Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Ludix moduł zapłonowy - Uszk. moduł zapłonowy, próba zastosowania innego

hamelele 28 Lip 2014 22:38 3660 10
  • #1 28 Lip 2014 22:38
    hamelele
    Poziom 6  

    Witam. Posiadam Peugeota Ludix 2T zasilanego gaźnikiem, ma on również elektryczny dozownik oleju sterowany modułem zapłonowym ACPH1 , w instalacji elektrycznej padł moduł - iskra na świecy występowała co któryś raz. Z racji tego, że nowe moduły do tego modelu są dość drogie a posiadam kompletny i sprawny układ zapłonowy(stator, magneto, moduł i cewkę WN) ze skutera TGB postanowiłem spróbować podłączyć moduł z TGB(Uniwersalny moduł CDI, popularny w skuterach 2T) do Ludixa pomijając dozownik oleju. Udało mi się go podłączyć, pojawiła się iskra i skuter odpala. Problemem jest to, że pracuje tylko na wolnych obrotach(wszelkie próby przegazówek prędzej czy później gaszą skuter), podejrzewam że z racji tego iż moduł i cewka nie współgra z magnetem i impulsatorem. Zastanawiam się czy przełożenie impulsatora z TGB załatwi problem? Czy impulsator z TGB będzie współpracował z magnetem od Ludixa? Nie zaczynałem jeszcze tego przekładać bo nie wiem czy ma to sens. Jeśli to by nie pomogło to co jeszcze można próbować przekładać? Przekładka magneta odpada bo mają inne stożki na wale i inne odsadzenia - za dużo roboty
    Proszę o odpowiedzi, w ostateczności kupię oryginalny moduł.

    0 10
  • Relpol
  • #3 29 Lip 2014 10:53
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    A co z dozownikiem oleju?
    Moduł moim zdaniem nie jest drogi - 200 zł na znanym portalu aukcyjnym.
    Czy cewka zasilająca, impulsator, stacyjka, cewka WN i przewody zostały sprawdzone pod kątem "nie łączenia"?

    0
  • Relpol
  • #4 29 Lip 2014 21:54
    hamelele
    Poziom 6  

    Lampa stroboskopowa pokazała poprawne wyprzedzenie zapłonu.
    Rezygnuję z dozownika, będę lał olej do paliwa, nieufny jestem do tych urządzeń, obawiam się że jakakolwiek awaria dozownika pociągnie za sobą wiadomo jakie skutki...
    Wszystkie złącza są sprawdzone, ba- nawet stacyjka do testów jest pominięta. Skuter przez pierwsze 20 sekund pracuje prawidłowo, dopiero po tym czasie przestaje wchodzić na obroty(w bieżącej konfiguracji). Co sądzicie o pomyśle przekładki impulsatora?

    0
  • #5 30 Lip 2014 06:18
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Moim zdaniem pewnie przyczyna tkwi uszkodzonej cewce zasilającej na statorze, która albo dostaje zwarć międzyzwojowych lub przerwę. Poza tym takie "niewchodzenie na obroty" może też mieć inne przyczyny. Dopiero dokładne sprawdzenie układu zapłonowego pod kątem wypadania zapłonu może stwierdzić czy wina leży po stronie zapłonu, czy np. gaźnika.
    Nie wiem czy impulsator od TGB pasuje do Peugeota pod względem mechanicznym i elektrycznym.

    0
  • #6 04 Maj 2017 20:43
    dawid ludix
    Poziom 2  

    witam. mam podobny problem z ludixem 2t moduł 8 pinów ze sterowaniem oleju, brak iskry wszystkie kable sprawdzone są ok, kupiłem moduł sprawdzony przed wysyłką . iskry dalej brak. i nie mogę zrozumieć dlaczego kabel czerwono-czarny z cewki ze statora jest podłączony do przekaźnika od rozrusznika razem z fioletowym od przycisku start. jeśli ktoś może mi to objaśnić to bardzo proszę . a jeśli ktoś ma to podłączone inaczej to proszę o fotke jak to ma wyglądać . bo niewiem czy ktoś przede mną tam czegoś nie pozmieniał.

    0
  • #7 05 Maj 2017 16:27
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    dawid ludix napisał:
    dlaczego kabel czerwono-czarny z cewki ze statora jest podłączony do przekaźnika od rozrusznika razem z fioletowym od przycisku start

    No raczej nie może tak być. Ktoś musiał kombinować. To jest zapłon typu AC-CDI więc zasilanie CDI nie może być połączone z instalacją 12V. Jedynie do modułu jest doprowadzone zasilanie +12V po stacyjce (do dozownika oleju). Poszukaj schematu w internecie i sprawdź instalację elektryczną. Mam schematy u siebie ale nie chce mi się teraz szukać.
    Jeśli było podłączone zasilanie +12V na wejście zasilające modułu CDI, to niestety po próbie uruchomienia silnika taki moduł ulega uszkodzeniu.

    0
  • #8 09 Maj 2017 11:34
    dawid ludix
    Poziom 2  

    dzięki banan gdybyś miał chwile to podżucił byś ten shemat , bo mnie to gryzie do czego ma być ten kabel ze statora podłączony . na chwile obecną przerobiłem instalacje: moduł z hińczyka mieszanka do baku i chodzi jak złoto .

    0
  • #9 09 Maj 2017 17:11
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Niestety mam schemat tylko do wersji ze starszym modułem dozownika (6 pin).
    Schemat połączenia modułu ACPH w osobnym dokumencie.
    Tak czy inaczej, przewód od statora (zasilanie) idzie do stacyjki, ze stacyjki do modułu. Przewód od impulsatora do modułu.
    Poza tym reszta: cewka WN, masa, zasilanie po stacyjce standardowo. Kontrolka oleju jest połączona równolegle z czujnikiem poziomu.

    Przejrzyj dokładnie instalację, może dostrzeżesz miejsca w których była ingerencja. Czasem poprzedni moduł to nie była jakaś tuningowa wersja z ukrytym odblokowywaniem? Takie kombinacje robi się na zachodzie.

    0
  • #10 10 Maj 2017 11:14
    dawid ludix
    Poziom 2  

    nie widać ingerencji w instalacje połączenia wyglądają fabrycznie ale już widzę błąd czarno czerwony kabel ze stacyjki kończył się w splocie kabli a powinien łączyć się ze statorem z tym samym kolorem, a u mnie stator podłączony do fioletowego w przekaźniku rozrusznika dzięki za schemat pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    https://www.google.pl/search?client=firefox-b....1.1164...0.EAew4XrNaiI#imgrc=IuH7xDbOKvPEGM:


    pomocny schemat

    0
  Szukaj w 5mln produktów