach i wciskam przycisk lock/unlock na pilocie. To mi nie działa, nawet światła, które podobno mają komunikować odbiór sygnału z pilota nie mrugają.

    Mam najtańszego VAGa KKL OBD2 - sprawdzam według instrukcji ilość zakodowanych kluczy i... dostaję błędy odczytu. Wydaje mi się jednak, że nawet gdybym odczytał te wartości, to będą one dotyczyły ilości transponderów a nie pilotów, a przecież nowych transponderów nie dodawałem bo przełożyłem je tylko z kluczyków płaskich.

    Nie jestem szczególnie obeznany w kwestiach mechanicznych, w elektronicznych i informatycznych już lepiej. Siedzę i czytam różne fora, próbuję kolejnych programów, kolejnych sposobów (co w sumie ogranicza sie ciągle do tych samych kombinacji kręcenia kluczyków, wciskania przycisków na pilocie i szukania różnych wartości w VAGach) i zaczyna mi się robić coraz większy chaos w głowie.

    Co robię źle? Bo zakładam, że dodanie pilota z innego samochodu jest możliwe, a ja wykładam się na jakiejś żenująco banalnej czynności...
  • Poziom 29  
    Klucze płaskie miały zdalne sterowanie?
    Jeżeli nie to nie masz odpowiedniego sterownika.
  • Poziom 32  
    Piloty były na 433 i 434 MHz. Podaj nr modułu komfortu bo nie wszystkie obsługiwały piloty.
  • Poziom 26  
    Wydaje mi się, że nie mam modułu komfortu, bo VAG mi się z nim w ogóle nie łączy.

    A jak sprawdzić na jaką częstotliwość jest pilot? Bo ja sprawdzałem telewizorem ;)

    Wyszperałem jeszcze, że problemem może być pompka nie obsługująca pilotów. Czy przełożenie jej z uszkodzonego samochodu pomogłoby?
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Skoro stara pompka nie obsługiwała pilotów to nie dopiszesz ich do niej.
    Trzeba przełożyć pompkę ale trzeba też dorobić wiązkę.
  • Poziom 26  
    Właśnie stara pompka, z tego uszkodzonego samochodu, obsługiwała piloty. To właśnie od tego samochodu mam te piloty, które chce wykorzystać w nowym samochodzie.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    "Stara" - nazwałem tak pompkę z auta do którego chcesz dopisać piloty.
    Trzeba włożyć pompę od tego uszkodzonego auta.
  • Poziom 26  
    Już rozumiem.

    Ciężko mi ją zlokalizować. To ten moduł w lewym nadkolu pod światłami, w gąbce? Bo już prawie napinacz pasów zacząłem odkręcać... ;)
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Tak.
    Nie idzie tego z niczym pomylić - tam tylko jedno urządzenie może mieć wężyk od powietrza..
    Zamknij drzwi z kluczyka i słuchaj czy buczy.
  • Poziom 26  
    Już mniej więcej wiem na czym stoję.

    W starszym samochodzie mam pompkę 8L0 862 257 K a w tym nowszym 8L0 862 257 L.
    Z TEJ strony wynika, że stara pompka ma sterownik, chyba nie ma obsługi DWA (czy to może być problem?) i ma zdalne sterowanie radiowe. Nowa ma tylko sterownik, posiada obsługę DWA i nie ma obsługi zdalnego sterowania.

    I teraz pytanie - będzie możliwa przekładka? I na czym będzie polegało dorobienie wiązki? Z tego co wywnioskowałem, to chyba tylko dołożenie anteny, czy się mylę? A może da się i antenę ze starego przełożyć? Jak ona wygląda..?
  • Poziom 29  
    Pytałem o coś i nie dostałem odpowiedzi, trudno.
    Nowe auto ma DWA bo jeżeli tak to pompa musi to obsłużyć ,jeżeli nie to stara powinna zadziałać w nowym.
    Nie ma czegoś takiego jak przekładanie anteny tylko wymiana modułu czyli pompki na odpowiedni.
  • Poziom 26  
    Przepraszam, faktycznie nie odpowiedziałem na pytanie.

    Kluczyki płaskie nie mają zdalnego sterowania. W ogóle płaskie kluczyki w Audi miały kiedykolwiek taką funkcję..? ;) (przynajmniej w tych starszych rocznikowo modelach).

    Czyli mam rozumieć, że nie będę musiał żadnego układu antenowego podpinać do przełożonej pompki bo on gdzieś już jest w wiązce przewodów, nawet mimo tego, że auto fabrycznie nie było przewidziane do działania z kluczykami radiowymi?
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 26  
    Przekładka zrobiona, wszystko działa idealnie. Gniazda/wtyki nie różniły się niczym, więc zamiana była banalna.

    Pilot działa w odległości do ~3m od samochodu a wolałbym, by odbiornik "łapał" sygnał z większej odległości. Wiem, że fabryczne anteny do częstotliwości 433MHz mają 170cm. Czy zastosowanie krótszej (powiedzmy ~35cm, czyli ½ fali) będzie miało sens?
  • Poziom 11  
    Podłączę się pod temat.

    Chciałbym zakodować nowy kluczyk, ze sterowaniem radiowym do mojej audi a3 8l 2001. Mam kod pin, nowy kluczyk, transponder, pompkę o numerze 8D0 862 257 E oraz pilot o częstotliwości 433,92 Mhz. Kluczyk dodałem, zapala samochód. Pompkę starą wymazałem, nową dodałem kodem 10753, wcześniej ustawiłem 0 w celu zresetowania ustawień. Za nic nie mogę zakodować pilota. Wkładam jeden kluczyk do stacyjki, włączam zapłon, drugi w drzwi zamykam, trzymam 5 sek, poźniej 15 sekund i nic.

    Co mogę robić źle ?